Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Ο μεγάλος κίνδυνος από το καρτέλ στις κατασκευές – Η υποβάθμιση του ανταγωνισμού επιβαρύνει τους φορολογούμενους

Ο μεγάλος κίνδυνος από το καρτέλ στις κατασκευές – Η υποβάθμιση του ανταγωνισμού επιβαρύνει τους φορολογούμενους
Τίποτα από αυτά δεν είναι πρωτοφανές καθώς και παλαιότερα τα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την χώρα είχαν ως αφετηρία καλές προθέσεις κι όταν έγινε η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού άρχισαν τα δύσκολα
Σχετικά Άρθρα

Μια επιπλέον «χαμένη ευκαιρία» για την ελληνική οικονομία δρομολογείται με την ανοχή που επιδεικνύεται από πολλές πλευρές στην σύσταση και λειτουργία του καρτέλ των κατασκευών.
Οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες με τη σύμφωνη γνώμη και κυβερνητικών παραγόντων, μοιράζουν ήδη μεταξύ τους, έργα.

Το πρόσχημα είναι υποτίθεται ότι σε μικρό διάστημα πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί και να μην χαθούν τα ευρωπαϊκά κεφάλαια που προβλέπονται για την χρηματοδότησή τους.
Βέβαια αυτό αποτελεί δικαιολογία ενώ στην πράξη οργανώνεται μια από τις μεγαλύτερες ληστείες που έχουν γίνει ποτέ σε βάρος των φορολογούμενων.

Θυμίζουμε ότι την προηγούμενη φορά που έγινε κάτι ανάλογο με επικεφαλής τότε την διοίκηση της Ελλάκτωρ, πάλι υπήρχαν ευρωπαϊκά κεφάλαια αλλά η χώρα οδηγήθηκε στην χρεοκοπία ενώ με μεγάλη καθυστέρηση η Επιτροπή Ανταγωνισμού κατάφερε να τεκμηριώσει την ύπαρξη καρτέλ.

Τώρα επικεφαλής παρόμοιας πρωτοβουλίας, πάλι με πρόσχημα την γρήγορη απορρόφηση επιδοτήσεων, βρίσκεται η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που αξιοποιεί και την εταιρεία που ελέγχει από… απόσταση, την Ελλάκτωρ.

’Ήδη οι συμμετέχοντες σε διαγωνισμούς, φαίνονται να ακολουθούν την… χορογραφία, ενώ οι εκπτώσεις έχουν περιοριστεί σε συμβολικά επίπεδα.
Ωστόσο κανείς δεν ενδιαφέρεται για το κόστος των έργων αρκεί να εκταμιευτούν τα διαθέσιμα δισεκατομμύρια.
Κάπως έτσι στρώνεται το μεγάλο φαγοπότι από τους μεγάλους παίκτες που φυσικά αδιαφορούν αν προκαλείται μια ισχυρή ηθική διακινδύνευση, με τον εξοβελισμό του ανταγωνισμού και την αύξηση του κόστους για τους φορολογούμενους.
Και τούτο επειδή η ολοκλήρωση των έργων απαιτεί και εθνικούς πόρους αλλά και τα ευρωπαϊκά κεφάλαια θα είχαν μεγαλύτερη χρησιμότητα αν μπορούσαν να αξιοποιηθούν σε συνθήκες κανονικού ανταγωνισμού.

Ο κατάλογος των μεγάλων έργων που βρίσκονται σε τροχιά υλοποίησης περιλαμβάνει σημαντικά έργα και αυτό εξηγεί τον παρασκηνιακό πόλεμο που διεξάγεται.
Ανάμεσά τους είναι πολλά έργα ορισμένα από τα οποία εκκρεμούν αρκετό διάστημα.
Το πρώτο τετράμηνο του 2022 μπαίνει σε προκήρυξη η νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού, καθώς η υπάρχουσα σύμβαση λήγει το 2024.
Παράλληλα δρομολογείται το ενδεχόμενο άλλου διαγωνισμού που αφορά τα τμήματα της Λεωφόρου Κύμης, τα οδικά δίκτυα προς Λαύριο, Ραφήνα και Ηλιούπολη.

Ειδικά για την επέκταση της Λ. Κύμης, οι προβλέψεις αναφέρουν πως θα υπάρχει η μεγαλύτερη αστική σήραγγα με μήκος 2,1 χλμ. (θα συνδέσει την Κύμης με την Αθηνών – Λαμίας στο ύψος της Λυκόβρυσης με στόχο τη μείωση της κίνησης στον κόμβο Μεταμόρφωσης).
Ένα ακόμη σημαντικό «παρακλάδι» είναι και η οικειοποίησης της Ηλιουπόλεως μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης (θα περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας που θα ενώνει τη Λ. Κατεχάκη και τον Καρέα με τη Βουλιαγμένης).
Σημειώστε, επίσης, πως εκκρεμεί προς ανάθεση και η υπογειοποίηση της Λ. Ποσειδώνος.

Ήδη ξεκίνησε η υλοποίηση του μεγάλου οδικού άξονα της Κρήτης ΒΟΑΚ στον οποίο ένα τμήμα ήδη έχει ανατεθεί με ΣΔΙΤ στην μοναδική κοινοπραξία που ενδιαφέρθηκε την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Ελλάκτωρ, και για τα υπόλοιπα αναμένονται διαγωνισμοί.
Μετά από πολλές καθυστερήσεις φαίνεται πως ξεμπλοκάρει το έργο της υποθαλάσσιας σήραγγας που θα συνδέει το Πέραμα με τη Σαλαμίνα.
Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου.
Αυτά και άλλα έργα, όπως τα σιδηροδρομικά και λιμενικά είναι το αντικείμενο της μοιρασιάς, που όπως φαίνεται περιλαμβάνονται στο μενού του επιτελείου που καθορίζει ποιος θα εκτελέσει ποιο έργο.
Τίποτα από αυτά δεν είναι πρωτοφανές καθώς και παλαιότερα τα σκάνδαλα που συγκλόνισαν την χώρα είχαν ως αφετηρία καλές προθέσεις κι όταν έγινε η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού άρχισαν τα δύσκολα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης