Οι δύο Υπουργικές Αποφάσεις που έγιναν μια με εξαφάνιση του ΥΠΟΙΚ και το πάρτι με τις εταιρίες διαπίστευσης με λεφτά του ελληνικού δημοσίου
Η εξαφάνιση της μιας Υπουργικής Απόφασης έβγαλε από τον χάρτη τον Υπουργό Οικονομικών και έρχεται να θεσπίσει δύο εποπτικές αρχές για το ίδιο αντικείμενο εποπτείας, χωρίς να υπάρχουν τα κριτήρια ισοδυναμίας μεταξύ των δύο αρχών όπως προβλέπεται από την οδηγία που υποτίθεται ότι ενσωματώνει το νομοσχέδιο, πράγμα αδιανόητο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα.
Και αποκαλύφθηκε ότι η όλη μεθόδευση (όπως είχαμε εγκαίρως επισημάνει) έγινε για να οριστεί το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ), ως η αρμόδια αρχή εποπτείας των ανεξάρτητων παρόχων υπηρεσιών διασφάλισης, ενώ την ίδια στιγμή οι ορκωτοί που θα κάνουν έλεγχο θα εποπτεύονται από την Επιτροπή Λογιστικής Τυποποίησης και Ελέγχων.
Το πως θα εποπτεύει το Εθνικό Σύστημα Διαπίστευσης (ΕΣΥΔ) είναι άγνωστο, καθώς αυτό θα καθοριστεί με Υπουργική Απόφαση.
Του green washing το κάγκελο!
Επισημαίνεται ότι οι δύο εποπτικές αρχές αποτελούν πατέντα του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Ανάπτυξης κ. Σωτήρη Αναγνωστόπουλου, καθώς στην ΕΕ, όπου έγινε η επιλογή να δοθεί άδεια και σε άλλους Παρόχους εκτός των ορκωτών ελεγκτών (μόνο 3 χώρες το έκαναν), η Εποπτική Αρχή είναι πάντοτε μία και αντίστοιχα ένα το μητρώο.
Εδώ με τις αλχημείες που γίνονται θα οδηγηθούμε σε ένα μπάχαλο όπου αντί να ενισχύσουμε, θα διαστρεβλώσουμε τον ανταγωνισμό με τα φαινόμενα green washing να αυξάνονται.
Ελεγκτής Διασφάλισης με απολυτήριο λυκείου
Επιπλέον, ο ελεγκτής διασφάλισης τελικά θα μπορεί να είναι απόφοιτος λυκείου όπως είχε αποκαλύψει το ΒΝ, αφού οι προϋποθέσεις που ισχύουν για τους ορκωτούς δεν θα ισχύσουν τελικά και για τους άλλους Παρόχους, μιας και ακόμα και για τα θέματα συνεχούς εκπαίδευσης υπάρχουν διαφοροποιήσεις στο σχέδιο νόμου.
Σε κάθε περίπτωση αναμένεται με ενδιαφέρον την Υπουργική Απόφαση που θα καθορίσει τον πλαίσιο λειτουργίας του ΕΣΥΔ ΑΕ ως επόπτη, μιας και όπως ήδη είχε αποκαλύψει το BΝ, αυτός ήταν και ο φορέας που είχαν στην ατζέντα από την Αρχή, οι ιθύνοντες του νόμου για να τακτοποιήσει ο κ. Αναγνωστόπουλος και Σκέρτσος τους κολλητούς τους.
Τα πρότυπα διασφάλισης για τις εκθέσεις βιωσιμότητας και η επιστολή Αναγνωστόπουλου
Εν των μεταξύ, στο άρθρο 33 του σχεδίου νόμου εμφανίστηκε τελικά η πρόνοια για το ποιο εθνικό πρότυπο διασφάλισης θα ακολουθήσουμε σαν χώρα, μόνο που και αυτό μετατίθεται για αργότερα με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.
Αυτό σημαίνει ότι και μετά την ψήφιση του νόμου θα είναι αδύνατον να εκδοθούν εκθέσεις διασφάλισης βιωσιμότητας!
Αυτό είναι το λιγότερο καθώς με βάση του σχέδιο νόμου που κατατέθηκε να ενημερωθεί Ευρωπαϊκή Επιτροπή (3) τρεις τουλάχιστον μήνες πριν την έναρξη εφαρμογής του σχετικού προτύπου, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να εκδοθεί καμία έκθεση τουλάχιστον πριν το τέλος Μαρτίου.
Τίθεται επομένως και θέμα νομιμότητας των εκθέσεων διασφάλισης βιωσιμότητας που θα εκδοθούν στο μεσοδιάστημα για τις τράπεζες και τις εισηγμένες !!
Οι οντότητες δημοσίου ενδιαφέροντος
Επιπλέον, αναμένεται να επικρατήσει χάος με τις ΔΕΚΟ και στις εταιρείες του Δημοσίου με την επέκταση του ορισμού των οντοτήτων δημοσίου συμφέροντος αφού στην πράξη δεν θα μπορούν οι εταιρείες αυτές να εφαρμόζουν το βαρύ πλαίσιο του ESG και του Κανονισμού 537/2017.
Οδηγούμαστε δηλαδή στο φαινόμενο να ψηφίζουμε νόμους που δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε !
Για το θέμα αυτό ήδη έχει γίνει παρέμβαση από την ΕΝΕΙΣΕΤ (Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών) αλλά δεν εισακούστηκε.
Μάλλον τα λεφτά του δημοσίου που θα πρέπει να μοιραστούν σε εταιρίες διαπίστευσης που κάνουν ήδη πάρτι θα είναι πολλά!
Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@mgail.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών