Τελευταία Νέα
Οικονομία

Nielsen: Σταθερός στις 53 μονάδες ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το α' τρίμηνο του 2016

Nielsen: Σταθερός στις 53 μονάδες ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το α' τρίμηνο του 2016
Στις 98 μονάδες ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών
Σταθερός στις 53 μονάδες διατηρήθηκε ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα το πρώτο τρίμηνο του 2016 σε σχέση με τα τρία προηγούμενα τρίμηνα, όμως είναι μειωμένος κατά δώδεκα μονάδες έναντι της αντίστοιχης περσινής περιόδου, σύμφωνα με την έρευνα Consumer Confidence της Nielsen.
Αντίστοιχα, ο παγκόσμιος δείκτης αισιοδοξίας των καταναλωτών ανέρχεται στις 98 μονάδες και φαίνεται να σταθεροποιείται σε αυτά τα επίπεδα τα τελευταία τρίμηνα.
Ειδικότετρα, σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, ο δείκτης ήταν αυξημένος στη Βόρεια Αμερική (108 έναντι 100) και στις Ασιατικές χώρες του Ειρηνικού και την Ωκεανία (108 έναντι 107), οι οποίες και φαίνεται να ξεπερνούν το όριο της αισιοδοξίας.
Στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή (88 έναντι 90) και στη Λατινική Αμερική (78 έναντι 83) το έτος φαίνεται να ξεκινά λιγότερο αισιόδοξα απ’ ότι έκλεισε το 2015.
Ειδικότερα για την Ευρώπη (78 έναντι 81), ο δείκτης είναι σε χαμηλότερα επίπεδα απ’ ότι στο τέλος του 2015.
Η μεγαλύτερη άνοδος καταγράφεται στην Τουρκία (96 έναντι 89), την Πορτογαλία (71 έναντι 65) και τη Βουλγαρία (77 έναντι 72), ενώ αντιθέτως, η μεγαλύτερη πτώση σε Εσθονία (74 έναντι 89), Ολλανδία (85 έναντι 97), Ρωσία (63 έναντι 74) και Γαλλία (64 έναντι 74).
Για την Ελλάδα σημαντικό είναι το ποσοστό όσων πιστεύουν ότι η χώρα θα συνεχίσει να βρίσκεται σε οικονομική ύφεση και την επόμενη χρονιά και παραμένει στο υψηλό 84% των ερωτηθέντων.
Σε σχέση όμως με την αντίστοιχη περσινή περίοδο είναι αυξημένο κατά 30 ποσοστιαίες μονάδες.
Παράλληλα με την ανησυχία για την οικονομία της χώρας, ένα σταθερό 76% φαίνεται να ανησυχεί και για την προσωπική οικονομική τους κατάσταση, γεγονός που απεικονίζεται και στο υψηλό ποσοστό αυτών που ισχυρίζονται ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα (30%).
Μεταξύ όλων των ανησυχιών που διέπουν τους Ευρωπαίους πολίτες, ο φόβος για τις τρομοκρατικές επιθέσεις καταλαμβάνει την πρώτη θέση και αυτό το τρίμηνο, ακολουθούμενη από τις ανησυχίες των πολιτών για την οικονομία και την εργασιακή ανασφάλεια.
Η Ελλάδα ακολουθεί την γενικότερη τάση ως προς την εργασιακή ανασφάλεια και την οικονομία, μόνον που είναι διπλάσια τα ποσοστά των πολιτών που ανησυχούν για την εργασία τους (38% έναντι 21%), την οικονομία (34% έναντι 21%) και τα χρέη/οφειλές τους (21% έναντι 11%) σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
Ας σημειωθεί ότι οι ανησυχίες για τη μετανάστευση (19%) που σημείωσαν αύξηση κατά 14 ποσοστιαίες μονάδες, λαμβάνουν πλέον σημαντικές θέσεις ανάμεσα στις ανησυχίες που απασχολούν τους Έλληνες. Σημαντική επίσης ήταν η μείωση στις ανησυχίες για θέματα υγείας (14% έναντι 21%).
Τέλος, 8 στους 10 Έλληνες προσπαθούν σε σταθερή βάση να περικόψουν τα έξοδα του νοικοκυριού τους.
Οι κύριες ενέργειες περικοπής των εξόδων συνεχίζουν να εντοπίζονται στην μείωση των δαπανών για διασκέδαση εκτός σπιτιού, στην αγορά φθηνότερων τροφίμων (αν και μειωμένο κατά 10 μονάδες σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο) και στα έξοδα για ρουχισμό και παραγγελία έτοιμων γευμάτων στο σπίτι.
Από τα παραπάνω, η μείωση των παραγγελιών έτοιμων γευμάτων στο σπίτι φαίνεται ότι θα αποτελέσει μόνιμη συνήθεια για μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών, δηλαδή ακόμα και όταν οι οικονομικές συνθήκες βελτιωθούν.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης