Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

OΛΠ: Κοντά στο υψηλό 52 εβδομάδων με τη στήριξη Cosco - Σημαντική συμφωνία με μεγάλο λιμάνι της Κίνας

tags :
OΛΠ: Κοντά στο υψηλό 52 εβδομάδων με τη στήριξη Cosco - Σημαντική συμφωνία με μεγάλο λιμάνι της Κίνας
Το 2023 σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΛΠ επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022
Η αθρόα στήριξη της Cosco στον ΟΛΠ, τα θεμελιώδη μεγέθη και η υψηλή μερισματική απόδοση αποτελούν τα σημαντικά “αντίβαρα” για το λιμάνι του Πειραιά.
Εν μέσω της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα και παρά τις ανησυχίες για μείωση των εμπορευματοκιβωτίων το 2024 η μετοχή του ΟΛΠ κινείται συνεχίζει κοντά στο υψηλό 52 εβδομάδων (25,80 ευρώ) ενώ από τις αρχές του χρόνου καταγράφει άνοδο περίπου 11%, με την κεφαλαιοποίηση 641 εκατ. ευρώ.
Και, όπως θα δούμε, τον ΟΛΠ δεν τον στηρίζει, μόνο ο βασικός μέτοχος, δηλαδή η κινεζική Cosco, αλλά και οι μεγαλύτεροι μέτοχοι οι οποίοι όχι μόνο δεν ρευστοποιούν, αλλά καρπώνονται υπεραξίες και μερίσματα.
Το “δίχτυ” προστασίας, γύρω από το λιμάνι του Πειραιά, επισημοποιήθηκε χθες καθώς ο ΟΛΠ υπέγραψε Μνημόνιο κατανόησης με ένα από τα δέκα μεγαλύτερα εμπορικά λιμάνια στον κόσμο το λιμάνι Guangzou της Κίνας.
Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της συμφωνίας σύμφωνα με τα στοιχεία της Cosco shipping, οι σταθμοί του κινεζικού λιμανιού διακίνησαν 1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια ΤΕU τον Ιανουάριο σημειώνοντας αύξηση 26%.
Ενδεικτικά, στην προβλήτα 1 και 3 του ΟΛΠ τον ίδιο μήνα διακινήθηκαν 282.000 εμπορευματοκιβώτια, καταγράφοντας πτώση 12,7%.
Σε κάθε περίπτωση, η Cosco στηρίζει την μεγαλύτερη της επένδυση εκτός Κίνας καθώς ο Πειραιάς αποτελεί μια από τις πύλες εισόδου των κινέζικων προϊόντων στην Ευρώπη.
Σε ό,τι αφορά, πάντως, τις επιπτώσεις της κρίσης από τις επιθέσεις των Χούθι, αυτές αναμένεται να ξεκαθαρίσουν μέσα στο πρώτο τρίμηνο.
Τότε, ο ΟΛΠ με τα αποτελέσματα του 2023 θα αποκτήσει μια πιο ευκρινή εικόνα για την πορεία της εμπορικής κίνησης.

Ισχυρό 9μηνο - αντίβαρο στις πιέσεις τα κέρδη στην κρουαζιέρα

Τα θεμελιώδη μεγέθη, αλλά και η πορεία ορισμένων τομέων δεν ανησυχούν ούτε τον βασικό μέτοχο, ούτε και τους μεγαλύτερους μετόχους.
Στο πρώτο εννεάμηνο του 2023 ο ΟΛΠ πραγματοποίησε καθαρά κέρδη 65,8 εκατ. ευρώ, όταν σ ολόκληρη την χρήση του 2022 είχε πραγματοποιήσει κέρδη 53 εκατ. ευρώ διανέμοντας μέρισμα 1,04 ευρώ ανά μετοχή.
Το πιο σημαντικό στοιχείο, όμως, είναι η πορεία της κρουαζιέρας η οποία στο πρώτο 9μηνο εμφάνισε καθαρά κέρδη 10,2 εκατ. ευρω – όταν εξειδικευμένες εταιρείες του εξωτερικού στην κρουαζιέρα (Global Ports) εμφανίζουν χαμηλότερη αποδοτικότητα εν και διαθέτουν περισσότερα λιμάνια.
Το 2023 σύμφωνα με προσωρινά στοιχεία του ΟΛΠ επιτεύχθηκαν ιστορικά ρεκόρ επιβατών κρουαζιέρας καθώς εξυπηρετήθηκαν περίπου 1,5 εκατ. επιβάτες έναντι 880.000 το 2022.
Ρεκόρ πραγματοποιήθηκε όσο και στους επιβάτες αποεπιβίβασης (homeport) που ανήλθαν σε περίπου 800.000 έναντι 380.000 το 2022.
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν ήταν 760, εκ των οποίων τα 525 ήταν homeport.
Μεγαλύτερη δυναμική φαίνεται να έχει το 2024 για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς έχουν γίνει προκρατήσεις για 1042 αφίξεις με μεγάλη αύξηση και νέο αναμενόμενο ρεκόρ στις αφίξεις πλοίων homeport (περίπου 800 calls).
Εκτός από την Cosco, μεγάλος μέτοχος του ΟΛΠ είναι το Helicon Investments το οποίο διαθέτει 5,38% το οποίο σύμφωνα με την στρατηγική του
όταν δεν συμφωνεί με το Business plan της εταιρείας ρευστοποιεί, όπως συνέβη με την Lamda Developments. Αντίθετα, το Helicon όπως παραμένει μέτοχος και δεν ενδιαφέρεται καν για τις τρέχουσες τιμές καθώς έχει λάβει και θα λάβει σημαντικά μερίσματα.
Την ίδια φυσικά στρατηγική ακολουθεί βεβαίως και ο βασικός μέτοχος, η Cosco.

Δημήτρης Παφίλας
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης