Το Su-57 εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών μάχης
Η United Aircraft Corporation (UAC), θυγατρική του ρωσικού κρατικού αμυντικού ομίλου Rostec, παρέδωσε μια νέα παρτίδα πολεμικών αεροσκαφών Su-57 Felon και Su-34 Fullback στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας.
«Τα αεροσκάφη Su-57 και Su-34 που παραδόθηκαν θα πάρουν σύντομα τη θέση τους στις τάξεις», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rostec Sergei Chemezov.
Ο επικεφαλής της Rostec εξήρε τις προηγμένες δυνατότητες του αεροσκάφους, περιγράφοντας το Su-34 ως βομβαρδιστικό πρώτης γραμμής με εξαιρετικά τακτικά, τεχνικά και μαχητικά χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε επίσης το Su-57 ως τον «βασιλιά του ουρανού», τονίζοντας το ως το πιο εξελιγμένο μηχάνημα στην κατηγορία των επιχειρησιακών-τακτικών αεροσκαφών.
Το Su-57 εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών μάχης
Το Su-57, ένα μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών μάχης.
Η ευελιξία του επιτρέπει να στοχεύει απειλές από τον αέρα, το έδαφος και τη θάλασσα, λειτουργώντας μέρα ή νύχτα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και περιβάλλοντα με βαριές παρεμβολές ηλεκτρονικού πολέμου.
Το Su-34, από την άλλη, είναι ένα μαχητικό-βομβαρδιστικό ικανό να καταστρέψει επίγειους και εναέριους στόχους.
Μπορεί να εμπλέξει στόχους σε μεγάλες αποστάσεις, ξεπερνώντας εχθρικά πυρά και παρεμβολές, και είναι εξίσου αποτελεσματικό σε οποιοδήποτε καιρικό ή γεωγραφικό θέατρο επιχειρήσεων.
Ενώ ο ακριβής αριθμός των αεροσκαφών Su-57 που παραδόθηκαν παραμένει αδιευκρίνιστος από την UAC, το βίντεο που συνοδεύει την παράδοση υποδηλώνει ότι μια μονάδα συμπεριλήφθηκε σε αυτήν την παρτίδα.
Αυτή σηματοδοτεί την τρίτη γνωστή παράδοση Su-57 το 2024, μετά από προηγούμενες αποστολές τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο.
Η συνεχιζόμενη παραγωγή αυτού του μαχητικού υποδηλώνει μια σταθερή επέκταση των εναέριων δυνατοτήτων της Ρωσίας, καθώς το Su-57 είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μελλοντικής του πολεμικής ετοιμότητας.
Σε σύγκριση με το Su-57, τα αεροσκάφη Su-34 έχουν πιο συχνές παραδόσεις.
Αυτή η τελευταία παράδοση σηματοδοτεί την έκτη παρτίδα αεροσκαφών Su-34 που παραδόθηκε στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας το 2024.
Ο ακριβής αριθμός των αεροσκαφών αυτής της παρτίδας δεν έχει αποκαλυφθεί, αλλά τα συνοδευτικά μέσα αναφέρουν ότι τουλάχιστον μία μονάδα συμπεριλήφθηκε στην παράδοση.
Συνολικά, εκτιμάται ότι η Ρωσία έχει λάβει από 12 έως 14 νέα μαχητικά κρούσης Su-34 NVO το 2024, με τον πραγματικό αριθμό να είναι δυνητικά υψηλότερος, σύμφωνα με τον αμυντικό εμπειρογνώμονα Guy Plopsky.
Η Ρωσία προσπαθεί να ξεπεράσει τις προκλήσεις παραγωγής
Ο Vadim Badekha, επικεφαλής του UAC, δήλωσε: «Τα Su-57 και Su-34 είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία τους. Αντιμετωπίζουν κρίσιμα καθήκοντα, ενώ επιδεικνύουν ανώτερη ευελιξία και απόδοση μάχης»
Πρόσθεσε ότι οι ομάδες παραγωγής τους παραμένουν αφοσιωμένες στην εκπλήρωση της κρατικής αμυντικής εντολής, ενώ δίνουν προτεραιότητα στη βελτίωση των μισθών και στην επέκταση των εταιρικών κοινωνικών προγραμμάτων.
Η Ρωσία έχει χάσει 134 αεροπλάνα στην Ουκρανία
Οι νέες παραδόσεις έρχονται σε μια περίοδο που η Ρωσία παλεύει με το έργο της ανοικοδόμησης του εναέριου στόλου της.
Από την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία, η Ρωσία έχει υποστεί απώλεια τουλάχιστον 134 στρατιωτικών αεροσκαφών, όπως αναφέρει η ομάδα πληροφοριών ανοιχτού κώδικα Oryx.
Αυτό περιλαμβάνει 36 μαχητικά κρούσης Su-34 και ένα Su-34M.
Σε ένα αξιοσημείωτο περιστατικό, ένα Su-57 φέρεται να καταστράφηκε σε επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους με στόχο την αεροπορική βάση Akhtubinsk.
Επιπλέον, οι δυτικές κυρώσεις παρεμπόδισαν σοβαρά την ικανότητα της Ρωσίας να προμηθεύεται ζωτικά εξαρτήματα, αναγκάζοντάς την να βασίζεται σε εταιρείες κελύφους και κινέζους προμηθευτές.
Οι ρωσικές αμυντικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των Rostec, UAC και του εργοστασίου Komsomolsk-on-Amur, υπόκεινται σε αυστηρές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ουκρανία και άλλες χώρες.
Η Ρωσία ενισχύει τις μονάδες παραγωγής
Παρά αυτές τις προκλήσεις, η Ρωσία εντείνει τις προσπάθειές της για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων παραγωγής.
Για παράδειγμα, μια νέα μονάδα παραγωγής επικεντρωμένη στο μαχητικό πέμπτης γενιάς Su-57 εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2024.
Αυτή η εγκατάσταση στοχεύει στην επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής και στην αντιμετώπιση προηγούμενων σημείων συμφόρησης στην παράδοση αεροσκαφών.
Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόνο ένα μικρό αριθμό Su-57. Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφηκε σύμβαση για 76 αεροσκάφη έως το 2027, με το εργοστάσιο Komsomolsk-on-Amur να έχει οριστεί ως η κύρια τοποθεσία παραγωγής.
Ωστόσο, το εργοστάσιο αποδείχθηκε γρήγορα πολύ μικρό και ανεπαρκές για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της παραγωγής, με αποτέλεσμα συνεχείς καθυστερήσεις και παρεμπόδιση της έγκαιρης παράδοσης του αεροσκάφους.
Ως αποτέλεσμα, η Πολεμική Αεροπορία έχει λάβει μόνο περίπου το ένα τρίτο περίπου 25 Su-57 των προγραμματισμένων παραδόσεων βάσει αυτής της σύμβασης.
Παρ΄ όλα αυτά η Ρωσία συνεχίζει να βελτιώνει τον σχεδιασμό του Su-57 και να ενισχύει τις δυνατότητές του.
Στις αρχές Δεκεμβρίου, εμφανίστηκε μια νέα εικόνα που δείχνει το Su-57 Felon εξοπλισμένο με ένα επανασχεδιασμένο ακροφύσιο κινητήρα ώθησης.
Αυτή η τροποποίηση φέρνει αξιοσημείωτα οφέλη, ιδιαίτερα βελτιώνοντας τη χαμηλή παρατηρησιμότητα του αεροσκάφους από πίσω, μια κρίσιμη βελτίωση για την αντιμετώπιση μιας αδυναμίας στην αρχική σχεδίαση, η οποία επικεντρωνόταν κυρίως στο stealth από μπροστά.
Ενώ τα βασικά ακροφύσια έχουν ως αποτέλεσμα μια ελαφρά μείωση της απόδοσης ώσης, αυτή η αντιστάθμιση θεωρείται αποδεκτή, καθώς οι βελτιωμένες δυνατότητες stealth θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα του Su-57 στον εναέριο χώρο.
www.bankingnews.gr
«Τα αεροσκάφη Su-57 και Su-34 που παραδόθηκαν θα πάρουν σύντομα τη θέση τους στις τάξεις», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Rostec Sergei Chemezov.
Ο επικεφαλής της Rostec εξήρε τις προηγμένες δυνατότητες του αεροσκάφους, περιγράφοντας το Su-34 ως βομβαρδιστικό πρώτης γραμμής με εξαιρετικά τακτικά, τεχνικά και μαχητικά χαρακτηριστικά.
Χαρακτήρισε επίσης το Su-57 ως τον «βασιλιά του ουρανού», τονίζοντας το ως το πιο εξελιγμένο μηχάνημα στην κατηγορία των επιχειρησιακών-τακτικών αεροσκαφών.
Το Su-57 εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών μάχης
Το Su-57, ένα μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς, έχει σχεδιαστεί για να εκτελεί ένα ευρύ φάσμα αποστολών μάχης.
Η ευελιξία του επιτρέπει να στοχεύει απειλές από τον αέρα, το έδαφος και τη θάλασσα, λειτουργώντας μέρα ή νύχτα σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και περιβάλλοντα με βαριές παρεμβολές ηλεκτρονικού πολέμου.
Το Su-34, από την άλλη, είναι ένα μαχητικό-βομβαρδιστικό ικανό να καταστρέψει επίγειους και εναέριους στόχους.
Μπορεί να εμπλέξει στόχους σε μεγάλες αποστάσεις, ξεπερνώντας εχθρικά πυρά και παρεμβολές, και είναι εξίσου αποτελεσματικό σε οποιοδήποτε καιρικό ή γεωγραφικό θέατρο επιχειρήσεων.
Ενώ ο ακριβής αριθμός των αεροσκαφών Su-57 που παραδόθηκαν παραμένει αδιευκρίνιστος από την UAC, το βίντεο που συνοδεύει την παράδοση υποδηλώνει ότι μια μονάδα συμπεριλήφθηκε σε αυτήν την παρτίδα.
Αυτή σηματοδοτεί την τρίτη γνωστή παράδοση Su-57 το 2024, μετά από προηγούμενες αποστολές τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο.
Η συνεχιζόμενη παραγωγή αυτού του μαχητικού υποδηλώνει μια σταθερή επέκταση των εναέριων δυνατοτήτων της Ρωσίας, καθώς το Su-57 είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της μελλοντικής του πολεμικής ετοιμότητας.
Σε σύγκριση με το Su-57, τα αεροσκάφη Su-34 έχουν πιο συχνές παραδόσεις.
Αυτή η τελευταία παράδοση σηματοδοτεί την έκτη παρτίδα αεροσκαφών Su-34 που παραδόθηκε στο ρωσικό Υπουργείο Άμυνας το 2024.
Ο ακριβής αριθμός των αεροσκαφών αυτής της παρτίδας δεν έχει αποκαλυφθεί, αλλά τα συνοδευτικά μέσα αναφέρουν ότι τουλάχιστον μία μονάδα συμπεριλήφθηκε στην παράδοση.
Συνολικά, εκτιμάται ότι η Ρωσία έχει λάβει από 12 έως 14 νέα μαχητικά κρούσης Su-34 NVO το 2024, με τον πραγματικό αριθμό να είναι δυνητικά υψηλότερος, σύμφωνα με τον αμυντικό εμπειρογνώμονα Guy Plopsky.
Η Ρωσία προσπαθεί να ξεπεράσει τις προκλήσεις παραγωγής
Ο Vadim Badekha, επικεφαλής του UAC, δήλωσε: «Τα Su-57 και Su-34 είναι από τα καλύτερα στην κατηγορία τους. Αντιμετωπίζουν κρίσιμα καθήκοντα, ενώ επιδεικνύουν ανώτερη ευελιξία και απόδοση μάχης»
Πρόσθεσε ότι οι ομάδες παραγωγής τους παραμένουν αφοσιωμένες στην εκπλήρωση της κρατικής αμυντικής εντολής, ενώ δίνουν προτεραιότητα στη βελτίωση των μισθών και στην επέκταση των εταιρικών κοινωνικών προγραμμάτων.
Η Ρωσία έχει χάσει 134 αεροπλάνα στην Ουκρανία
Οι νέες παραδόσεις έρχονται σε μια περίοδο που η Ρωσία παλεύει με το έργο της ανοικοδόμησης του εναέριου στόλου της.
Από την έναρξη της εισβολής στην Ουκρανία, η Ρωσία έχει υποστεί απώλεια τουλάχιστον 134 στρατιωτικών αεροσκαφών, όπως αναφέρει η ομάδα πληροφοριών ανοιχτού κώδικα Oryx.
Αυτό περιλαμβάνει 36 μαχητικά κρούσης Su-34 και ένα Su-34M.
Σε ένα αξιοσημείωτο περιστατικό, ένα Su-57 φέρεται να καταστράφηκε σε επίθεση ουκρανικού μη επανδρωμένου αεροσκάφους με στόχο την αεροπορική βάση Akhtubinsk.
Επιπλέον, οι δυτικές κυρώσεις παρεμπόδισαν σοβαρά την ικανότητα της Ρωσίας να προμηθεύεται ζωτικά εξαρτήματα, αναγκάζοντάς την να βασίζεται σε εταιρείες κελύφους και κινέζους προμηθευτές.
Οι ρωσικές αμυντικές μονάδες, συμπεριλαμβανομένων των Rostec, UAC και του εργοστασίου Komsomolsk-on-Amur, υπόκεινται σε αυστηρές κυρώσεις που έχουν επιβληθεί από τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρωπαϊκή Ένωση, την Ουκρανία και άλλες χώρες.
Η Ρωσία ενισχύει τις μονάδες παραγωγής
Παρά αυτές τις προκλήσεις, η Ρωσία εντείνει τις προσπάθειές της για την αναβάθμιση των εγκαταστάσεων παραγωγής.
Για παράδειγμα, μια νέα μονάδα παραγωγής επικεντρωμένη στο μαχητικό πέμπτης γενιάς Su-57 εγκαινιάστηκε τον Αύγουστο του 2024.
Αυτή η εγκατάσταση στοχεύει στην επιτάχυνση του ρυθμού παραγωγής και στην αντιμετώπιση προηγούμενων σημείων συμφόρησης στην παράδοση αεροσκαφών.
Επί του παρόντος, η Ρωσία διαθέτει μόνο ένα μικρό αριθμό Su-57. Τον Ιούνιο του 2019 υπογράφηκε σύμβαση για 76 αεροσκάφη έως το 2027, με το εργοστάσιο Komsomolsk-on-Amur να έχει οριστεί ως η κύρια τοποθεσία παραγωγής.
Ωστόσο, το εργοστάσιο αποδείχθηκε γρήγορα πολύ μικρό και ανεπαρκές για να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της παραγωγής, με αποτέλεσμα συνεχείς καθυστερήσεις και παρεμπόδιση της έγκαιρης παράδοσης του αεροσκάφους.
Ως αποτέλεσμα, η Πολεμική Αεροπορία έχει λάβει μόνο περίπου το ένα τρίτο περίπου 25 Su-57 των προγραμματισμένων παραδόσεων βάσει αυτής της σύμβασης.
Παρ΄ όλα αυτά η Ρωσία συνεχίζει να βελτιώνει τον σχεδιασμό του Su-57 και να ενισχύει τις δυνατότητές του.
Στις αρχές Δεκεμβρίου, εμφανίστηκε μια νέα εικόνα που δείχνει το Su-57 Felon εξοπλισμένο με ένα επανασχεδιασμένο ακροφύσιο κινητήρα ώθησης.
Αυτή η τροποποίηση φέρνει αξιοσημείωτα οφέλη, ιδιαίτερα βελτιώνοντας τη χαμηλή παρατηρησιμότητα του αεροσκάφους από πίσω, μια κρίσιμη βελτίωση για την αντιμετώπιση μιας αδυναμίας στην αρχική σχεδίαση, η οποία επικεντρωνόταν κυρίως στο stealth από μπροστά.
Ενώ τα βασικά ακροφύσια έχουν ως αποτέλεσμα μια ελαφρά μείωση της απόδοσης ώσης, αυτή η αντιστάθμιση θεωρείται αποδεκτή, καθώς οι βελτιωμένες δυνατότητες stealth θεωρούνται ζωτικής σημασίας για την αποτελεσματικότητα του Su-57 στον εναέριο χώρο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών