Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

«Πλώρη» σε «νερά» του 2019 βάζει ο τουρισμός και ονειρεύεται να σπάσει όλα τα ρεκόρ

«Πλώρη» σε «νερά» του 2019 βάζει ο τουρισμός και ονειρεύεται να σπάσει όλα τα ρεκόρ

«Αγκάθια» οι ελλείψεις εργαζομένων και δημοσίων υποδομών, αλλά και η συρρίκνωση των εσόδων των επιχειρήσεων

Μαζί με τη θερμοκρασία, ανεβαίνουν και οι επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού που παρά τον πόλεμο στην Ουκρανία, τις πληθωριστικές πιέσεις και την ενεργειακή κρίση, όλες οι ενδείξεις προμηνύουν ισχυρά νούμερα που πλησιάζουν τα επίπεδα του 2019. Ενώ, εφόσον και το δεύτερο τρίμηνο Απριλίου – Ιουνίου η ελληνική οικονομία παραμείνει σε ικανοποιητική τροχιά (7% ανάπτυξη ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ για το πρώτο τρίμηνο, αύξηση 23% στον τουρισμό), τότε, σύμφωνα με αισιόδοξους ανθρώπους της αγοράς «δεν θα ήταν έκπληξη, εάν δούμε να ξεπερνιούνται ακόμη και τα έσοδα του 2019, εκτός και εάν έχουμε κάποια μεγάλη ανατροπή. Πάντως τα πράγματα εξελίσσονται δυναμικά και για την ώρα με ένα από τα καλύτερα δυνατά σενάρια για φέτος στο πεδίο του ελληνικού τουρισμού, ο οποίος, για άλλη μια φορά μοιάζει με «σωσίβιο σωτηρίας» μέσα σε μια αντίξοη διεθνή συγκυρία».

«Δεν είναι ώρα για πανηγυρισμούς»

Αρμόδιοι φορείς του Τουρισμού συνιστούν ψυχραιμία, σχέδιο και επαγρύπνηση. Περιοχές που «έτρεχαν» με μικρότερες ταχύτητες από την έναρξη της σεζόν τον περασμένο Μάιο, ανακτούν πλέον δυνάμεις και εμφανίζουν καλύτερες πληρότητες για τον Ιούνιο που φτάνουν έως και το 80% - 85%. «Προβλέπεις δεν θέλουμε να κάνουμε, διότι οι διεθνείς συνθήκες είναι αρνητικές. Παρ΄ όλα αυτά, το αίσθημα της ασφάλειας που εξέπεμψε διεθνώς η Ελλάδα ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία το 2021 μετά από σωστούς χειρισμούς, της έδωσε ώθηση και σήμερα, ο προορισμός μας απολαμβάνει συνολικά αυξημένη ζήτηση. Δεν πρέπει όμως να πανηγυρίζουμε, διότι όλα αυτά θα μπορούσαν να ανατραπούν από τη μια στιγμή στην άλλη. Εξάλλου δεν πρέπει να ξεχνάμε έναν βασικό παράγοντα: Aκόμη και εάν τα πράγματα εξελίσσονται θετικά, η εξίσωση ανάμεσα στα έσοδα του κράτους και τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων είναι δύσκολη. Όσο υπάρχει η συνθήκη του αυξημένου λειτουργικού κόστους, είναι βέβαιο ότι τα ταμεία δεν θα έχουν τα προσδοκώμενα προτού τις εξελίξεις έσοδα, διότι τα έξοδά τους έχουν υπερβεί κατά πολύ αυτά που είχαν προϋπολογίσει για φέτος», σημειώνει επιχειρηματίας από το Ηράκλειο της Κρήτης.
Άλλος, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για τις μεγάλες ελλείψεις σε προσωπικό – πρόβλημα έντονο στις χώρες της Μεσογείου, και επισημαίνει ότι πολλές επιχειρήσεις έχασαν εργατικά «χέρια» μέσα στην πανδημία λόγω της ύφεσης. «Είναι ένα θέμα που δεν αντιμετωπίζεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Φέτος θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί, τόσο το κράτος, όσο και ο ιδιωτικός τομέας για να διατηρήσουμε τη φήμη της Ελλάδας στα υψηλότερα επίπεδα και να εκμεταλλευτούμε την ισχυρή ζήτηση. Χρειάζονται επιπλέον, αναβαθμισμένες δημόσιες υποδομές διότι έχουν φτάσει στα όριά τους. Πρέπει να αυξήσουμε τη φέρουσα ικανότητα των προορισμών μας άμεσα, και εδώ χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια και από την αυτοδιοίκηση. Είδαμε πολλά προβλήματα να σημειώνονται ακόμα και πέρυσι σε δημοφιλείς προορισμούς. Δεν σημαίνει επίσης ότι επειδή οι τιμές έχουν αυξηθεί πάρα πολύ σε όλα τα αγαθά και στην ενέργεια, πρέπει να κάνουμε εκπτώσεις στο προϊόν και τις υπηρεσίες που προσφέρουμε, Ο κόσμος πρέπει να μείνει ικανοποιημένος, διότι τα πάντα στον τουρισμό είναι εμπειρία», προσθέτει.

Οι απουσίες και οι οδηγοί της «κούρσας»

Προβληματισμός επικρατεί για την απώλεια της ρωσικής και ουκρανικής αγοράς, ιδιαίτερα σε επιχειρήσεις που ήταν περισσότερο συνδεδεμένες με αυτήν. Στο σύνολο της χώρας, το ποσοστό του 2,5% που αντιπροσωπεύει η συγκεκριμένη πελατεία θεωρείται ότι μπορεί να αναπληρωθεί από άλλες αγορές. Ωστόσο, αρκετοί έχουν επισημάνει τις «παράπλευρες απώλειες», καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία προκαλεί αναταράξεις και σε αγορές όπου οι εχθροπραξίες έχουν άμεσες επιπτώσεις, δηλαδή της Λευκορωσίας, αλλά και της Ρουμανίας και της Πολωνίας, οι οποίες έχουν στηρίξει σημαντικά τα τελευταία χρόνια τον ελληνικό τουρισμό. «Εκτιμώ ότι δεν θα πρέπει να υπολογίζουμε στη ρωσική αγορά ούτε φέτος, ούτε του χρόνου. Ευτυχώς, η αγορά των ΗΠΑ μετά από στοχευμένες κινήσεις της κυβέρνησης και τις προσπάθειες του ιδιωτικού τομέα, ετοιμάζεται να κάνει ολικό comeback και επειδή είναι μια αγορά μεγαλύτερης καταναλωτικής δύναμης, θα δώσει το απαραίτητο περιθώριο στις εισπράξεις που έχει ανάγκη η κοινωνία», τονίζουν πηγές από το χώρο του τουρισμού και προσθέτουν πως οι περισσότερες αγορές της Ασίας παραμένουν ακόμη κλειστές.
Υπενθυμίζουν μάλιστα, ότι οι Αμερικανοί λόγω του ότι ξοδεύουν περισσότερα από τους παραδοσιακούς για την Ελλάδα Ευρωπαίους πελάτες της, παραμένουν βασικοί επισκέπτες σε παγκόσμιους ελληνικούς προορισμούς, δηλαδή τη Σαντορίνη και τη Μύκονο, ενισχύοντας παράλληλα τα τουριστικά έσοδα της χώρας. «Δεν είναι προορισμοί για την πλειοψηφία των Ελλήνων, ιδιαίτερα τον Αύγουστο, διότι οι τιμές είναι πολύ αυξημένες. Εκτιμώ ότι πρέπει να υπάρχουν, εφόσον οι τιμές είναι αντίστοιχες της παρεχόμενης ποιότητας και των υπηρεσιών, δεν μιλάμε βέβαια για περιπτώσεις αισχροκέρδειας, για αυτό και πρέπει να γίνονται αυστηροί έλεγχοι. ,Η Μύκονος και η Σαντορίνη καθιερώνουν την Ελλάδα στο χάρτη με τα top τουριστικά brands διεθνώς και προσελκύουν high spenders», είναι η άποψη επιχειρηματία με έδρα στο νησί των Ανέμων. Προσθέτει παράλληλα, ότι η στρατηγική της Ελλάδας να απευθυνθεί δυναμικά στις αγορές της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας, της Σκανδιναβίας και του Ισραήλ αποδίδει καρπούς, αφού τα αποτελέσματά της είναι ιδιαίτερα εμφανή στους περισσότερους δημοφιλείς προορισμούς στους οποίους οι ροές αυξάνονται μέρα με την ημέρα.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης