Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Πως μπορεί να ελεγχθεί ο αριθμός των τουριστών στους προορισμούς

Πως μπορεί να ελεγχθεί ο αριθμός των τουριστών στους προορισμούς
Η βιωσιμότητα περιλαμβάνει τη σκέψη για το μέλλον και το τι αφήνουμε πίσω για τις επόμενες γενιές

Τον τελευταίο καιρό αρκετή κουβέντα γίνεται στους προορισμούς για τον τουρισμό τη βιωσιμότητα και την κλιματική αλλαγή. Αλλά, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, ο αγώνας για την επίτευξη τουριστικής βιωσιμότητας μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.
Οι προορισμοί, οι εταιρείες και οι τουριστικοί φορείς που ασχολούνται με το θέμα, φαίνεται να συμφωνούν για το τι πρέπει να γίνει.
Οι ενέργειες τους όμως υποδηλώνουν ότι κάθε κλάδος του τομέα κινείται με τον δικό του ρυθμό.
Πρόσφατα, το θέμα απασχόλησε το φόρουμ Evora «World for Travel» στην Πορτογαλία.
Ειδικοί εξέτασαν το ζήτημα του μαζικού τουρισμού και τα τρέχοντα μέτρα που λαμβάνονται. Ορισμένοι εμπειρογνώμονες ανησυχούν γιατί οι προορισμοί δεν μπορούν να διατηρήσουν τον αριθμό τουριστών που μπορούν να αντέξουν.
Για παράδειγμα τα νησιά στα οποία υπάρχει πρόσβαση μόνο με αεροπλάνο έχουν ήδη μια προκαθορισμένη τουριστική ικανότητα. Αυτή ορίζεται με βάση τον αριθμό των θέσεων του αεροπλάνου, των δωματίων ή των επιβατών κρουαζιέρας.
Η διατήρηση του αριθμού των τουριστών και των επισκεπτών υπό έλεγχο δεν είναι πια δύσκολη, επεσήμαναν οι ομιλητές.
Η τεχνολογία έχει προχωρήσει τόσο πολύ, αλλά οι ειδικοί συμφωνούν ότι κάτι βασικό ξεχνιέται. Οι πολιτικές και επιχειρηματικές δράσεις, δύο τομείς που συνδέονται στενά.

Πως μπορεί να ελεγχθεί ο αριθμός των τουριστών στον προορισμό

Εάν ο τουριστικός κλάδος (προορισμοί, εταιρείες και δημόσιες διοικήσεις) σχεδίαζε διαχείριση βάσει αποδεκτών ορίων, γνωρίζοντας ότι οι αρνητικές επιπτώσεις μπορούν να ελαχιστοποιηθούν και όχι να αποφευχθούν, θα ήταν δυνατό να ελεγχθεί ο αριθμός των επισκεπτών και των δραστηριοτήτων σε αστικές και μη περιοχές.
Θα πρέπει να τεθούν σαφώς καθορισμένοι και εφικτοί στόχοι. Διαφορετικά καθίσταται αδύνατη η χρήση εργαλείων και η εφαρμογή στρατηγικών που βοηθούν στην επίτευξη τους.
Σε ορισμένους προορισμούς οι οικονομικοί στόχοι είναι πολύ πιο σημαντικοί από τη διατήρηση πόρων, την προστασία των περιοχών και του κοινωνικού περιβάλλοντος.
Για τους ειδικούς, ένα από τα μεγαλύτερα λάθη στη διαχείριση του τουρισμού είναι ότι για να θέσουν τη βιωσιμότητα ως στόχο δεν απαντούν πρώτα σε μια απλή ερώτηση. “Γιατί πρέπει να είμαστε βιώσιμοι; Γιατί ο τουρισμός πρέπει να είναι βιώσιμος;”.
Το ίδιο ζήτημα είναι η κλιματική αλλαγή, με τις βιομηχανίες να επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά πώς πρέπει να μειώσουμε τις εκπομπές. Να είμαστε βιώσιμοι και να φροντίσουμε τον πλανήτη πριν να είναι πολύ αργά.
Παρόλο που οι περισσότεροι θα συμφωνούσαν ότι είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, η αλήθεια είναι ότι οι αρνητικές ανθρώπινες ενέργειες στον πλανήτη μας δεν έχουν σημασία επειδή είναι μέρος της εξέλιξης μας.
Ωστόσο, είναι ακριβώς οι παραγωγικές μας δραστηριότητες που μπορεί να κινδυνεύουν, όπως συμβαίνει με τον τουρισμό.

Η βιωσιμότητα στον τουριστικό τομέα

Η βιωσιμότητα περιλαμβάνει τη σκέψη για το μέλλον και το τι αφήνουμε πίσω για τις επόμενες γενιές.
“Στην πραγματικότητα, η σημερινή μας κατάσταση είναι συνέπεια αυτού που έκαναν οι προηγούμενες γενιές, υπογραμμίστηκε στο φόρουμ.
Με τη διαφορά ότι τώρα λόγω της μαζικής παραγωγής και της κουλτούρας της κερδοφορίας, αυτές οι αρνητικές αλλαγές είναι μεγαλύτερες και πολύ γρηγορότερες.
Εάν θέλουμε ο τουρισμός να ευδοκιμήσει και να είναι ανταγωνιστικός κλάδος, η καλύτερη λύση είναι να γίνει βιώσιμος.
Αν και ακούγεται πολύ καλό, όταν μιλάμε για υποσχέσεις όπως η ουδετερότητα του άνθρακα ή ο καθαρός μηδενικός άνθρακας σε βραχυπρόθεσμα σενάρια, είμαστε απερίσκεπτοι.
Προς το παρόν, τα όνειρα βιωσιμότητας είναι σχεδόν αδύνατα. Διότι ο μόνος τρόπος για την επίτευξή τους θα σήμαινε την απαγόρευση όλων των τουριστικών δραστηριοτήτων παγκοσμίως.
Οι εταιρείες και οι επιχειρήσεις πρέπει να στραφούν σε μια πιο ειλικρινή και ηθική προσέγγιση.
Να σκεφτούν ότι τα περισσότερα οφέλη για τους άλλους και το περιβάλλον θα είναι κέρδος μακροπρόθεσμα.
Δεν είναι ανταγωνισμός, αλλά ζήτημα επιβίωσης και πρέπει να προχωρήσουμε μαζί”.

Πηγή: www.tourismtoday.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης