Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Σε αχαρτογράφητα νερά ο αστικός τουρισμός - Aναζητείται βηματισμός

Σε αχαρτογράφητα νερά ο αστικός τουρισμός - Aναζητείται βηματισμός
Αναζητά νέο βηματισμό, μετά το ισχυρό πλήγμα που δέχτηκε από την πανδημία
Σχετικά Άρθρα

Παρά τα αισιόδοξα μηνύματα από την καλοκαιρινή σεζόν, στους μεγαλύτερους χαμένους της υγειονομικής κρίσης συγκαταλέγονται οι αστικοί προορισμοί, όπου ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας παρέμεναν ανοιχτά – κλειστά επί της ουσίας και για αρκετούς μήνες από το ξέσπασμα της πανδημίας, χωρίς πελάτες, αλλά με συσσωρευμένες ζημιές.
Είναι χαρακτηριστικό ότι η συνέχιση της τουριστικής δραστηριότητας στους αστικούς προορισμούς βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής τόσο της κυβέρνησης όσο και των φορέων (μαζί με τον χειμερινό τουρισμό σε ορεινό – ημιορεινό όγκο) για μια σειρά από λόγους που δεν βοηθούν για την ώρα να ανέβουν οι ρυθμοί που θα ήθελαν.
«Είναι σαν το μαρτύριο της σταγόνας» τονίζει έμπειρο στέλεχος της αγοράς «διότι τόσο τα εταιρικά ταξίδια, όσο και οι μεγάλες διοργανώσεις δεν έχουν δείξει τέτοια δυναμική που οι άνθρωποι του τουρισμού να περιμένουμε να συμβεί κάτι «θεαματικό» τουλάχιστον μέχρι την ερχόμενη άνοιξη».
Αντίθετα με τις καλοκαιρινές διακοπές και τα ταξίδια αναψυχής του μοντέλου «ήλιος και θάλασσα» που ήταν οι κερδισμένοι των προηγούμενων μηνών μέχρι και τον Οκτώβριο σε αρκετές περιπτώσεις, οι εκθέσεις, τα συνέδρια και τα city breaks εξακολουθούν να μην δείχνουν αντίστοιχα «γκάζια» επανεκκίνησης και πάντως, όχι το ίδιο ομοιόμορφα κατανεμημένα σε όλη την επικράτεια.
Οι επιχειρηματίες εκτιμούν ότι θα απαιτηθεί περισσότερος χρόνος, αλλά «κανείς δεν ξέρει ακριβώς ποιος θα είναι αυτός», ώστε να επανέλθουν αυτά τα ταξίδια στα προ covid επίπεδα. «Για αυτή την κατηγορία επιχειρήσεων, οι τουριστικές ροές δεν είναι εξασφαλισμένες και παραμένουν στη σφαίρα του αγνώστου, διότι εξαρτώνται από πολλούς παράγοντες επειδή το προιόν είναι πολυθεματικό», εξηγούν, περιγράφοντας την κατάσταση.

Οι αναζητήσεις στο διαδίκτυο για Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Το διαδίκτυο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία επιλογής και οργάνωσης ταξιδιού για τους εν δυνάμει τουρίστες. Ιδιαίτερα μέσα στην πανδημία, έγινε και το πλέον απαραίτητο εργαλείο στις ειδικές συνθήκες που δημιουργήθηκαν ώστε να μετρηθεί όχι μόνο η τουριστική ζήτηση, αλλά και οι τάσεις ανά χώρα προέλευσης.
Για παράδειγμα, για την Tourix Analytics που μετρά τις αναζητήσεις στο διαδίκτυο αξιοποιώντας πολύτιμα δεδομένα που παρέχει η Google, οι τρεις κορυφαίες χώρες σε επίπεδο αναζητήσεων για διαμονή στην Αθήνα τον περασμένο Σεπτέμβριο ήταν οι ΗΠΑ, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Γαλλία. Μάλιστα για το 2021, οι ΗΠΑ αυξάνουν ακόμη περισσότερο το μερίδιο αναζητήσεών τους ανάμεσα στις υπόλοιπες χώρες, σε σχέση με το 2020.
Την ίδια στιγμή, οι τρεις αντίστοιχα κορυφαίες χώρες σε επίπεδο αναζητήσεων για διαμονή στη Θεσσαλονίκη ήταν η Γερμανία, η Κύπρος και το Ηνωμένο Βασίλειο για το 2021, με την ίδια τριάδα να είναι κυρίαρχη και το 2020 - με τη βρετανική όμως αγορά στη δεύτερη θέση.
Για φέτος, Ισραήλ, ΗΠΑ και Σερβία συμπληρώνουν την «χρυσή» εξάδα με τις περισσότερες αναζητήσεις. Ο περασμένος Σεπτέμβριος πάντως αναδεικνύεται παγκοσμίως σε μήνα, όπου ο όγκος των αναζητήσεων συνέχισε την ανοδική του πορεία με περισσότερα κλικ από εν δυνάμει ταξιδιώτες που έκαναν την έρευνά τους ιντερνετικά.

City break, καμπάνια και αεροπορικές συνδέσεις

Οι επόμενοι μήνες θα είναι και οι πιο δύσκολοι και για έναν ακόμη σημαντικό λόγο.
Η επέλαση του τέταρτου κύματος πανδημίας και οι εξάρσεις που είναι συχνότερες τον χειμώνα, κάνουν όλους τους κρίκους της αλυσίδας πιο επιφυλακτικούς και φειδωλούς σε εκτιμήσεις και προβλέψεις.
Ο συνδυασμός δε, με την ενεργειακή κρίση, αυξάνει τον προβληματισμό τους ακόμα περισσότερο.
Για αυτό και η στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού εστιάζει μεταξύ άλλων σε ενίσχυση αεροπορικών συνδέσεων και καμπάνια για το city break ώστε να διαφημιστούν καλύτερα οι μεγάλες πόλεις, όπου λειτουργεί και ένας μεγάλος αριθμός ξενοδοχείων συνεχούς λειτουργίας.
Άνθρωποι της αγοράς αναφέρουν ότι μέσα στο επόμενο διάστημα θα φανεί εάν η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη μπορούν να αποτελέσουν σύντομα ξανά city break προορισμούς και το αν οι ξένοι ταξιδιώτες που προτίμησαν το καλοκαίρι τα ελληνικά νησιά και την περιφέρεια, θα συνεχίσουν να προτιμούν ελληνικούς προορισμούς και το χειμώνα για αποδράσεις Σαββατοκύριακου.
Πάντως, η αεροπορική σύνδεση ανάμεσα στο Ντουμπάι και τη Θεσσαλονίκη ήταν ένα από τα θέματα που εξετάστηκαν στη συνάντηση του κ. Βασίλη Κικίλια με τον πρέσβη των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων κ. Sulaiman Hamed Salem Almazroui, ενώ και οι δυνατότητες ανάδειξης της Αθήνας ως προορισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους και ιδιαίτερα κατά τους φθινοπωρινούς και χειμερινούς μήνες συζητήθηκαν αντίστοιχα και με στελέχη της TUI, τα οποία σύμφωνα με το υπουργείο, εξέφρασαν έντονο ενδιαφέρον για την προοπτική αυτή.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης