γράφει : Νίκος Θεοδωρόπουλος
Γρήγορα αντανακλαστικά έδειξε η διοίκηση του Γιώργου Στάσση της ΔΕΗ μετά το δημοσίευμα του ΒΝ που αποκάλυψε την έξοδο καταναλωτών από τα σταθερά προγράμματα.
Σε λιγότερο από 24 ώρες τους επανάφερε στο αρχικό πρόγραμμα με σχετικές ειδοποιήσεις που έλαβαν οι ενδιαφερόμενοι.
Μάλιστα στη μία περίπτωση, η διοίκηση της ΔΕΗ εξέδωσε νέο λογαριασμό ρεύματος , ο οποίος δεν συμπεριλάμβανε ρήτρα αναπροσαρμογής.
Ο καταναλωτής είχε ανεξόφλητο ποσό 283 ευρώ και στο νέο λογαριασμό που έλαβε χθες ηλεκτρονικά το ύψος της οφειλής ήταν μόλις στα 16 ευρώ, διαγράφοντας το ποσό που αντιστοιχούσε στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής με την έξοδο του από το σταθερό πρόγραμμα.
Ωστόσο η διοίκηση στη δεύτερη περίπτωση μέχρι αργά το βράδυ είχε εν μέρει αποκαταστήσει τον καταναλωτή αφού του επέτρεψε να ενταχθεί εκ νέου στο σταθερό πρόγραμμα που είχε αλλά δεν τέθηκε θέμα επιστροφής των χρημάτων από τη Ρήτρα Αναπροσαρμογής καθώς το ποσό της επιπλέον επιβάρυνσης ξεπερνούσε τα 1200 ευρώ.
Να σημειωθεί πως αν είχαν παραμένει στο σταθερό τιμολόγιο δεν θα εμφανίζονταν στους λογαριασμούς ρεύματος η Ρήτρα Αναπροσαρμογής.
Η ΔΕΗ πρέπει να αποκαταστήσει όσες καταγγελίες έχουν γίνει στη ΡΑΕ
Πάντως η διοίκηση της ΔΕΗ πρέπει να αντιμετωπίσει θετικά και τις περιπτώσεις των καταγγελιών των καταναλωτών που έχουν γίνει στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, αναφέροντας ότι εκδιώχθηκαν από σταθερά προγράμματα πριν λήξουν τα συμβόλαια.
Μερίδα καταναλωτών έχει απευθυνθεί και στο «Συνήγορο του Πολίτη» για να βρει το δίκιο της.
Με τη σειρά του ο «Συνήγορος» με επιστολές στη ΔΕΗ για την αποκατάσταση των αδικηθέντων.
Τα λάθη της ΔΕΗ στους ηλεκτρονικούς λογαριασμούς ρεύματος
Το μηχανογραφικό σύστημα έκδοσης ηλεκτρονικών λογαριασμών ρεύματος της ΔΕΗ εμφανίζει αδυναμίες.
Ο κ. Γιώργος Στάσσης έχει συμπληρώσει 34 μήνες στη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της επιχείρησης αφήνοντας εν μέρει στην τύχη της τη διεύθυνση έκδοσης λογαριασμών ρεύματος που μπορούν να αμφισβητηθούν με την πρωτιά ματιά από τους καταναλωτές.
Στη στήλη Διάφορα – Δήμος ΕΡΤ αναγράφεται ως οφειλή 587,44 ευρώ.
Το ποσό φαίνεται εξωφρενικό αλλά ο καταναλωτής δεν δίνει σημασία και τον ενδιαφέρον του στρέφεται στο ποσό πληρωμής και στην ημερομηνία λήξης του λογαριασμού.
Το Μηχανογραφικού Συστήματος των ηλεκτρονικών λογαριασμών ρεύματος μερικές φορές στέλνει δύο λογαριασμούς με την ίδια ημερομηνία έκδοσης και πληρωμής με το τελικό ποσό να είναι όμως το ίδιο.
Οι ενδιάμεσες χρεώσεις περνούν απαρατήρητες από τους καταναλωτές.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο έλεγχος που πραγματοποιήσαμε σε δύο διαφορετικούς λογαριασμούς δεν είχε διαφορές ενώ κανένας δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι δεν μπορεί να συμβεί.
Πάντως ήταν αδύνατο να επαληθεύσουμε τη χρέωση των 587,44 ευρώ που υπήρχε σε λογαριασμό και μας είναι άγνωστο τι θα αποδώσει η ΔΕΗ σε ΕΡΤ και Δήμο.
Τέλος να σημειωθεί ότι η έξοδος των καταναλωτών μετά από ένα εξάμηνο είναι νόμιμη διότι προβλέπεται από τον Κανονισμό Προμήθειας Ηλεκτρικής Ενέργειας του 2013 που επιτρέπει τη μονομερή κατάργηση του συμβολαίου ανεξάρτητα από τη διάρκειά του.
Ο Κανονισμός είναι αρμοδιότητα του υπουργού Ενέργειας Κώστα Σκρέκα να τον αντικαταστήσει προς το συμφέρον των καταναλωτών.
Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών