Τελευταία Νέα
Διεθνή

Ποιες μεγάλες αμερικάνικες εταιρείες απέτυχαν στην Κίνα και γιατί

Ποιες μεγάλες αμερικάνικες εταιρείες απέτυχαν στην Κίνα και γιατί
Η μεσαία τάξη της Κίνας αντιπροσωπεύει 700 εκατ .ανθρώπους, για αυτό η χώρα αποτελεί μια εξαιρετική αγορά
Σχετικά Άρθρα
Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, η Κίνα αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για τις αμερικανικές εταιρείες που αναζητούν ευκαιρίες επέκτασης στο εξωτερικό.
Αυτό οφείλεται στο ότι η μεσαία τάξη της χώρας είναι απλά τεράστια, έχοντας αυξηθεί από το 3,1% επί του συνολικού πληθυσμού της χώρας το 2000 σε 50.8% το 2018.
Σύμφωνα με την Brookings, υπάρχουν τώρα τουλάχιστον 700 εκατομμύρια άνθρωποι που ανήκουν στη μεσαία τάξη της Κίνας και αυτή η ομάδα έχει άφθονο διαθέσιμο εισόδημα για να ξοδέψει σε καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες.
Ωστόσο, όπως αναφέρει ο Marcus Lu της Visual Capitalist, παρά το τεράστιο μέγεθος και τις δυνατότητες που προσφέρει η αγορά της, οι ξένες επιχειρήσεις δυσκολεύονται πολύ να εισέλθουν στην Κίνα.
American-Companies-that-Failed-in-China.jpg
Όπως δείχνει αυτό το γράφημα, πολλά από τα μεγαλύτερα ονόματα της Αμερικής έχουν παραδεχτεί τελικά την ήττα τους.

Alhabet

Π.χ. η μητρική εταιρεία της Google, η Alphabet, εξακολουθεί να διατηρεί φυσική παρουσία στην Κίνα, ωστόσο οι υπηρεσίες της Google απαγορεύτηκαν από την κινεζική κυβέρνηση το 2010.
Οι λόγοι για τους οποίους αυτές οι εταιρείες αποσύρθηκαν είναι εκπληκτικά παρόμοιοι και μπορούν να χωριστούν σε δύο μεγάλες κατηγορίες. Οι εταιρείες λιανικού εμπορίου απέτυχαν διότι δεν κατάφεραν να προσαρμοστούν στις πολιτισμικές διαφορές των Κινέζων καταναλωτών.

Best Buy

Η αμερικάνικη εταιρεία Best Buy δεν τα πήγε καλά επειδή οι Κινέζοι καταναλωτές δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα ασφάλιστρο για επώνυμα ηλεκτρονικά είδη. Οι Κινέζοι έμποροι λιανικής μπορούσαν να τους προμηθευτούν παρόμοια (ή πλαστά) προϊόντα πολύ φθηνότερα, χτυπώντας τις τιμές του Best Buy.
"Γιατί να αγοράσετε ένα Sony DVD player ή τηλέφωνο Nokia στο Best Buy όταν μπορείτε να πληρώσετε λιγότερα για το ίδιο ακριβώς προϊόν σε ένα τοπικό κατάστημα;", αναφέρει η Shaun Rein από μια κινέζικη ετιαρεία έρευνας αγοράς.
Η Best Buy έκανε επίσης το λάθος να ανοίξει πολύ μεγάλα καταστήματα, τα οποία λόγω του έντονου κυκλοφοριακού, δεν προτιμούν οι Κινέζοι καταναλωτές, αντίθετα προτιμούν τα μικρότερα καταστήματα που βρίσκονται πιο κοντά στο σπίτι τους.
2022-02-13_10-36-39.jpg

Home Depot

H Home Depot επεκτάθηκε στην Κίνα περίπου την ίδια εποχή με τη Best Buy, αλλά κι αυτή δεν τα κατάφερε. Η Home Depot δεν μπόρεσε να καταλάβει ότι η οδηγίες τύπου "κάντε μόνοι σας τη συναρμολόγηση" δεν κόλλαγε με την κινέζικες πολιτιστικές παραδόσεις. Το κόστος εργασίας είναι σχετικά χαμηλό, επομένως, αντί να κάνουν τη δουλειά μόνοι τους, πολλοί καταναλωτές προτιμούν να προσλάβουν κάποιον άλλο για να την κάνει. Από την άλλη πλευρά πλευράς, η αμερικανική εταιρεία δεν κατάφερε να κερδίσει τους εργολάβους που έκαναν τις επισκευές και τις ανακαινίσεις.
Τα προσφερόμενα προϊόντα της Home Depot, που δεν ήταν διαφορετικά σε σχέση με την Αμερική, δεν ήταν ελκυστικά για τους Κινέζους. Για να το καταλάβουμε αρκεί να πούμε ότι η εταιρεία σκανδιναβικών επίπλων ΙΚΕΑ έχει παρουσία στην Κίνα από το 1998 και συνεχίζει να ανοίγει νέα καταστήματα μέχρι σήμερα.

Σύγκρουση των εταιρειών τεχνολογίας με τις κινέζικες ρυθμιστικές αρχές

Σε πάρα πολλές περιπτώσεις, οι αμερικάνικες εταιρείες τεχνολογίας συγκρούστηκαν στην Κίνα με τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές
Οι εμπειρίες της Uber στην Κίνα αποτελούν μια χαρακτηριστική περίπτωση για το πώς οι αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας αγωνίστηκαν να επιτύχουν στη μεγαλύτερη οικονομία της Ασίας.
Στην αρχή, η είσοδος στην κινεζική αγορά υπήρξε απίστευτα ακριβή. Η Uber ξόδεψε δισεκατομμύρια σε επιδοτήσεις για να προσελκύσει πελάτες και οδηγούς και οι ζημιές συσσωρεύτηκαν γρήγορα. Κάνοντας τα πράγματα χειρότερα, οι εγχώριοι ανταγωνιστές όπως η DiDi μοίραζαν επίσης επιδοτήσεις.
Από επιχειρησιακή πλευρά, η Uber αντιμετώπισε πολλά εμπόδια. Για να αποφευχθούν τα προβλήματα με την κινέζικη νομοθεσία περί τοπικών δεδομένων, η εταιρεία χρειαζόταν διακομιστές σε κινεζικό έδαφος. Ο πάροχος πλοήγησής της, οι Χάρτες Google, δεν αποτύπωναν με μεγάλη ακρίβεια τη χώρα.
Αυτό δεν άφησε στην Uber άλλη επιλογή από το να συνεργαστεί με την Baidu, μια κινεζική εταιρεία τεχνολογίας.
Το τελευταίο πλήγμα, ωστόσο, ήταν ένα σύνολο νέων κανονισμών που την έβαζαν στο στόχαστρο. Με βάση αυτούς τους κανονισμούς, η Uber κινδύνευε να χάσει τον έλεγχο των δεδομένων της και θα χρειαζόταν έγκριση για τις δραστηριότητές της, τόσο από τις τοπικές όσο και από τις εθνικές ρυθμιστικές αρχές. Επιπλέον, οι επιδοτήσεις δεν θα επιτρέπονται πλέον.
Σο τέλος η Uber συνειδητοποίησε ότι η επιχειρηματική δραστηριότητα στην Κίνα δεν ήταν βιώσιμη, αλλά η έξοδός της δεν ήταν αποτυχία, αφού το 2016, πούλησε τα περιουσιακά της στοιχεία στην ανταγωνιστική DiDi και πήρε μερίδιο 18,8% στην εταιρεία. Κατά ειρωνικό τρόπο, η DiDi βρίσκεται πλέον σε σύγκρουση με τις κινεζικές ρυθμιστικές αρχές σχετικά με την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

Κι άλλες αποτυχίες αμερικάνικων τεχνολογικών εταιρειών

Από την στιγμή της αποχώρησης της Uber, η κινεζική κυβέρνηση άρχισε να αυξάνει τις πιέσεις της στον κλάδο της τεχνολογίας. Αυτό έχει οδηγήσει περισσότερες αμερικανικές εταιρείες να εγκαταλείψουν την Κίνα, συμπεριλαμβανομένων των Yahoo και LinkedIn, τα οποία τώρα ανήκουν στη Microsoft.
Και οι δύο εταιρείες ανακοίνωσαν την αποχώρησή τους το 2021 και ήταν μάλλον ξεκάθαροι για τους λόγους που τις οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση. Η Yahoo ανέφερε τη δέσμευσή της σε ένα «δωρεάν και ανοιχτό» Διαδίκτυο, ενώ η LinkedIn ανέφερε ότι η απόφασή της οφείλεται στο «σημαντικά πιο δύσκολο περιβάλλον λειτουργίας και τις υψηλότερες κανονιστικές απαιτήσεις».
Δεδομένων των γεωπολιτικών εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, οι εταιρείες που παράγουν δεδομένα και συχνά θεωρούνται ως πηγή ανησυχίας για την εθνική ασφάλεια είναι πιθανό να συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν ρυθμιστικά εμπόδια.
Εκτός του κλάδο της τεχνολογίας, η Κίνα εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μια τεράστια ευκαιρία για όλες τις επιχειρήσεις, αφού μέχρι το 2027, η μεσαία τάξη της χώρας αναμένεται να φτάσει τα 1,2 δισεκατομμύρια άτομα, ή το ένα τέταρτο του παγκόσμιου συνόλου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης