Τελευταία Νέα
Διεθνή

Renault: Έρχεται κινεζική... καταιγίδα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων

Renault: Έρχεται κινεζική... καταιγίδα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων
Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για την προμήθεια κρίσιμων ορυκτών και στοιχείων σπάνιων γαιών
Η ευρωπαϊκή βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων αντιμετωπίζει πίεση από τις εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα, η οποία κυριαρχεί στην αλυσίδα εφοδιασμού πρώτων υλών για μπαταρίες, δήλωσε ο Jean-Dominique Senard, πρόεδρος της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας Renault, στο Reuters.
"Όταν μιλάω για κινεζική καταιγίδα, μιλάω για την ισχυρή πίεση που ασκείται σήμερα σε σχέση με τις κινεζικές εισαγωγές (ηλεκτρικών) οχημάτων στην Ευρώπη", δήλωσε ο Senard στο Reuters.
"Είμαστε σε θέση να κατασκευάσουμε ηλεκτρικά οχήματα, αλλά αγωνιζόμαστε για να διασφαλίσουμε την ασφάλεια των προμηθειών μας".
Η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες επιδιώκουν να μειώσουν την εξάρτησή τους από την Κίνα για την προμήθεια κρίσιμων ορυκτών και στοιχείων σπάνιων γαιών, προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο επιβράδυνσης της ενεργειακής μετάβασης, εάν οι γεωπολιτικές εντάσεις αυξηθούν περαιτέρω.

Κινεζική κυριαρχία

Νωρίτερα φέτος, η ΕΕ και οι ΗΠΑ συμφώνησαν να ξεκινήσουν συνομιλίες για μια συμφωνία για τα κρίσιμα ορυκτά (CMA) σχετικά με τη συνεργασία και τη διευκόλυνση του εμπορίου.
Ωστόσο, η κινεζική κυριαρχία και οι πρόσφατοι κινεζικοί περιορισμοί στις εξαγωγές δύο μετάλλων έδειξαν ότι η Ευρώπη και οι ΗΠΑ θα χρειαστούν πολλές επενδύσεις για να δημιουργήσουν τις δικές τους αλυσίδες εφοδιασμού.
Η επιτυχία των ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας είναι αποτέλεσμα πολυετών επενδύσεων στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις πρώτες ύλες, δήλωσε ο Senard, σημειώνοντας ότι θα χρειαστούν δισεκατομμύρια ευρώ για να το επαναλάβει η Ευρώπη.
Την περασμένη εβδομάδα, η Κίνα προκάλεσε σοκ στην αλυσίδα εφοδιασμού και στις αγορές τσιπ, αφού ανακοίνωσε ελέγχους στις εξαγωγές δύο μετάλλων σπάνιων γαιών, του γαλλίου και του γερμανίου, από την 1η Αυγούστου.
Αυτά τα κρίσιμα μέταλλα σπάνιων γαιών χρησιμοποιούνται στην παραγωγή μικροτσίπ.
Ο πρώην υφυπουργός Εμπορίου Wei Jianguo δήλωσε στην China Daily ότι ο περιορισμός των εξαγωγών για το γάλλιο και το γερμάνιο ήταν "μόνο η αρχή" σε έναν κλιμακούμενο τεχνολογικό πόλεμο με τις Ηνωμένες Πολιτείες.
Μετά την κινεζική ανακοίνωση, εκπρόσωπος της VW, η οποία χρησιμοποιεί γάλλιο και γερμάνιο, δήλωσε στο Reuters ότι ο γερμανικός γίγαντας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι "έτοιμος να λάβει μέτρα μαζί με τους εταίρους του, αν χρειαστεί".

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης