Τελευταία Νέα
Διεθνή

Τι σημαίνει η συμφωνία Κίνας και Ιράν για 400 δισ. με αντάλλαγμα πετρέλαιο για 25 χρόνια; - Προτείνουν διάδρομο αντι-Suez

Τι σημαίνει η συμφωνία Κίνας και Ιράν για 400 δισ. με αντάλλαγμα πετρέλαιο για 25 χρόνια; - Προτείνουν διάδρομο αντι-Suez
Δύο χώρες Κίνα και Ιράν συμμαχούν... και οι δύο χώρες έχουν κακές σχέσεις με τις ΗΠΑ
Σχετικά Άρθρα

Η Κίνα και το Ιράν υπέγραψαν συμφωνία για 25 χρόνια…η Κίνα θα επενδύσει 400 δισεκ. δολάρια σε επενδύσεις και το Ιράν θα διοχετεύει πετρέλαιο στην Κίνα που έχει μεγάλη εξάρτηση από ενέργεια. 
Φαίνεται ότι τα λεγόμενα «αδίστακτα κράτη» - έτσι τα ονομάζουν οι ΗΠΑ - ενώνονται για να καταπολεμήσουν την κυριαρχία των ΗΠΑ σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ήταν μια διαδικασία που ξεκίνησε μετά από χρόνια επιθετικών προσπαθειών των ΗΠΑ να επιβάλουν κυρώσεις και να απαγορεύσουν το πετρέλαιο του Ιράν και της Βενεζουέλας.
Η Κίνα και η Ρωσία έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο ώστε να μπλοκάρουν τα σχέδια των ΗΠΑ που προσπαθούν να αποκλείσουν το πετρέλαιο της Βενεζουέλας και του Ιράν.

Δύο χώρες Κίνα και Ιράν συμμαχούν... και οι δύο χώρες έχουν κακές σχέσεις με τις ΗΠΑ

Δύο χώρες μη φιλικές προς τις ΗΠΑ… προέβησαν σε μεγάλη συμφωνία υπέγραψαν μια 25ετή συμφωνία
συνεργασίας για την ενίσχυση της μακροχρόνιας οικονομικής και πολιτικής συμμαχίας τους.
Οι επενδύσεις μπορεί να είναι ύψους 400 δισεκ. αλλά στην πράξη το εμπόριο που θα αναπτυχθεί θα είναι αξίας τρισεκ. δολαρίων.
Ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών Wang Yi είπε στον Ιρανό ομόλογό του Mohammad Javad Zarif «οι σχέσεις μεταξύ των δύο χωρών έχουν πλέον φτάσει στο επίπεδο της στρατηγικής εταιρικής σχέσης και η Κίνα επιδιώκει να βελτιώσει συνολικά τις σχέσεις με το Ιράν.
Οι σχέσεις μας με το Ιράν δεν θα επηρεαστούν από την τρέχουσα κατάσταση, αλλά θα είναι μόνιμες και στρατηγικές ανέφεραν οι κινέζοι.
Το Ιράν αποφασίζει ανεξάρτητα για τις σχέσεις του με άλλες χώρες και δεν ακολουθεί τα βήματα άλλων χωρών που αλλάζουν τη θέση τους με ένα τηλεφώνημα.
Η συμφωνία, που ονομάστηκε "Συνολική Στρατηγική Εταιρική Σχέση", ολοκληρώθηκε σε μια τελετή μέσω τηλεόρασης διαδικασία σπάνια για την ιδιαίτερα απομονωμένη Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν, δεδομένου ότι η τελευταία παρόμοια συμφωνία με μια μεγάλη δύναμη ήταν με τη Ρωσία μέχρι το 2001 και εστίασε κυρίως στην ανάπτυξη πυρηνικής ενέργειας.

Τι λέει το Ιράν για τη συμφωνία με την Κίνα;

Εκ πρώτης όψεως το απομονωμένο από την Δύση Ιράν συμπράττει με την Κίνα που επίσης δεν έχει καλές σχέσεις με τις ΗΠΑ και συμφωνούν για επενδύσεις 400 δισεκ. δολαρίων έναντι πετρελαίου για 25 χρόνια.

Τι περιλαμβάνει το νέο 25ετές σχέδιο Κίνας και Ιράν;

Σύμφωνα με την Fars News στο Ιράν, η συμφωνία αποτελεί μέρος ενός σχεδίου για μακροπρόθεσμη περίοδο 25 ετών.
Κίνα και Ιράν συμφώνησαν σε έναν οδικό χάρτη και έναν ορίζοντα ολοκληρωμένων σχέσεων προκειμένου να επιτευχθεί μια στρατηγική εταιρική σχέση.
Η συμφωνία πρέπει να θεωρείται πολιτική, στρατηγική, οικονομική και πολιτιστική που επιδιώκει μακροπρόθεσμα ολοκληρωμένες διακρατικές σχέσεις», σύμφωνα με την Fars News.
«Αυτή η συμφωνία είναι κάπως διφορούμενη, και από την άλλη πλευρά, σε ορισμένες περιπτώσεις, το Ιράν είχε πικρές εμπειρίες από μεγάλες συμφωνίες με άλλες χώρες.
Έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα.
Μια συμφωνία με μια χώρα που είναι η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο και, σύμφωνα με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, θα καταστεί η μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο στο μέλλον, προφανώς και έχει αξία.
Η συμφωνία είναι ένας οδικός χάρτης.
«Ωστόσο οι συμφωνίες αυτές δεν πρέπει να οδηγήσουν στην εξάρτηση του Ιράν από την Κίνα, επειδή η Κίνα εξελίσσεται σε παγκόσμια δύναμη με μεγάλη ταχύτητα.
Η επιρροή μιας τέτοιας χώρας δεν επιτρέπεται σε μια ισλαμική χώρα» αναφέρουν οι ιρανοί.
Αυτό που θα συμβεί είναι ότι θα υπάρξει μεταφορά τεχνολογίας.
Οι κινεζικές εταιρείες αυτοκινήτων είναι ένας τομέας όπου το Ιράν θα μπορούσε να συνεργαστεί.
Επίσης στον τομέα της μεταφοράς τεχνολογίας, το Ιράν χρειάζεται υποστήριξη, επίσης προβλέπει βιομηχανικές ζώνες ελεύθερου εμπορίου.
«Όπως αναφέρεται στο μνημόνιο: οι Κινέζοι επενδυτές θα επενδύσουν στις ελεύθερες ζώνες του Ιράν, ειδικά στο Qeshm, το Mako και το Arvand.
Η αλήθεια είναι ότι αυτές οι περιοχές δημιουργήθηκαν για να προσελκύσουν ξένους επενδυτές, αλλά η υποδομή που υπάρχει στις ελεύθερες ζώνες δυστυχώς, δεν μπόρεσαν να προσελκύσουν ενεργά ακόμη σοβαρές επενδύσεις».
chinaoil.jpeg

Μόλις 3,25 δισ επενδύσεις ετησίως προσελκύει το Ιράν;

«Τα επίσημα στατιστικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στην Διάσκεψη Κορυφής του ΟΗΕ για την Ανάπτυξη και το Εμπόριο το 2016 δείχνουν ότι οι ελεύθερες ζώνες του Ιράν προσελκύουν κατά μέσο όρο 3,25 δισεκ. δολάρια ετησίως σε ξένες επενδύσεις μεταξύ 2010 και 2016.
Αποτελούν μόλις το 2,5% των συνολικών επενδύσεων στο Ιράν»

Νέος δρόμος του μεταξιού

Θα δημιουργηθεί ένας «νέος δρόμος του μεταξιού (διάδρομος μεταξύ ανατολικής και δύσης)».
Το Ιράν θα αποκτήσει καίριο ρόλο σε αυτό τον νέο εμπορικό διάδρομο.
«Ένα από τα πιο επιτυχημένα παραδείγματα είναι ο οικονομικός διάδρομος Κίνας-Μογγολίας-Ρωσίας.
Δεδομένου ότι η Μογγολία είναι μια χώρα που έχει στεριά και συνορεύει με την Ρωσία οι περισσότερες από τις συναλλαγές ήταν με τη Ρωσία.
Η Κίνα «προσάρτησε» τη Μογγολία με την πρωτοβουλία Belt and Road, ανοίγοντας το δρόμο για Κινέζους και Μογγόλους εμπόρους.
Η Μογγολία έχει σήμερα περισσότερες σχέσεις με την Κίνα από τη Ρωσία.
Το Ιράν δεν διαθέτει την επιστημονική υποδομή και τεχνολογία οπότε ποντάρει στην Κίνα
Το Ιράν είναι επίσης δείχνει ικανοποίηση που βλέπει αναφορές στο Bloomberg και σε άλλα μέσα ενημέρωσης διεθνώς.

Τι θέλουν οι Κινέζοι;

Ο Κινέζος Υπουργός Εξωτερικών δήλωσε η Κίνα πάντα έδινε μεγάλη σημασία στις σχέσεις με το Ιράν, παρά ορισμένα ζητήματα όπως η αμερικανική υπερβολή και οι μονομερείς κυρώσεις στις οποίες η Κίνα εναντιώθηκε.
Η συμφωνία 25 ετών είναι «Πρόγραμμα Συνολικής Συνεργασίας Ιράν-Κίνας» και καλύπτει την πολιτική, την ασφάλεια, την άμυνα, τον πολιτιστικό, γεωργικό, οικονομικό, επιστημονικό, τουρισμό, το πετρέλαιο και την ενέργεια, τις τηλεπικοινωνιακές υποδομές και την τεχνολογία επικοινωνιών, το εμπόριο, την υγεία και άλλα.
Στον στρατιωτικό και αμυντικό τομέα, συζητήθηκαν θέματα όπως η κατάρτιση, η μεταφορά αμυντικών τεχνολογιών, η αντιτρομοκρατία και οι κοινές ασκήσεις.

Το μεγάλο σχέδιο

Το μεγάλο σχέδιο της Κίνας που ονομάζεται «One Belt-One Road» εντάσσει και το Ιράν που μπορεί να επωφεληθεί.
Η Κίνα θα είναι τακτικός εισαγωγέας πετρελαίου από το Ιράν και το Ιράν πρέπει να αντιμετωπίσει τις ανησυχίες της Κίνας σχετικά με την απόδοση της επένδυσής της.
«Συζητήθηκε η προώθηση της τραπεζικής, χρηματοοικονομικής και ασφαλιστικής συνεργασίας και το άνοιγμα υποκαταστημάτων ιρανικών τραπεζών και η δημιουργία κοινής τράπεζας Ιράν και Κίνας, ειδικά η δημιουργία εθνικών συστημάτων μεταξύ των δύο χωρών αντί του Swift».

Το Ιράν κοιτάζει ανατολικά

«Το σύμφωνο Συνεργασίας Ιράν-Κίνας και οι προσπάθειες επέκτασης της μακροπρόθεσμης συνεργασίας Ιράν-Ρωσίας, θα μπορούσαν να είναι αποτελεσματικά βήματα για την προώθηση της πολιτικής στην Ανατολή…
Σήμερα το Ιράν κοιτάζει ανατολικά, υποστηρίζουν τα ιρανικά μέσα ενημέρωσης.
Με άλλα λόγια, χώρες που οι ΗΠΑ δεν μπορούν να παρέμβουν στο Ανατολικό Μέτωπο.

Το Ιράν προτείνει εναλλακτικό διάδρομο αντί του Suez

Το Ιράν θέλει να εκμεταλλευτεί το χάος στο κανάλι του Σουέζ προτείνοντας το Ιράν ως ενδιάμεσο σύνδεσης της Ευρώπης με την Ασία.
«Ένας Ιρανός διπλωμάτης λέει ότι ο Διεθνής Διάδρομος Μεταφορών Βορρά-Νότου (INSTC) μπορεί να χρησιμεύσει ως μια χαμηλού κινδύνου, κερδοφόρα εναλλακτική λύση στο κανάλι του Σουέζ, το οποίο έχει μπλοκαριστεί τις τελευταίες ημέρες, προκαλώντας ζημιές δισεκατομμυρίων δολαρίων»
Ο Kazem Jalali, είναι ο ιρανός πρέσβης στη Μόσχα, υποστηρίζει ότι τα εμπορεύματα μπορούν να φτάσουν στην Ευρώπη από το Ιράν σε 20 ημέρες και το κόστος μπορεί να μειωθεί.
Επομένως, είναι καλύτερη επιλογή για την αντικατάσταση του καναλιού του Σουέζ.
Το Ιράν επιδιώκει να αναπτύξει σιδηροδρομικές και οδικές συνδέσεις και να αποκαταστήσει τα λιμάνια του.
«Το Ιράν, μαζί με την Ινδία και τη Ρωσία, προωθεί τον θαλάσσιο και σιδηροδρομικό διάδρομο που θα μπορούσε να μειώσει ουσιαστικά το χρόνο και το κόστος της μεταφοράς εμπορευμάτων από την Ινδία στην Ευρώπη».
Η Τουρκία θέλει επίσης να χρησιμοποιήσει τη Ρωσία και το Ιράν.
Το Ιράν αναφέρει ότι υπάρχει μια διαδρομή πολλαπλών τρόπων 7.200 χλμ από την Ινδία και τη Ρωσία.
Το Ιράν θέλει να χρησιμοποιήσει το λιμάνι του Chabahar ως σύνδεσμο προς την Ινδία.
Οι Ιρανοί σχεδιάζουν επενδύσεις σε σιδηροδρομικά δίκτυα και λιμάνια και επιδιώκουν επίσης μεγαλύτερες εμπορικές διασυνδέσεις με την Ινδία και το Πακιστάν, καθώς και την Τουρκία.
SUEZZZZZZZZ.png

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης