Τελευταία Νέα
Διεθνή

Η BMW κατακεραυνώνει την πράσινη μετάβαση - Μη ρεαλιστική η απαγόρευση των βενζινοκινητήρων

Η BMW κατακεραυνώνει την πράσινη μετάβαση - Μη ρεαλιστική η απαγόρευση των βενζινοκινητήρων
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων
Σχετικά Άρθρα
Η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης και ντίζελ) από το 2035 που έχει αποφασίσει η ΕΕ, «δεν είναι πλέον ρεαλιστική», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, μιλώντας την Τρίτη 15/10 στη Σύνοδο της ACEA (European Automobile Manufacturers Association) στο Παρίσι.
Ο επικεφαλής του γίγαντα της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας επικαλέστηκε τις αναιμικές πωλήσεις στα ηλεκτροκίνητα οχήματα, ενώ ξεκαθάρισε πως αν οι κανόνες της ΕΕ εν τέλει εφαρμοστούν, ο ευρωπαϊκός κλάδος αυτοκινήτου θα δει μία πρωτοφανή συρρίκνωση και θα «απειληθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία στην καρδιά της».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες δυσκολεύονται ήδη με τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι επιδοτήσεις σε πολλές χώρες πλησιάζουν στο τέλος τους και οι Κινέζοι κατασκευαστές οχημάτων χαμηλού κόστους κερδίζουν μερίδιο αγοράς. Ενδεικτικά, οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στη Γερμανία σημείωσαν «βουτιά» το τρέχον έτος, καθώς η κυβέρνηση τερμάτισε τις επιδοτήσεις στα τέλη του 2023.

Το 2023, τα κράτη - μέλη της ΕΕ ενέκριναν έναν κανονισμό για τις εκπομπές, βάσει του οποίου το μπλοκ θα τερματίσει τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων και φορτηγών που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα το 2035. Οι κανόνες στοχεύουν σε μειώσεις εκπομπών CO2 κατά 55% για νέα αυτοκίνητα και 50% για νέα φορτηγά από το 2030 έως το 2034 σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2021, καθώς και 100% μειώσεις εκπομπών CO2 τόσο για τα νέα αυτοκίνητα όσο και για τα φορτηγά από το 2035. Σύμφωνα με τον κανονισμό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αξιολογήσει το 2026 την πρόοδο που έχει σημειώσει η ΕΕ στην επίτευξη του στόχου και θα αποφασίσει εάν οι στόχοι πρέπει να αναθεωρηθούν.

Οι τρέχοντες κανονισμοί, «με τις σημερινές υποθέσεις, θα οδηγήσουν σε μαζική συρρίκνωση του κλάδου στο σύνολό του», προειδοποίησε ο κ. Zipse, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

Εν μέσω επιβράδυνσης των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων (EV), η ένωση ACEA ζήτησε τον περασμένο μήνα για επείγουσα δράση προκειμένου να αντιστραφεί η τάση μείωσης των πωλήσεων EV.
Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων - μέλη της ACEA, κάλεσαν τα θεσμικά όργανα της ΕΕ «να υποβάλουν επείγοντα μέτρα τόνωσης προτού τεθούν σε ισχύ οι νέοι στόχοι CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά το 2025».
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες «παίζουν τον ρόλο τους σε αυτή τη μετάβαση, αλλά δυστυχώς, τα υπόλοιπα απαραίτητα στοιχεία για αυτήν τη συστημική αλλαγή δεν υπάρχουν», ανέφερε σε ανακοίνωση η ACEA.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης