Τελευταία Νέα
Το Παρασκήνιο της Αγοράς

Το απίστευτο ράλι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που όμως μπορεί να είναι ακόμα στην αρχή - Τι δείχνουν θεμελιώδη και γραφήματα

Το απίστευτο ράλι της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που όμως μπορεί να είναι ακόμα στην αρχή - Τι δείχνουν θεμελιώδη και γραφήματα
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξελίσσεται σε ένα όμιλο παραχωρήσεων μετά την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής
Σχετικά Άρθρα

Για όποιον επενδυτή κοιτάζει τα γραφήματα των μετοχών, η περίπτωση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ δεν περνάει απαρατήρητη.
Όχι μόνο γιατί έχει κάνει τεράστια κίνηση από τα χαμηλά, σπάζοντας τη συσσώρευση και πλέον είναι σε υψηλά 25 ετών, αλλά γιατί τόσο τα θεμελιώδη, όσο και η διαγραμματική εικόνα, δείχνουν ότι το ράλι θα μπορούσε να συνεχιστεί για καιρό και να δώσει ακόμα καλύτερες αποδόσεις.
Έχοντας βρεθεί το 2016 στα 1,20 ευρώ, ξεκίνησε μία άλλη πορεία και γρήγορα όταν φάνηκε πως η χώρα αποφεύγει τα βράχια πήγε στα 4 ευρώ.
Από το 2020 και μετά και αφού ξεπεράστηκε και ο πανικός λόγω Covid η μετοχή από τα 7 ευρώ πήγε σχεδόν 100% πάνω και πριν από 12 μήνες ξεκίνησε ένα άλλο ταξίδι προς τα 19 ευρώ.
Όλη αυτή η κίνηση έχει δικαιολογηθεί από τα θεμελιώδη και μάλιστα οι αναλυτές βλέπουν περαιτέρω περιθώριο ανόδου έως και 50%.
ΓΕΚ_ΤΕΡΝΑ_2_2.jpg

Οι πολλαπλασιαστές και οι ομοειδείς

Η μετοχή πλέον έχει φτάσει να διαπραγματεύεται με ανάλογους πολλαπλασιαστές με τις αντίστοιχες του εξωτερικού, ωστόσο, οι αναλυτές αναφέρουν πως δικαιολογεί premium λόγω του μεγάλου growth που θα έχει.
Για παράδειγμα η Eurobank Equities η οποία έχει δώσει τιμή στόχο τα 23,4 ευρώ, αλλά η αποτίμησή της έχει discount 25% στην αξία των περιουσιακών στοιχείων, αναφέρει πως με όρους EV/EBITDA είναι στις 8,7 φορές για το 2026 και είναι με premium έναντι των εταιρειών του εξωτερικού αλλά το εντυπωσιακό growth το δικαιολογεί λέει η Eurobank όπως και η δημιουργία ταμειακών ροών που θα μπορούσε να οδηγήσει σε re-rating και να τη φέρει την αποτίμηση πιο κοντά σε εταιρείες υποδομών όπως τα αεροδρόμια που είναι 10 φορές (EV/EBITDA) ή παραχωρησιούχους που είναι με διψήφιο νούμερο.
ΓΕΚ_ΤΕΡΝΑ_1_1.jpg
Ισχυρό χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξελίσσεται σε ένα όμιλο παραχωρήσεων μετά την πώληση της Τέρνα Ενεργειακής.
Η Pantelakis έχει δώσει δίκαιη αποτίμηση τα 27,40 ευρώ που υποδηλώνει περιθώριο ανόδου σχεδόν 50%. Αξιολογεί την αξία των παραχωρήσεων στα 1,7 δισ. ευρώ, δηλαδή μόλις 0,2 δισ. ευρώ κάτω από την αποτίμηση στο ταμπλό. Αυτή η αποτίμηση χωρίς να υπολογίζεται η αξία της κατασκευαστικής δραστηριότητας που έχει ανεκτέλεστο 5 δισ. ευρώ και υπολογίζει περιθώριο 10% και 15% για τα δικά της έργα. Τα έργα ύψους 8-10 δισ. ευρώ που έχει ο όμιλος θα μπορούσαν να αυξήσουν τα EBITDA στα 800 εκατ. ευρώ το 2028 από 400 εκατ. ευρώ το 2023.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ισχυρή παρουσία στις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων με 5 από τους 7 μεγάλους αυτοκινητοδρόμους στην κατοχή της.
Επίσης η χρονική διάρκεια ξεπερνά τα 20 έτη. Η Αττική Οδός, η Νέα Οδός, η Κεντική Οδός, η Εγνατία και η Ολυμπία Οδός ανήκουν σε σημαντικό ποσοστό στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Εκτός από τις παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων, η ΓΕΚ διαχειρίζεται δύο μονάδες διαχείρισης αποβλήτων και μια σειρά μικρότερων παραχωρήσεων, ενώ κατέχει επίσης μειοψηφικά μερίδια (αμφότερα ενοποιούνται με τη μέθοδο της καθαρής θέσης) στις εταιρείες Αεροδρόμιο Καστελίου (32,5%) και Integrated Resort and Casino (IRC) στο Ελληνικό (49%).

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com

www.bankingnews.gr

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.
18.8
0.11% (0.02)
Σύμβολο
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
Συν.Όγκος
116,856
Τζίρος
2,191,870
Υψηλό ημέρας
18.84
Χαμηλό ημέρας
18.68
Άνοιγμα ημέρας
18.68
Προηγούμενο κλείσιμο
18.78
Τελευταία Ενημέρωση 14/03/2025 17:10:37

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης

Chania