Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

Τουριστική κίνηση: Φοβούνται «βουτιά» τις καθημερινές και «κοιλιά» μετά τις γιορτές, οι ξενοδόχοι

Τουριστική κίνηση: Φοβούνται «βουτιά» τις καθημερινές και «κοιλιά» μετά τις γιορτές, οι ξενοδόχοι
«Συννεφιασμένοι» χειμερινοί προορισμοί που δεν εισπράττουν οριζόντια τα χαμόγελα του «ήλιος και θάλασσα»
Σχετικά Άρθρα

Ανήσυχοι εμφανίζονται οι επιχειρηματίες του τουρισμού σε αρκετές περιοχές της επαρχίας για την κίνηση του εορταστικού δεκαπενθημέρου που πλησιάζει.
Άλλες χρονιές προ πανδημίας, έως τις 10 Δεκεμβρίου, οι πληρότητες στα καταλύματα ορεινών και ημιορεινών περιοχών σκαρφάλωναν ακόμα και πάνω από το 80% και σήμερα, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΠΟΞ, δεν ξεπερνούν το 50% ή 60%.
Αν και τα τα δύο Σαββατοκύριακα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς οι πληρότητες είναι αυξημένες χωρίς όμως να θυμίζουν τις «παλιές καλές εποχές», τις καθημερινές η κίνηση κάνει «κοιλιά» και σε κάποια ξενοδοχεία αγγίζει ακόμη και το απόλυτο... μηδέν.
Με εξαίρεση τους περισσότερο δημοφιλείς προορισμούς, μεταξύ αυτών τα Ιωάννινα, τα Καλάβρυτα και η Αράχωβα, ο προβληματισμός όσο περνούν οι μέρες μεγαλώνει και ήδη οι επιχειρηματίες μιλούν για έναν «ψυχρό» χειμώνα κατά τον οποίο όπως λένε, το μόνο που «ζεσταίνεται» είναι η αγωνία τους για την επιβίωση και με τα λειτουργικά τους έξοδα να ανεβαίνουν εξαιτίας του αυξημένου ενεργειακού κόστους.

Ημαθία: Ευχόμαστε το last minute να κάνει το θαύμα του

Μια από τις περιοχές όπου επικρατεί σχεδόν απογοήτευση, είναι η Ημαθία.
Η πληρότητα του 15νθημέρου σε ορισμένα καταλύματα δεν λέει να ξεκολλήσει από το 20%, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Ξενοδόχων κ. Δημήτρη Μάντσιο.
«Οι κρατήσεις μας είναι πολύ λίγες και οι πληρότητες πολύ χαμηλές.
Εμείς κοιτάζουμε το σύνολο των δύο εβδομάδων και όχι μόνο τα τριήμερα των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, όπου για την ώρα, υπάρχουν ξενοδοχεία στα οποία η πληρότητα δεν ξεπερνά ούτε το 30%.
Το 2019, στο σύνολο, δηλαδή μαζί με τις καθημερινές, η πληρότητα στην Ημαθία ανέβαινε πάνω από το 60%.
Φέτος είμαστε μόλις και με τα βίας στο 1/3 εκείνης της εορταστικής κίνησης. Καθοριστικό ρόλο παίζει και το ότι, ίσως δεν θα προλάβει να ανοίξει το χιονοδρομικό στα 3 – 5 Πηγάδια.
Ευχόμαστε το last minute να κάνει το θαύμα του και ευελπιστούμε αν κορεστούν, πράγμα δύσκολο, άλλοι δημοφιλείς προορισμοί για τις γιορτές, να κατορθώσουμε να καρπωθούμε και εμείς κάποιες κρατήσεις».

Φοβούνται «παγωνιά» τον χειμώνα

Η μετάλλαξη Όμικρον επιβράδυνε το ρυθμό της τουριστικής ανάκαμψης και οι επαγγελματίες δεν έχουν αυταπάτες ότι ακόμα και ένα καλό 15νθήμερο θα είναι σωτήριο για τις 120 μέρες της χειμερινής σεζόν.
Άλλωστε, μετά από 18 μήνες πρωτόγνωρης κρίσης που βίωσαν κατά τα τελευταία δύο χρόνια, οι αντοχές τους έχουν μειωθεί στον απόλυτο βαθμό και ενώ θέλουν να διατηρούν την αισιοδοξία τους, φοβούνται ότι ο Ιανουάριος θα κάνει «κοιλιά» μόλις σβήσουν τα φώτα των γιορτών και απεύχονται να ζήσουν άλλη μια χαμένη σεζόν.
Αλλά και τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και σε άλλες πόλεις, δεν βλέπουν για την ώρα ικανοποιητική κίνηση όπως άλλες χρονιές, παρ΄ όλο που προετοιμάζονται για τα εορταστικά ρεβεγιόν.

«Καύσιμο» για την ανάκαμψη της οικονομίας ο τουρισμός

Παρά το «μούδιασμα» που φέρνει στην τουριστική βιομηχανία η εμφάνιση της Όμικρον, δεν φαίνεται για την ώρα να επηρεάζει την κίνηση του καλοκαιριού, με τη ζήτηση να παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Αν και η ανάκαμψη δεν είναι οριζόντια, η Ελλάδα υπολογίζει σε τουριστικά έσοδα χρόνου στο 80% του 2019, με παράγοντες της αγοράς να εκτιμούν ότι σε μια εποχή που η πανδημία φέρνει ανατροπές, θα είναι πολύ δύσκολο να φτάσουμε το 100% των εσόδων εκείνης της χρονιάς. Με δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας χαρακτηρίζει τον τουρισμό «καταλύτη για την επιτάχυνση της ελληνικής οικονομίας», επικαλούμενος τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ όπου το ΑΕΠ της χώρας για το γ΄ τρίμηνο του 2021 παρουσίασε αύξηση 13,4% σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2020. Αναφέρει δε, ότι η χρονιά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα και τα έσοδα από τον τουρισμό έχουν ξεπεράσει τα 10 δισ. ευρώ, δηλαδή 5 δισ. περισσότερα από τις αρχικές προσδοκίες. «Οι συμφωνίες που ήδη κλείνουμε, αλλά και η ανάπτυξη νέων μορφών τουρισμού στη χώρα μας που ενισχύουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν μας, μας κάνουν αισιόδοξους για το 2022», αναφέρει.

Tουρίστες έρχονται κυρίως για ήλιο και θάλασσα

Στο μεταξύ, το μοντέλο «ήλιος και θάλασσα» δείχνει να προηγείται στους εν δυνάμει ταξιδιώτες από έξι στις οκτώ σημαντικότερες αγορές για την Ελλάδα που εισφέρουν το 58% των εσόδων, το 53% των διανυκτερεύσεων και το 44% των αφίξεων του εισερχόμενου τουρισμού - σύμφωνα με νέα μελέτη του ΙΝΣΕΤΕ - και ακολουθείται από τον τουρισμό πόλης. Πρόκειται για πραγματικά δυνητικούς ταξιδιώτες από Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία, Αυστρία, Ελβετία, Ολλανδία, ενώ στις αγορές της Ιταλίας και τις ΗΠΑ ισχύει το αντίθετο, προηγείται δηλαδή το city break. Την έρευνα διενήργησε η Censuswide σε άτομα ηλικίας 17 ετών και άνω το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2021, ενώ το δείγμα συνολικά υπερέβη τα 7.100 άτομα.

Η Ελλάδα στο top 10 της Ευρώπης

Η ίδια έρευνα έδειξε ότι η Ελλάδα διαθέτει ένα ισχυρό τουριστικό brand, αφού βρίσκεται στο top-10 των ευρωπαϊκών προορισμών. Η καλύτερη θέση της χώρας μας είναι η 2η στην ιταλική αγορά, ενώ είναι 3η στις αγορές του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας και 5η στης Αυστρίας. Αναφορικά με τις τάσεις που αναμένεται να επικρατήσουν στην αγορά, προτεραιότητα για διακοπές για να γευτούν τον ήλιο και τη θάλασσα το καλοκαίρι του 2022 έχουν οι Γερμανοί, οι Γάλλοι, οι Ιταλοί, οι Αυστριακοί, οι Ελβετοί και οι Ολλανδοί, ενώ οι Βρετανοί και οι Αμερικανοί έχουν προτεραιότητα τους επόμενους μήνες μέχρι τον Μάρτιο. Επίσης, οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Αμερικανοί έχουν πρόθεση να πραγματοποιήσουν ταξίδι για city break το επόμενο εξάμηνο έως και τον Φεβρουάριο, ενώ η πλειοψηφία των Γερμανών, των Ιταλών, των Αυστριακών, των Ελβετών και των Ολλανδών έχουν προτεραιότητα από τον Μάρτιο και μετά.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης