Τουρισμός & Αερομεταφορές

Κωνσταντίνος Ζέρβας (Δήμαρχος Θεσσαλονίκης) στο BN: Είμαι υπέρ της διεξαγωγής της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο

Κωνσταντίνος Ζέρβας (Δήμαρχος Θεσσαλονίκης) στο BN: Είμαι υπέρ της διεξαγωγής της ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο

Ποιες είναι οι δράσεις εξωστρέφειας για την ανάδειξη του τουριστικού προϊόντος της Θεσσαλονίκης

Σχετικά Άρθρα

Αν και αποφεύγει τις μακροχρόνιες προβλέψεις  - η δυναμική της πανδημίας δεν το επιτρέπει όπως λέει - ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης κ. Κωνσταντίνος Ζέρβας,  με συνέντευξή του στο bankingnews.gr, εμφανίζεται αρκετά αισιόδοξος για το φετινό «στοίχημα» του τουρισμού.
Μετά το ντόμινο οικονομικών επιπτώσεων που προκάλεσε η ματαίωση της περσινής διοργάνωσης της ΔΕΘ με την παραδοσιακή της μορφή, ο κ. Ζέρβας εκτιμά ότι θα είναι δυνατή η διεξαγωγή της το Σεπτέμβριο, τηρουμένων των απαραίτητων μέτρων, «καθώς οι δείκτες συνηγορούν ότι στη χώρα μας θα έχουμε εμβολιαστεί σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 60%».
Εξηγεί γιατί η  Θεσσαλονίκη «δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο ως city break προορισμός» και τάσσεται στο πλευρό των επιχειρηματιών που ζητούν να ανοίξουν όλα τα χερσαία σύνορα για τους τουρίστες.
Ακόμη, αναφέρεται στις δράσεις εξωστρέφειας για την προώθηση του προορισμού σε αγορές – στόχους και τονίζει ότι «στη Θεσσαλονίκη, κανένας επισκέπτης δεν μένει ασυγκίνητος από την ποικιλία και την ποιότητα της γαστρονομίας της». 

Συνέντευξη στη Νένα Ουζουνίδου 

Η Θεσσαλονίκη δέχθηκε ένα σοβαρό πλήγμα από την πανδημία. Τι σας δίδαξε η μέχρι τώρα εμπειρία και πώς σκοπεύετε να αντιδράσετε από εδώ και πέρα, ώστε να κερδίσετε το στοίχημα του τουρισμού για το 2021; 


Είναι αλήθεια ότι ενώ το 2020 ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς για την οικονομία της χώρας, η πανδημία ανέτρεψε όλες τις προβλέψεις, επιφέροντας ισχυρό πλήγμα, με τον τουρισμό να είναι ένα από τα μεγαλύτερα θύματα της υγειονομικής κρίσης.
Η Θεσσαλονίκη δεν αποτελεί εξαίρεση –η δομή της οικονομίας της, η διάρθρωσή της, την κατέστησε ευάλωτη στην πανδημία και στους απαραίτητους περιορισμούς.
Προσαρμοστήκαμε πολύ γρήγορα στα νέα δεδομένα, επιδιώκοντας την εξωστρέφεια της πόλης με την αξιοποίηση του περιβάλλοντος τεχνολογίας και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Το στοίχημα είναι η προβολή της πόλης μας σε συγκεκριμένους στόχους με συνεχείς δράσεις προώθησης και ψηφιοποίησης υλικού.
Πιστεύουμε ότι η προσπάθεια αυτή θα αποδώσει καρπούς.

Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για φέτος; Θα είναι καλύτερη χρονιά από την περσινή, αν και δύσκολη; 


Πιστεύω ότι είμαστε στο τέλος αυτής της διαδρομής, καθώς έχουμε ένα ισχυρό όπλο στη διάθεσή μας, τον εμβολιασμό. Είμαι λοιπόν αρκετά αισιόδοξος και εκτιμώ ότι ο κλάδος του τουρισμού φέτος θα ανακάμψει.
Ας μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας θεωρείται από τους tour operators ένας ασφαλής προορισμός και αντιμετωπίζεται με θετικό πρόσημο από τους επίδοξους επισκέπτες.
ZERVAS_2.jpg

Αναμένετε αύξηση των τουριστικών ροών από το Ισραήλ μετά τη διμερή συμφωνία της Ελλάδας με τη χώρα αυτή; Επίσης, συμφωνείτε με την άποψη ότι πρέπει να ανοίξουν όλα τα χερσαία σύνορα, όπως ζητούν οι άνθρωποι του τουρισμού; 


Η διμερής συμφωνία με το Ισραήλ επιβεβαιώνει μια κοινή συνισταμένη για τις δύο χώρες, δηλαδή την αντιμετώπιση του κλάδου του τουρισμού ως σημαντικού μοχλού ανάπτυξης της οικονομίας.
Η ασφάλεια σε συνδυασμό με επιμέρους χαρακτηριστικά καθιστούν την Ελλάδα ιδανικό προορισμό για τους επισκέπτες από το Ισραήλ την στιγμή που άλλες χώρες της Μεσογείου αντιμετωπίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό το σκληρό πρόσωπο της πανδημίας.
Όσον αφορά τα χερσαία σύνορα, είναι αναγκαίο να αντιληφθούμε ότι περίπου 10.000.000 επισκέπτες καταφθάνουν στη χώρα μας οδικώς κάθε χρόνο από τη Βόρεια Ελλάδα. Ο οδικός τουρισμός είναι μια υπολογίσιμη μονάδα στη δυναμική του κλάδου κι έτσι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Τάσσομαι υπέρ αυτής της άποψης, η οποία είναι και αίτημα των επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης και θεωρώ πως είμαστε, μετά από έναν χρόνο σε συνθήκες πανδημίας, άρτια προετοιμασμένοι και έμπειροι να υποδεχθούμε τους τουρίστες από τα χερσαία σύνορα. Υπενθυμίζω ότι η διαδικασία των ατομικών rapid test θα είναι διαθέσιμη σε φαρμακεία, ώστε να εξασφαλίσουμε την πρόληψη και καλύτερη οργάνωση σε περίπτωση νοσούντων χωρίς να επηρεάζεται η ροή των υγειών επισκεπτών.

Η ματαίωση της ΔΕΘ πέρυσι ήταν μια σοβαρή απώλεια για όλη την πόλη και «συνέτριψε» τον τουρισμό της. Μεγάλη ήταν η ζημιά για τα ξενοδοχεία που λειτουργούν σε δωδεκάμηνη βάση, τα οποία έχουν χάσει έσοδα από τη ματαίωση και άλλων εκθέσεων/εκδηλώσεων/ συνεδρίων.  Πρέπει κατά τη γνώμη σας να διεξαχθεί φέτος η ΔΕΘ; 

Η πανδημία είναι μια δυναμική κατάσταση που δεν επιτρέπει μακροχρόνιες προβλέψεις.
Τολμώντας να κάνω μια εκτίμηση για τον μήνα Σεπτέμβριο, είμαι υπέρ της διεξαγωγής της ΔΕΘ, καθώς οι δείκτες συνηγορούν ότι στη χώρα μας θα έχουμε εμβολιαστεί σε ένα ποσοστό τουλάχιστον 60%.
Τηρουμένων των απαραίτητων μέτρων, ευελπιστούμε και επιδιώκουμε όλες οι δράσεις, εκδηλώσεις και εκθέσεις να κυλήσουν ομαλά αυτήν τη χρονιά.

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης συμμετέχει στη Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας για την προώθηση του προορισμού στις αγορές του εξωτερικού. Για ποιους λόγους «δεν πρέπει να λείψει η Θεσσαλονίκη» στους ξένους, σύμφωνα με την καμπάνια που έχετε επιλέξει; 


Ένας προορισμός, όταν βιώνεται, αφήνει στον επισκέπτη την αίσθηση των πραγματικών προδιαγραφών του. Στη Θεσσαλονίκη, κανένας επισκέπτης δεν μένει ασυγκίνητος από την ποικιλία και την ποιότητα της γαστρονομίας της. Είναι ένα γεγονός το οποίο επικυρώνουν σε σχετικές διαβουλεύσεις ειδικοί και επαγγελματίες της εστίασης. Συνεπώς, η καμπάνια μας εστιάζει στα πλεονεκτήματα, στη σημασία και στις ιδιαιτερότητες, λόγω της πολιτισμικής ώσμωσης, της κουζίνας της πόλης μας. Ο κατεξοχήν γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί άλλωστε μια νέα τάση, την οποία η Θεσσαλονίκη οφείλει να εκμεταλλευτεί. 

Έχει βρει η Θεσσαλονίκη την τουριστική της ταυτότητα; Ποια χαρακτηριστικά της πρέπει να αναδείξει, για να βελτιώσει τη θέση της στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη ως city break προορισμός; 

Η Θεσσαλονίκη δεν έχει ανάγκη να αναζητήσει ή να δημιουργήσει κάποια τουριστική ταυτότητα, διότι ήδη τη διαθέτει.
Το τρίπτυχο γαστρονομία-πολιτισμός-φιλοξενία μαζί με την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης, τις ιδιαίτερες γεύσεις, τα αρώματα, και τα χρώματα, καθώς και οι ζεστοί, φιλόξενοι άνθρωποί της αποτελούν πλεονέκτημα.
Με καλύτερο τρόπο προβολής και προώθησης της ταυτότητάς της θα φτάσουμε σίγουρα σε πιο θετικά αποτελέσματα.  
Εκτιμώ  ότι η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται μόνο ως ένας city break προορισμός, αλλά ως πολλά παραπάνω. Μπορεί να ανταποκριθεί σε επισκέπτες που επιθυμούν ολιγοήμερη διαμονή, αλλά στοχεύουμε σε περισσότερα.
Οι τάσεις αλλάζουν, η πόλη εκσυγχρονίζεται και οφείλει να χαράζει νέες στρατηγικές, ώστε να ανταγωνίζεται επάξια άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς. Διαθέτουμε εγκαταστάσεις για συνέδρια, αμέτρητα μουσεία, πλούσια ιστορία, καταπληκτικές γεύσεις και άξιους επαγγελματίες δραστηριοτήτων, κάνοντας ευχάριστη τη διαμονή για τον επισκέπτη.
Και εδώ έρχεται και η αξία των υποδομών, των μεγάλων έργων και των αναπλάσεων που σχεδιάζουμε –έργα τα οποία θα αναζωογονήσουν το αστικό περιβάλλον, τον δημόσιο χώρο, θα αναβαθμίσουν τις λειτουργίες της πόλης και θα βελτιώσουν αισθητικά την εμπειρία που προσφέρει.
Φανταζόμαστε αλλά και δουλεύουμε έτσι ώστε η πόλη μας να έχει σύγχρονο συγκοινωνιακό δίκτυο, μετρό, ένα ανακαινισμένο αεροδρόμιο, ποδηλατοδρόμους αλλά και αναπλασμένο τον άξονα της Αριστοτέλους, την περιοχή της ΔΕΘ, τους νέους «Στάβλους Παπάφη» στην Τούμπα, τις παραδοσιακές αγορές στο Καπάνι και το Μοδιάνο, την παλιά παραλία με ξύλινο deck, νέες πλατείες Ελευθερίας και Διοικητηρίου και νέο αστικό εξοπλισμό παντού.
Όλα αυτά είναι παρεμβάσεις και έργα που σχεδιάζονται και υλοποιούνται. Έχουμε όλα τα εχέγγυα, ώστε να καταφέρουμε να κάνουμε την πόλη μας έναν δημοφιλή παγκόσμιο τουριστικό προορισμό.

*Στην Μεγάλη Σύμπραξη Τουρισμού Κεντρικής Μακεδονίας συμμετέχουν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής & Marketing Ν. Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Τουριστικής Προβολής και Marketing του Ν. Χαλκιδικής, η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, η AEGEAN, η Fraport Greece, η Eurobank και η Marketing Greece, δημιουργώντας ένα δυναμικό και για πρώτη φορά τόσο διευρυμένο σχήμα συνεργασίας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης