Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Η μετάλλαξη «Δέλτα» ανοίγει τη συζήτηση περί υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στον τουρισμό

Η μετάλλαξη «Δέλτα» ανοίγει τη συζήτηση περί υποχρεωτικότητας εμβολιασμού στον τουρισμό
Η πίεση χρόνου που σφίγγει τον «κλοιό» γύρω από τους ανεμβολίαστους και ο αντίλογος
Σχετικά Άρθρα

«Δεν υπάρχει ούτε μέρα για χάσιμο» είναι η φράση που κυριαρχεί τα τελευταία 24ωρα στα τουριστικά «πηγαδάκια» σε περιοχές, οι οποίες βλέπουν να πλησιάζει όλο και πιο κοντά η απειλή ενός γενικευμένου τέταρτου κύματος της πανδημίας εντός καλοκαιριού.
Ο προβληματισμός εντείνεται σε πρωτόγνωρα επίπεδα και πλέον στην κυβερνητική επιχείρηση – προσκλητήριο για το «χτίσιμο του 80% του τείχους ανοσίας» συστρατεύονται προορισμοί και επιχειρήσεις που θέλουν να αποφύγουν να «στροβιλίζονται» στη δίνη της covid-19 για άλλη μια χρονιά.
Καταλύματα που βλέπουν ροή (επιτέλους) στα συστήματα των κρατήσεών τους και που δεν επιθυμούν επ΄ ουδενί να αναστραφεί αυτή η πορεία με τοπικά lockdowns και με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων.
Έτσι, η «γραμμή άμυνας απέναντι στον κορωνοϊό» περνά πλέον στην.. αντεπίθεση για να πεισθούν κυρίως αναποφάσιστοι και διστακτικοί και όχι τόσο οι αρνητές που έτσι κι αλλιώς δύσκολα θα... υποκύψουν.
Να προσέλθουν δηλαδή στα εμβολιαστικά κέντρα και στις κινητές μονάδες που οργανώνονται εντός του Ιουλίου «για να ασκήσουν το δικαίωμά τους αφού το κράτος τους παρέχει δωρεάν το εμβόλιο, ως «δώρο» για να προστατέψουν την υγεία τους», λένε όσοι αναλαμβάνουν δράση.
Ζητούν παράλληλα να σπεύσουν «ενισχύσεις» σε απομακρυσμένες περιοχές για να «συγκρουστούν με τη θερινή ραστώνη», όπως είναι για παράδειγμα τα ορεινά χωριά μεγάλων νησιών – δημοφιλών προορισμών, όπου η συχνότητα εμβολιασμών μεταξύ των κατοίκων παραμένει σε... ευθεία γραμμή.

ΠΟΞ: Κακώς δεν εμβολιάστηκαν όλοι πριν την έναρξη της σεζόν

Τις μεγάλες προσπάθειες και τις οικονομικές θυσίες των επιχειρήσεων που εφαρμόζουν ιδιαίτερα αυστηρά και απαιτητικά πρωτόκολλα για να αποδειχθούν «οι πλέον ασφαλείς υγειονομικά χώροι» και να παραμείνουν όρθιες παρά την κρίση, επικαλείται μεταξύ άλλων η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων και «επιβραβεύει» την πλειοψηφία των εργαζομένων που αξιοποιεί το μόνο αποτελεσματικό μέτρο κατά της πανδημίας που όπως υποστηρίζει, είναι ο εμβολιασμός.
Ωστόσο, σε επιστολή της προς τον υπουργό Υγείας, αφήνει να εννοηθεί εμμέσως πλην σαφώς ότι το ένα και μοναδικό διαγνωστικό self test εβδομαδιαίως δεν μπορεί να εγγυηθεί την ασφάλεια, όταν εξαιτίας αντικειμένου εργασίας, υπάρχουν υπάλληλοι που έρχονται καθημερινά σε άμεση επαφή με συναδέλφους τους και πελάτες, ενώ βάζει στο «κάδρο» και μερίδα ξενοδόχων.
«Κατά τη γνώμη μας ξενοδόχοι και ξενοδοχοϋπάλληλοι θα έπρεπε να είχαν ήδη πριν την έναρξη της τουριστικής περιόδου ολοκληρώσει τον εμβολιασμό τους.
Αυτό (κακώς) δεν έγινε.
Πλέον το αυτονόητο που πρέπει να γίνει και μάλιστα άμεσα είναι να ενσωματωθεί το πιστοποιητικό εμβολιασμού στο πιστοποιητικό υγείας που πρέπει οι εργαζόμενοι στα ξενοδοχεία να διαθέτουν» τονίζει η ΠΟΞ και καταθέτει την πρότασή της, επικαλούμενη την εδώ και 40 χρόνια ισχύουσα νομοθεσία.

«Υποχρεωτικότητα ή εξαναγκασμός»

Μπροστά στην αγωνία που «φουντώνει» από τα επιδημιολογικά στοιχεία της πανδημίας που δείχνουν αύξηση περιστατικών της πιο μεταδοτικής μετάλλαξης, όλο και περισσότερες είναι οι φωνές που μιλούν για «υπευθυνότητα για το καλό της κοινωνίας».
«Εμείς που υπηρετούμε τον τουρισμό και ερχόμαστε σε άμεση επαφή με τον κόσμο θα πρέπει να επιδείξουμε υπευθυνότητα, ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι.
Ειδικά σε μεγάλες μονάδες οι πελάτες βρίσκονται συνέχεια μαζί με τους εργαζόμενους στους ίδιους χώρους όλη την ημέρα.
Να μην φοβούνται να κάνουν το εμβόλιο, δεν υπάρχει καμία συνωμοσία», τονίζει ιδιοκτήτης ξενοδοχείου από την Κω, ο οποίος θεωρεί τον τουρισμό «νευραλγικό τομέα για να ανοίξει η συζήτηση για την υποχρεωτικότητα του εμβολιασμού σε επαγγελματικές ομάδες και δη, στους εργαζόμενους στον κλάδο».
Ενώ άλλος από την Κρήτη όπου τα κρούσματα της μετάλλαξης Δέλτα αυξάνονται επικίνδυνα, αναφέρεται στην «τεράστια ζημιά που θα αναγκαστεί να επωμιστεί ένα ξενοδοχείο στην περίπτωση που εντοπιστεί κάποιο κρούσμα μεταξύ των εργαζομένων του και θα χρειαστεί να μπουν όλοι σε καραντίνα».
Κάνει λόγο μάλιστα για «κίνδυνο στιγματισμού επιχείρησης, επειδή τα κακά νέα κυκλοφορούν με μεγάλη ταχύτητα».
«Τουλάχιστον εμείς που δουλεύουμε στον τουρισμό, ας προστατέψουμε την κοινωνία και τους εαυτούς μας, αφού ερχόμαστε σε άμεση επαφή με πολύ κόσμο.
Πρέπει να διαφυλάξουμε το εθνικό μας κεφάλαιο που λέγεται τουρισμός, ακόμη και αν εξαναγκαστούμε από τη φύση της δουλειάς μας να κάνουμε το εμβόλιο», προσθέτει.

...Και ο αντίλογος

Ωστόσο, υπάρχει και ο αντίλογος.
«Είναι λάθος να ανοίγει ζήτημα υποχρεωτικότητας εμβολιασμού σε επαγγελματικούς κλάδους όπως είναι ο τουρισμός.
Το θέμα του εμβολιασμού δεν είναι κλαδικό, είναι εθνικό και μόνο οι επιστήμονες μπορούν να απαντήσουν σε όλα τα ερωτήματα και να θέσουν τους κανόνες», υποστηρίζει επιχειρηματίας που από την πλευρά του αρνείται να πάρει θέση στη συζήτηση που έχει ανοίξει περί υποχρεωτικότητας ή «σχεδόν» υποχρεωτικότητας ή εξαναγκασμού σε εμβολιασμό κατά της Covid-19 όλων όσοι εργάζονται στον τουρισμό, ανάμεσά τους και εκείνων, όπως είναι για παράδειγμα οι σερβιτόροι, που έρχονται σε άμεση επαφή με τους πελάτες, όλο το 24ωρο.
Όσοι δεν παίρνουν θέση, δεν σημαίνει ότι συντάσσονται απαραίτητα με τους αρνητές και με το αντιεμβολιαστικό κίνημα που δεν είναι μόνο ελληνικό φαινόμενο.
Αναγνωρίζουν μεν την αναγκαιότητα του να εμβολιαστεί ο πληθυσμός υπό το ειδικό βάρος της νέας μετάλλαξης που βάζει και αυτή από την πλευρά της τους δικούς της κανόνες στο τραπέζι και μάλιστα χωρίς να αφήνει και πολύ χρόνο για συζήτηση, κρατούν δε μια πιο μετριοπαθή στάση, αναγνωρίζοντας και το δικαίωμα πολιτών να μην θέλουν για τους δικούς τους λόγους να εμβολιαστούν και να αποφασίζουν μόνοι τους για το αν θα κάνουν ή όχι το εμβόλιο.
Σε αυτή την περίπτωση τάσσονται υπέρ μιας δυναμικής εκστρατείας ενημέρωσης για τα οφέλη του εμβολιασμού περισσότερο - παρά πειθαναγκασμού - ώστε να αλλάξουν γνώμη και πιο διστακτικοί.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης