Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Χαντζηνικολάου (ΕΕΤ): Η κρίση βρήκε τις ελληνικές τράπεζες σε πολύ καλύτερη θέση σε κεφάλαια και ρευστότητα

Χαντζηνικολάου (ΕΕΤ):  Η κρίση βρήκε τις ελληνικές τράπεζες σε πολύ καλύτερη θέση σε κεφάλαια και ρευστότητα
Χαντζηνικολάου (ΕΕΤ): Ευκαιρία αλλαγής του μοντέλου λειτουργίας των τραπεζών
Ο ρόλος που καλούνται να διαδραματίσουν οι τράπεζες για να «επουλωθούν» οι πληγές της οικονομίας από τον Covid-19, οι ευκαιρίες που προκύπτουν από την κρίση αλλά και οι λύσεις που προκρίνονται για την επόμενη ημέρα, βρέθηκαν στο επίκεντρο συζήτησης μεταξύ των πλέον ειδικών του κλάδου στο πλαίσιο του νέου κύκλου διαδικτυακών συναντήσεων που οργανώνει το Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών.
Στη συζήτηση, που πραγματοποιήθηκε σήμερα Τρίτη 21 Απριλίου ο Πρόεδρος της ΕΕΤ και πρόεδρος του ΔΣ της Πειραιώς, Γιώργος Χαντζηνικολάου ανέφερε με τη σειρά του ότι οι τράπεζες έχουν εισέλθει σε αυτή την κρίση σε πολύ καλύτερη θέση από πλευρά ρευστότητας και κεφαλαίων για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις.
Ο μεγάλος άγνωστος είναι το ποσό των νέων «κόκκινων δανείων» που θα κληροδοτήσει αυτή η οικονομική κρίση και ο αντίκτυπος που θα έχει στις προσπάθειες μείωσής τους.
Οι τράπεζες πρέπει να προσεγγίσουν τους πελάτες, να εργαστούν μαζί τους και να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα ρευστότητας που τυχόν έχουν.
Προτεραιότητα είναι να μείνουν οι υγιείς πελάτες υγιείς ούτως ώστε να έχουμε και υγιείς τράπεζες.
Οι έκτακτες συνθήκες υπαγορεύουν και έκτακτες λύσεις, σύμφωνα με τον κ. Χατζηνικολάου.
Για αυτό οι τράπεζες πρέπει να εξαντλήσουν τα περιθώρια παροχής ρευστότητας δίνοντας προτεραιότητα στους συνεπείς πελάτες με καλό ιστορικό.
Ο κ. Χατζηνικολάου δεν είναι αντίθετος με τη λύση μιας bad bank, όλες οι λύσεις είναι καλοδεχούμενες» αρκεί να εξεταστούν πρώτα καλά τα υφιστάμενα εργαλεία και να δοθούν λύσεις μέσα από αυτά όπως πχ με την ενίσχυση του σχεδίου «Ηρακλής».
Για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ο κ. Χατζηνικολάου είπε πως δεν πρέπει η κρίση να μείνει ανεκμετάλλευτη και παρατήρησε την απρόσμενα μεγάλη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών από Έλληνες πολίτες άνω τον 50 ετών μετά το ξέσπασμα του κορονοϊού.
Οι τράπεζες μπορεί να έχουν αναπτύξει έναν αριθμό καναλιών για ηλεκτρονικές συναλλαγές αλλά πρέπει και ο πελάτης να αλλάξει τον τρόπο που κάνει συναλλαγές και να είναι ανοιχτός στις νέες τεχνολογίες.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης