Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ν. Λαβίδας (CEO ΑΒ Βασιλόπουλος): Μας θεωρούν ακριβούς οι καταναλωτές - Πόσο κόστισε το «καλάθι του νοικοκυριού»

Ν. Λαβίδας (CEO ΑΒ Βασιλόπουλος): Μας θεωρούν ακριβούς οι καταναλωτές - Πόσο κόστισε το «καλάθι του νοικοκυριού»
Μόνο οι δύο τελευταίοι μήνες «κόστισαν» συνολικά 10 εκατ. ευρώ.
«Πόνεσε» το καλάθι του νοικοκυριού τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με την «ΑΒ Βασιλόπουλος» να εμφανίζει στις οικονομικές της καταστάσεις τις αρνητικές επιπτώσεις των μέτρων που έχει αποφασίσει ο πρώην υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης. 
Συγκεκριμένα αναφέρει ότι μόνο οι δύο τελευταίοι μήνες «κόστισαν» συνολικά 10 εκατ. ευρώ. «Η νομοθετική διάταξη για το «Καλάθι του Νοικοκυριού», σε περισσότερα από 70 προϊόντα, συμπίεσε τα αποτελέσματα κατά 1 εκατ ευρώ.
Οι έκτακτες νομοθετικές διατάξεις περί «περιστολής αθέμιτης κερδοφορίας και προστασίας περιθωρίου κέρδους», επιβάρυναν περαιτέρω τα αποτελέσματα κατά 9 εκατ. ευρώ, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εν λόγω νομοθεσία παραμένει σε ισχύ και για το 2023 με προφανή επίδραση στα αποτελέσματα της εταιρείας».
Οι πληροφορίες του ετήσιου ισολογισμού του 2022 έχουν την υπογραφή της PwC όταν η πλειονότητα των αλυσίδων τροφίμων για τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις αξιοποιούν ελεγκτικές εταιρείες που περιορίζουν την ποιότητα των πληροφοριών και αρκούνται στα βασικά οικονομικά στοιχεία της χρονιάς που πέρασε.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς το «καλάθι του νοικοκυριού» συνεχίζει να πιέζει τα προ φόρων κέρδη με το συνολικό τίμημα να ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ διότι η φιλοσοφία του «καλαθιού του νοικοκυριού» στηρίζεται στις πιο χαμηλές τιμές σε σχέση με τις τιμές των προϊόντων που είναι στα ράφια.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος κ. Νίκος Λαβίδας, μιλώντας σε δημοσιογράφους για το «καλάθι του νοικοκυριού» παρουσίασε πίνακα, ο οποίος εμφανίζει ότι ο δείκτης τιμών τριών αλυσίδων ήταν υψηλότερος από 1% έως 6,7% και δύο αλυσίδες με δείκτη τιμών που ήταν μικρότερος κατά -0,7% και με -1,5% σε σύγκριση με την  ΑΒ Βασιλόπουλος.  

Η σήμανση των προϊόντων με μείωση της τιμής κατά 5%

Την ίδια στιγμή ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας θέλει να επιβάλει τη σήμανση των προϊόντων με μειωμένη τιμή κατά 5%, η οποία θα διατηρείται για έξι μήνες. Η νέα ηγεσία του υπουργείου φαίνεται να απομακρύνεται από την πολιτική του προκατόχου του, η οποία όπως λέμε τα στοιχεία αποδίδει και επιλέγει να φέρει ένα νέο εργαλείο  κατά της ακριβείας.

ΑΒ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μας θεωρούν ακριβούς

Ο  Νίκος Λαβίδας διευθύνων σύμβουλος  της «ΑΒ Βασιλόπουλος» μιλώντας  για τις προοπτικές της αλυσίδας τροφίμων είπε ότι οι καταναλωτές «μας θεωρούν ακριβούς», με τον ίδιο να σημειώνει ότι δεν ευσταθεί και παρουσίασε τα δικά του στοιχεία. Ανάμεσα σε αυτά  ήταν ότι η αλυσίδα δίνει στους καταναλωτές προϊόντα σε χαμηλές τιμές τα οποία  εντάσσονται στην κατηγορία ιδιωτικής ετικέτας ή PL, τα οποία συμμετέχουν με ποσοστό 25% στο συνολικό τζίρο του της «ΑΒ Βασιλόπουλος».
Όταν ρωτήθηκε από το ΒΝ, αν προτίθεται να κάνει ρελάνς στην πρόταση του υπουργείου Ανάπτυξης για μείωση κατά 5% και να ανεβάσει το ποσοστό στο 6% και 7%, αρκέστηκε να αναφέρει ότι είναι μία καλή ιδέα και θα την αξιολογήσει στον κατάλληλο χρόνο.

Το πρόστιμο έδιωξε πελατεία

Ο ίδιος αποκάλυψε ότι μετά τη δημοσιοποίηση του προστίμου από το υπουργείο Ανάπτυξης χτύπησε τους ρυθμούς ανάπτυξης της αλυσίδας, επισημαίνοντας  ότι μετά  οι ρυθμοί  ανάπτυξης έπεσαν.
Η ακρίβεια έφερε ζημιές:
Τα οικονομικά στοιχεία της αλυσίδας αποκαλύπτουν ότι η ακρίβεια και η άνοδος των τιμών δεν φέρνει κέρδη στα ταμεία της εταιρείας η οποία για την χρονιά που πέρασε  ανακοίνωσε ζημιές 2,4 εκατ. ευρώ από κέρδη 30 εκατ. ευρώ του 2021.
Η εταιρεία λόγω μείωσης  του χρόνου αποπληρωμής των προμηθευτών από τις 114 μέρες σε 90 ημέρες κόστισε σε  ρευστότητα της εταιρείας κατά 80 εκατ. ευρώ.

Ομολογιακό δάνειο για να αγοράζει προϊόντα

Επιπλέον η εταιρεία για να διατηρήσει την ρευστότητά της σε ικανοποιητικά επίπεδα  προχώρησε σε ομολογιακό δάνειο από την μητρική  εταιρεία με επιτόκιο 6% για το ποσό των 70 εκατ. ευρώ. Τα παραπάνω οικονομικά δεδομένα  συμπληρώνονται από τις χαμηλές εισροές από λειτουργικές δραστηριότητες που μειώθηκαν στα 42 εκατ. ευρώ το 2022 από 170 εκατ ευρώ το 2021. Το στοιχείο αυτό εντοπίζεται σε όλες τις αλυσίδες τροφίμων , επιβεβαιώνοντας την απομάκρυνση των καταναλωτών από την αγορά λόγω χαμηλών εισοδημάτων. Ο κ. Λαβίδας εκτιμά ότι φέτος η εταιρεία θα περάσει σε κερδοφορία και μέχρι το 2026 θα έχει αναδείξει την οικονομική της παρουσία στον κλάδο.

Νίκος Θεοδωρόπουλος 
ntheo@bankingnews.gr   
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης