Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Στενεύουν τα περιθώρια για τον όμιλο Ελλάκτωρ - Το crash test της Ψυτάλλειας και της Εγνατίας

Στενεύουν τα περιθώρια για τον όμιλο Ελλάκτωρ - Το crash test της Ψυτάλλειας και της Εγνατίας
Η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στον Ελλάκτωρ και η συμμετοχή σε κρίσιμα έργα θα δοκιμάσουν τον Άκτωρ... τον κατασκευαστικό βραχίονα
Σχετικά Άρθρα

«Τα χρονικά περιθώρια είναι αφυκτικά και είναι πολλά αυτά που θα πρέπει να γίνουν».
Αυτό αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν τα όσα συμβαίνουν τους τελευταίους μήνες στον Όμιλο Ελλάκτωρ.
Τα προβλήματα που ταλανίζουν τον μεγάλο κατασκευαστικό Όμιλο εδώ και πολλούς μήνες, σε συνδυασμό με την διαμάχη που επικρατούσε μεταξύ των Ολλανδών της Reggeborgh και της προηγούμενης διοίκηση Καλλιτσάντση, είχαν ως αποτέλεσμα ο Άκτωρ, ο κατασκευαστικός βραχίονας του Ελλάκτωρ να αντιμετωπίζει προβλήματα.
Αυτό άλλωστε φαίνεται πως έχει διαπιστώσει και η παρούσα διοίκηση της εταιρείας, η οποία θα κληθεί να φέρει εις πέρας ένα δύσκολο έργο: την εξυγίανση και την επαναδραστηριοποίηση του Άκτωρα στους διαγωνισμούς των μεγάλων έργων.
Αξίζει να σημειωθεί ότι εδώ και μήνες ο Άκτωρ έχει ξεμείνει από δυνάμεις.
Η εταιρεία δεν κατέβηκε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης και εκμετάλλευσης του αυτοκινητοδρόμου της Εγνατίας Οδού και τριών κάθετων οδικών αξόνων της (το έργο επαναδημοπρατείται), δεν πήρε το έργο της γραμμής 4 του Μετρό, ενώ τελευταίο μεγάλο έργο ήταν η διετή συντήρηση του δικτύου της Εγνατίας Οδού όπου η έκπτωση που έδωσε έφτασε το 65,7%.
Αν και κατά πόσον η Ακτωρ θα καταφέρει να κερδίσει το στοίχημα μένει να αποδειχτεί από το πόσο άμεση και αποτελεσματική θα είναι η δουλειά που θα γίνει από τη νέα διοίκηση της εταιρείας και του Ομίλου.
Το μεγάλο στοίχημα αποτελούν οι μεγάλοι διαγωνισμοί της Ψυτάλλειας αλλά και της Εγνατίας που έχουν προγραμματιστεί για μέσα στις επόμενες ημέρες, ενώ το να κερδηθεί μία εκ των δύο συμβάσεων είναι καθοριστικής σημασίας για να επιστρέψει η αισιοδοξία στον κατασκευαστικό Όμιλο.
Ο διαγωνισμός για για το μεγάλο έργο των 260 εκατ. ευρώ του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας (ΚΕΛ Ψυττάλειας), έχει προγραμματιστεί στα μέσα Μαρτίου, ενώ όσον αφορά το διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας έχει προγραμματιστεί για την 1η Απριλίου.

Το αίτημα παράτασης

Να σημειωθεί ότι δύο κοινοπραξίες, μία εκ των οποίων ήταν ο Άκτωρ είχαν ζητήσει να δοθεί παράταση στο σχετικό διαγωνισμό που έληξε στις 11 Δεκεμβρίου 2020, με το επιχείρημα πως δεν πρόλαβαν να ετοιμάσουν τις προσφορές τους λόγω της πανδημίας.
Δεσμευτική προσφορά υπέβαλε μόνον η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis, η οποία όμως δεν αποσφραγίστηκε μετά τα ασφαλιστικά μέτρα που ζήτησαν και κέρδισαν από το ΣτΕ οι δύο άλλοι υποψήφιοι.
Το αντικείμενο της παραχώρησης είναι ο βασικός άξονας μαζί με τρεις κάθετους άξονες.
Δηλαδή, ο άξονας από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους Εβρου, μήκους 658 χλμ., και οι κάθετοι άξονες Σιάτιστα – Κρυσταλλοπηγή, Χαλάστρα – Εύζωνοι και Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, με μήκος και οι τρεις 225 χλμ.
Η σύμβαση παραχώρησης αφορά τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευσή του, όπως και των τριών κάθετων οδικών αξόνων, για χρονική περίοδο κατ’ ανώτατο όριο έως 40 έτη.
Αν και κατά πόσο ο Άκτωρας θα μπορέσει να προετοιμαστεί επαρκώς μέσα στο μικρό χρονικό διάστημα που απομένει και να διεκδικήσει μία εκ των δύο παραπάνω συμβάσεων, μένει να αποδεχτεί μέσα στο επόμενο διάστημα.

Ο διαχειριστικός έλεγχος, η ΑΜΚ και η αλλαγή των προσώπων

Αν έχουν περάσει πάνω από 15 ημέρες από τότε που ανέλαβε τον έλεγχο του Ομίλου οι Ολλανδοί της Reggeborgh, ακόμη δεν γνωρίζουμε αν έχει ξεκινήσει ο διαχειριστικός έλεγχος του Ομίλου για το οποίο είχαν δεσμευτεί ότι θα γίνει, προκειμένου να διαπιστωθεί αν και πόση ενδεχομένως είναι η ζημιά που έχει γίνει στον Ελλάκτωρα.
Όπως επίσης δεν έχει γίνει ακόμη γνωστό τι θα γίνει με την δρομολογούμενη αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του Ελλάκτωρα, η οποία θα αφορά την ενίσχυση του Ακτωρα καθώς και το ύψος αυτής.
Τέλος μένει ακόμη να δούμε την στελέχωση και των υπολοίπων θυγατρικών του Ομίλου, όπως η Ακτωρ Παραχωρήσεις, με κάποιους να υποστηρίζουν ότι ενδεχομένως να μην δούμε αλλαγές προσώπων και άλλους να υποστηρίζουν ότι «η αλλαγή προσώπων, αποσυνδεδεμένα από το πρόσφατο παρελθόν, είναι επιτακτική αν θέλουμε να μιλάμε για την επόμενη μέρα στον Όμιλο».

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης