Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Αναβιώνει το καρτέλ των κατασκευών - «Αθόρυβη» διανομή έργων, σε βάρος του δημοσίου και με πρόσχημα... οι προσφυγές

Αναβιώνει το καρτέλ των κατασκευών - «Αθόρυβη» διανομή έργων, σε βάρος του δημοσίου και με πρόσχημα... οι προσφυγές
Διαμορφώνεται νέο πλαίσιο λειτουργίας της κατασκευαστικής αγοράς, με την ηγεσία των Reggeborgh και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που επιβάλλει «αθόρυβη» διανομή των μεγάλων έργων
Σχετικά Άρθρα

Νέες συνθήκες διαμορφώνονται πλέον στην κατασκευαστική αγορά.
Οι μεγάλοι παίκτες έχουν προετοιμαστεί ώστε να υποδεχθούν την σειρά νέων έργων, με δικούς τους όρους.

Το bankingnews.gr όπως συνήθως αποκαλύπτει όσα οι άλλοι αγνοούν ή κρύβουν.
Διαμορφώνεται νέο πλαίσιο λειτουργίας της κατασκευαστικής αγοράς, με την ηγεσία των Reggeborgh και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, που επιβάλλει «αθόρυβη» διανομή των μεγάλων έργων, με πρόσχημα να αποφευχθεί ο «πόλεμος» προσφυγών και ενστάσεων που έχει ως αποτέλεσμα καθυστέρηση των έργων.
Προφανώς οι κινήσεις αυτές πιθανότατα θα καταλήξουν να είναι σε βάρος του δημοσίου και των φορολογούμενων…

Το αρπακτικό της Reggeborgh που έχει εισβάλλει στην κατασκευαστική αγορά θέλει να επιβάλλει νέους κανόνες, και ουσιαστικά αναβιώνει το καρτέλ των κατασκευών, με άλλους πρωταγωνιστές αυτή τη φορά. Τώρα η μοιρασιά γίνεται όπως βολεύει την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και κυρίως τον ολλανδό κερδοσκόπο που εποπτεύει την αγορά.
Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία τρία χρόνια τα δημόσια έργα στην Ελλάδα είχαν σταματήσει εξ αιτίας των αλλεπάλληλων προσφύγων των εργολάβων στη διοικητική κυρίως δικαιοσύνη οι οποίες οδηγούσαν σε ακυρώσεις ή ματαιώσεις διαγωνισμών ή σε δίκες που καθιστούσαν τον διαγωνισμό ατελέσφορο.
Η γραμμή 4 του Μετρό της πρωτεύουσας είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα.
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε το 2017 και πρέπει να έγιναν περισσότερες από 6 πρόσφυγες στο ΣτΕ από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Αβαξ και Ακτωρ προκειμένου να καταλήξει σε μειοδότη στο τέλος του 2020 και να υπογραφεί η σύμβαση το 2021 παρότι για πολλούς μήνες η κυβέρνηση σκέπτονταν να ακυρώσει τον διαγωνισμό.

Η σιδηροδρομική σύνδεση Κιάτο - Ροδοδάφνη είναι άλλο ένα από τα πολλά παραδείγματα που λόγω προσφύγων, η ΕΡΓΟΣΕ ακύρωσε τον διαγωνισμό και επαναδημοπράτησε το έργο.
Σχεδόν κανένας διαγωνισμός του δημοσίου δεν κατέληγε σε σύμβαση χωρίς την παρέμβαση των διοικητικών δικαστηρίων.
Αυτά μέχρι την στιγμή που ο ολλανδός βασικός μέτοχος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όρισε την διοίκηση της Ελλάκτωρ και της ΑΚΤΩΡ και κυρίως μετά την υποτιθέμενη απόφαση του Ολλανδού να αποχωρήσει από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προκειμένου να ικανοποιήσει την εύλογη απαίτηση της Επιτροπής Ανταγωνισμού.
Μετά έγινε θαύμα.
Ο διαγωνισμός της Εγνατίας που με τα δεδομένα της προηγούμενης περιόδου θα εκκρεμούσε ενώπιον του ΣτΕ, ολοκληρώθηκε.
Ουσιαστικά θα μπορούσαν να είχαν ασκηθεί μια σειρά από προσφυγές τόσο γιατί η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέθεσε δυο προσφορές όσο και για άλλους λόγους.
Ωστόσο όχι μόνον δεν υπήρξαν ενστάσεις αλλά η Ακτωρ που είχε το πλεονέκτημα να δουλεύει ήδη στην Εγνατία, αποσύρθηκε.
Στη συνέχεια, σε τέσσερις διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ επικράτησε η «μεγάλη συμφιλίωση», καθώς η ΜΕΤΚΑ συνεργάζεται με την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η οποία κερδίζει δυο από τους τέσσερεις διαγωνισμούς με συμβολικές εκπτώσεις. Οι άλλοι δύο διαγωνισμοί μοιράζονται στην Αβαξ και την ΙΝΤΡΑΚΑΤ και όλα αυτά χωρίς καμία ένσταση επι της διαδικασίας.
Μέσα στο κλίμα «ειρήνης και αγάπης» η Ακτωρ λάμπει με την απουσία της, ενώ η «ανταγωνιστική» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπερδιπλασιάζει το μερίδιο αγοράς της.
Όλα αυτά τα έχουμε ξαναδεί, είναι σαν μια επαναλαμβανόμενη πραγματικότητα, έγιναν και στο παρελθόν.
Τότε το ρόλο του βασικού παίκτη είχε η Ακτωρ του Μπόμπολα και του Κούτρα και σήμερα τον ρόλο αυτό ανέλαβε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Reggeborgh.

Το μόνον πρόβλημα που προκαλεί ανησυχία είναι ότι τόσο η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ όσο και οι άλλοι με εξαίρεση την ΜΕΤΚΑ θα βρεθούν υπότροποι όταν η εγχώρια ή η Ευρωπαϊκή Αρχή Ανταγωνισμού αποφασίσει να ασχοληθεί με τις περίεργες αυτές συμπτώσεις που είναι εξαιρετικά παρόμοιες με εκείνες του παρελθόντος.
Το ερώτημα σε όλα αυτά είναι τι ακριβώς κάνει το επιτελείο των εφοπλιστών της Greenhill.

Δεν βλέπει ότι τα έργα έχουν μοιραστεί σε βάρος της Ακτωρ και σύντομα απλά η Ελλάκτωρ δεν θα έχει θέση στο τραπέζι αν υποθέσουμε ότι σήμερα έχουν και δεν εκπροσωπούνται από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ;
Τι ακριβώς ελπίζει η Greenhill να πετύχει αφήνοντας την κατάσταση να εξελίσσεται ανεμπόδιστα;
Όταν επέμβουν οι αρχές εποπτείας της αγοράς και Ανταγωνισμού και κάποια στιγμή θα συμβεί, η Greenhill θα διαπιστώσει ότι η επένδυση της έχει χαθεί.
Ενδεχομένως θα προσπαθεί να αποκαταστήσει τη ζημιά της με αγωγές κατά των Ολλανδών και άλλων συνενόχων αλλά η εταιρεία θα έχει καταστραφεί οριστικά.
Οι κύριοι Μπάκος, Καϋμενάκης και Εξάρχου επένδυσαν σε εταιρεία και θα βρουν στάχτες, θα αντιμετωπίζουν τεράστια πρόστιμα εξαιτίας της προσπάθειας να δημιουργηθεί το μονοπώλιο που ονειρεύτηκε ο Γ. Περιστέρης και ο Ολλανδός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης