Τελευταία Νέα
Ενέργεια

ΙΕΑ: Το 2023 θα φέρει αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο σε νέα ιστορικά υψηλά - Επίσης, νέα ιστορικά υψηλά για τιμές βενζίνης, diesel κίνησης

ΙΕΑ: Το 2023 θα φέρει αύξηση της ζήτησης για πετρέλαιο σε νέα ιστορικά υψηλά - Επίσης, νέα ιστορικά υψηλά για τιμές βενζίνης, diesel κίνησης
Νέα ιστορικά υψηλά σε τιμές για βενζίνη και dieseλ κίνησης εντός του 2023 προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας
Σχετικά Άρθρα

Επιτάχυνση της ζήτησης πετρελαίου για το 2023 προβλέπει ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ), διαπιστώνει μάλιστα την εκτίμηση ότι η παγκόσμια ζήτηση θα αγγίζει τα 101,6 εκατομμύρια βαρέλια και θα ξεπεράσει τα προ του COVID-19 επίπεδα, αναφέρει η πρώτη έκθεση προοπτικών του Οργανισμού για το 2023.
«Ενώ οι υψηλότερες τιμές και οι ασθενέστερες οικονομικές προοπτικές μετριάζουν την εκτιμώμενη αύξηση της κατανάλωσης, η επαναφορά της Κίνας σε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης θα οδηγήσει σε κέρδη το επόμενο έτος, με την ανάπτυξη της ζήτησης να επιταχύνεται από 1,8 εκατ. βαρέλια την ημέρα σε 2,2 εκατ, βαρέλια το 2023», αναφέρει η IEA στην έκθεσή της που μόλις δημοσιεύτηκε.
Το 2023, η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου μπορεί να δυσκολευτεί να καλύψει τη ζήτηση, ανέφερε ο οργανισμός, καθώς οι κυρώσεις στη Ρωσία που θα τεθούν επίσημα σε ισχύ προς τα τέλη του 2022 θα περιορίσουν την προσφορά.
«Η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου μπορεί να δυσκολευτεί να συμβαδίσει με τη ζήτηση το επόμενο έτος, καθώς οι αυστηρότερες κυρώσεις αναγκάζουν τη Ρωσία να κλείσει περισσότερα πηγάδια και αρκετοί παραγωγοί έρχονται αντιμέτωποι με τους περιορισμούς της παραγωγικής ικανότητας», ανέφερε η IEA.
Η προσφορά από παραγωγούς εκτός ΟΠΕΚ+ αναμένεται να οδηγήσει σε αύξηση της παραγωγής μέχρι το τέλος του 2023, ενώ η προσφορά του ΟΠΕΚ+ αναμένεται να μειωθεί αν επιβληθεί πλήρες εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο από όλα τα κράτη της Δύσης.
Ο ΟΠΕΚ+ σταδιακά θα άρει όλες τις περικοπές ρεκόρ που έκανε στην παραγωγή του στην αρχή της πανδημίας, αλλά η κίνησή αυτή αναμένεται να διαβρώσει το μαξιλάρι της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας παγκοσμίως, σημείωσε ο IEA.
Η ικανότητα διύλισης -η οποία έχει μειωθεί κατά περίπου 3 εκατομμύρια βαρέλια από τον COVID - αναμένεται να αυξηθεί κατά 1 εκατομμύριο βαρέλια φέτος και 1,6 εκατομμύρια βαρέλια το επόμενο έτος, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του οργανισμού.
Ωστόσο, οι αγορές προϊόντων αναμένεται να παραμείνουν σφιχτές, με ιδιαίτερη ανησυχία για τις προμήθειες ντίζελ και βενζίνης», ανέφερε η IEA.
«Τα αποθέματα διυλισμένων καυσίμων των κρατών μελών του ΟΟΣΑ μειώθηκαν κατά 25% από τον Ιανουάριο του 2021 στα χαμηλότερα επίπεδά τους από το 2004, εξέλιξη η οποία οδηγεί τις τιμές τους σε νέα ιστορικά υψηλά», ανέφερε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης