Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Τουρισμός: Να ανακτήσει το «χαμένο» μερίδιο στην τουρκική αγορά από το 2022 φιλοδοξεί η Ελλάδα

Τουρισμός: Να ανακτήσει το «χαμένο» μερίδιο στην τουρκική αγορά από το 2022 φιλοδοξεί η Ελλάδα

Άνοιξε δίαυλος συνεργασίας στη Σμύρνη, τον Απρίλιο η συνάντηση εργασίας ξενοδόχων στην Κωνσταντινούπολη

Σχετικά Άρθρα

Δύο ανταγωνίστριες χώρες που διεκδικούν μερίδιο από την ίδια τουριστική πίτα της Μεσογείου (το μεγαλύτερο κομμάτι η καθεμιά για τον εαυτό της), κάθισαν μετά από δέκα ολόκληρα χρόνια ξανά στο ίδιο τραπέζι για να συζητήσουν προοπτικές συνεργασίας για τα ταξίδια σε «ευαίσθητους καιρούς και εποχές, κάποιες φορές δύσκολες», όπως χαρακτηριστικά είπε στην ομιλία του ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας στη Σμύρνη.
Η πολυπληθής αποστολή που τον συνόδευσε στο 9ο Ελληνοτουρκικό Φόρουμ για τον Τουρισμό και την 4η Μικτή Επιτροπή Τουρισμού που ολοκληρώθηκαν χθες, δηλαδή κυβερνητικοί αξιωματούχοι, εκπρόσωποι φορέων του τουριστικού κλάδου, στελέχη αεροπορικών εταιρειών, τεχνοκράτες και επαγγελματίες, θέλησε να επιτύχει τα μεγαλύτερα δυνατά οφέλη αυτής της επαναπροσέγγισης σε ανώτερο επίπεδο (η τελευταία Σύνοδος πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα τον Οκτώβριο του 2011) και σε μια περίοδο που δεν είναι και η καλύτερη μετά τις κλιμακούμενες τουρκικές προκλήσεις.

Επανεκκίνηση του τουριστικού ρεύματος το 2022

Η υπογραφή πρωτοκόλλου συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Τουρκία φιλοδοξεί να φέρει στο προσκήνιο τρόπους στενότερης συνεργασίας σε τεχνικό επίπεδο, σε ανταλλαγή εμπειριών διαχείρισης της πανδημίας, αλλά και την ενίσχυση των τουριστικών ροών ανάμεσα στις δύο χώρες.
Οι επιχειρηματίες θέλουν να επωφεληθούν όσο γίνεται περισσότεροι προορισμοί στη νησιωτική και ηπειρωτική Ελλάδα, να υπάρξουν περισσότερες αεροπορικές συνδέσεις και να ενισχυθεί ο θαλάσσιος τουρισμός, αλλά κυρίως να επιλυθούν προβλήματα και αδυναμίες που δυσκολεύουν την επικοινωνία.
Για αυτό και ζητούν την επέκταση της βίζας των 72 ωρών από τα νησιά του Αιγαίου στην ηπειρωτική Ελλάδα, πιστεύοντας ότι οι περισσότερες συνδέσεις θα δώσουν τη δυνατότητα για περισσότερα τριήμερα ταξίδια.
Μάλιστα, οι άνθρωποι του τουρισμού εκτιμούν ότι η «δίψα» από την πλευρά των Τούρκων να ανοίξει η αγορά θα μπορούσε να οδηγήσει ένα αισθητό μερίδιο τουριστών στη χώρα μας από την επόμενη κιόλας σεζόν, και μάλιστα με μεγαλύτερη οικονομική δυνατότητα ώστε να ξοδεύουν περισσότερα στις τοπικές κοινωνίες. Θεωρούν δε, την επανατοποθέτηση ενόψει 2022 πολύ σημαντική για τη χώρα μας αφού η απουσία των Τούρκων τουριστών έγινε ιδιαίτερα αισθητή (όπως για παράδειγμα στη Λέσβο) και ζητούν πρακτικές λύσεις για να ανακάμψει η αγορά, μειώνοντας τη γραφειοκρατία και διευκολύνοντας τα ταξίδια ανάμεσα στις δύο χώρες, με σεβασμό στα υγειονομικά πρωτόκολλα.
Το 2017 ήταν η χρονιά όπου οι επισκέψεις από τη γειτονική χώρα έφτασαν το 1 εκατομμύριο πανελλαδικά και οι επιχειρηματίες που ελπίζουν σε ανάκαμψη των μεγεθών του 2019 από του χρόνου, υπολογίζουν σε αύξηση των διανυκτερεύσεων σε περιοχές όπως τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και η Βόρεια Ελλάδα, όπου οι Τούρκοι τουρίστες καταλάμβαναν ένα σημαντικό μερίδιο εισερχόμενου τουρισμού. Άλλωστε για το αρμόδιο υπουργείο, είναι καλοδεχούμενοι και ποιοτικοί τουρίστες που επισκέπτονται κάθε χρόνο τα νησιά, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη, με βασική επιδίωξή του την αύξηση των περιοχών που θα συνδεθούν ακτοπλοϊκώς.

Workshop ξενοδόχων τον Απρίλιο στην Κωνσταντινούπολη

Την ίδια ώρα, οι θεσμικοί εκπρόσωποι των ξενοδόχων που συμμετείχαν στην αποστολή του υπουργείου στη Σμύρνη κ.κ. Γρηγόρης Τάσιος (ΠΟΞ) και Αλέξανδρος Βασιλικός (ΞΕΕ) αντάλλαξαν απόψεις με τους Τούρκους συναδέλφους τους για τεχνικά ζητήματα που απασχολούν τον τομέα της φιλοξενίας. Στο περιθώριο του Φόρουμ, ο επικεφαλής της ΠΟΞ είχε συνάντηση με την πρόεδρο της αντίστοιχης Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Τουρκίας (TÜROB) κ. Müberra Eresin και συναποφασίστηκε η διοργάνωση του πρώτου workshop ανάμεσα στις δύο Ομοσπονδίες τον Απρίλιο του 2022 στην Κωνσταντινούπολη, με συμμετοχή και άλλων φορέων του τουρισμού των δύο χωρών.
«Θέλουμε η επανεκκίνηση της τουρκικής αγοράς να γίνει με όρους ποιότητας και απευθυνόμαστε σε τουρίστες με αυτά τα χαρακτηριστικά, προκειμένου να ενισχύσουμε το τουριστικό ρεύμα από τις αγορές εξωτερικού και να τονώσουμε τα έσοδα. Οι Έλληνες ξενοδόχοι θέλουμε να πρωταγωνιστήσουμε και πάλι στην καλύτερη δυνατή παροχή υπηρεσιών φιλοξενίας τους και να τους υποδεχθούμε με προϊόντα υψηλού επιπέδου, όπως κάνουμε πάντα», δήλωσε ο κ. Τάσιος, με την αύξηση των διανυκτερεύσεων της συγκεκριμένης εθνικότητας να αποτελεί ένα από τα «στοιχήματα» για το 2022.

Θεσσαλονίκη – Σμύρνη με την Aegean από τον Ιούνιο

Την ίδια ώρα, η ανακοίνωση της Aegean για νέα αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τη Σμύρνη από τις 4 Ιουνίου με δύο πτήσεις την εβδομάδα αναπτέρωσε τις ελπίδες της τουριστικής αγοράς όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη – αγαπημένο τους προορισμό προ πανδημίας λόγω εγγύτητας, κουλτούρας και οθωμανικών μνημείων - αλλά και στη Χαλκιδική, την Πιερία, την Καβάλα και άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας.
Το 2017 υπολογίζεται ότι περισσότεροι από 5.000 Τούρκοι επέλεξαν τη Χαλκιδική στα τέλη καλοκαιριού με μέσο όρο διαμονής τις τέσσερις διανυκτερεύσεις, ενώ την ίδια χρονιά οι Τούρκοι ήταν δεύτερη εθνικότητα ξένων τουριστών για τη Θεσσαλονίκη με 88.531 διανυκτερεύσεις. Στη συνέχεια όμως η ισοτιμία ευρώ και τουρκικής λίρας, αλλά και μετέπειτα το κλίμα μεταξύ των δύο χωρών και τέλος η πανδημία, μείωσαν σημαντικά τον αριθμό τους.

Συγκεκριμένα, οι Τούρκοι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης:

• το 2018 και το 2019 υποχώρησαν στην έβδομη θέση με 63.386 διανυκτερεύσεις και 60.493 αντίστοιχα,
• ενώ το 2020 ήταν στις τριάντα εθνικότητες με τη μεγαλύτερη μείωση (-88,83%) με μόλις 6.758 διανυκτερεύσεις (στοιχεία ΕΞΘ, GBR)

Σύμφωνα με τους επαγγελματίες του τουρισμού, οι Τούρκοι επισκέπτες άφηναν αρκετά χρήματα όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στα νησιά όπου έφταναν με κότερα και σκάφη, ενώ πολλοί κατέλυαν σε ακριβά ξενοδοχεία.
Επισκέπτονταν ακριβά εστιατόρια για φρέσκο ψάρι, ενώ ήταν από τους πρώτους που πήγαιναν στα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης και έμεναν μέχρι το πρωί.
Στους αγαπημένους τους προορισμούς τους ήταν ακόμα η Σύμη, η Κάλυμνος, η Λέρος και η Πάτμος, ενώ αρκετοί συνήθιζαν να επισκέπτονται την αγορά της Θεσσαλονίκης ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, με τους επιχειρηματίες να την θεωρούν μέχρι πριν λίγα χρόνια, ώριμη αγορά που θα μπορούσε να αυξηθεί περαιτέρω.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης