
Προηγήθηκε, όπως λέγεται, ενδελεχής έρευνα
Η στροφή αυτή δεν είναι τυχαία.
Προηγήθηκε, όπως λέγεται, ενδελεχής έρευνα, η οποία ανέδειξε ένα στοιχείο σχεδόν διδακτικού χαρακτήρα: το 2003, το διευρυμένο πακέτο παροχών που ανακοίνωσε ο Κώστας Σημίτης - μια κίνηση με σαφές προεκλογικό πρόσημο - είχε ελάχιστη επίδραση στο εκλογικό σώμα.
Μόλις 0,8% των ψηφοφόρων που κατέληξαν να στηρίξουν το ΠΑΣΟΚ φάνηκαν να επηρεάζονται θετικά.
Από τότε, λοιπόν, το μάθημα φαίνεται να έχει εμπεδωθεί: οι πολίτες ξεχνούν τις παροχές αλλά θυμούνται τις περικοπές. Κι έτσι, αντί για θεαματικές εξαγγελίες που χάνονται στο θόρυβο της πολιτικής φθοράς, αυτό που επιλέγεται είναι η σταδιακή και στοχευμένη διάχυση θετικών μέτρων και με τέτοιο τρόπο ώστε να δημιουργείται κάθε τόσο ένα μικρό success story.
Πρόκειται για μια πολιτική οικονομία των εντυπώσεων.
Η κοινωνία ίσως δυσκολεύεται να παρακολουθήσει το αφήγημα, ωστόσο η κυβέρνηση μοιάζει πεπεισμένη ότι αυτή είναι η μόνη ρεαλιστική στρατηγική για να παραμείνει στο προσκήνιο.
Όχι με όραμα, αλλά με ρυθμισμένες δόσεις θετικών ειδήσεων καθότι οι μαζικές παροχές κοστίζουν πολύ και αποδίδουν λίγο.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών