σύμβολα :
ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ
Η Πειραιώς δημιουργεί την πρώτη αμιγώς ψηφιακή τράπεζα στην Ελλάδα που προσφέρει την ευελιξία των fintech υπηρεσιών
Στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι τράπεζες για την επιτυχή υλοποίηση του ψηφιακού μετασχηματισμού, αναφέρθηκε ο Δημήτρης Μαυρογιάννης, Ανώτερος Γενικός Διευθυντής, Group Chief Operating Officer (COO) της Τράπεζας Πειραιώς, στο πλαίσιο του συνεδρίου Bank Management 2022.
Ο μετασχηματισμός ενός τραπεζικού οργανισμού προϋποθέτει την υλοποίηση εκατοντάδων έργων.
Πραγματοποιείται όμως σε ένα ετερόκλητο περιβάλλον, στο οποίο η υλοποίηση των επενδύσεων, η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και οι αλλαγές του λειτουργικού μοντέλου πρέπει να εναρμονίζονται με τους στόχους μείωσης του λειτουργικού κόστους, τη διατήρηση της κερδοφορίας καθώς και της απρόσκοπτης λειτουργίας της τράπεζας, τόνισε ο κ. Μαυρογιάννης.
Όπως είπε, η Τράπεζα Πειραιώς πραγματοποιεί με επιτυχία ένα ευρύ έργο μετασχηματισμού και έχει επιτύχει να εμπεδωθεί στους επενδυτές η πεποίθηση ότι μπορεί να υλοποιεί με αξιοπιστία και συστηματικό τρόπο τις δεσμεύσεις της.
Αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα του 9μηνου, στα οποία καταγράφεται ισχυρή κερδοφορία, περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους και υπεραπόδοση των στόχων, οι οποίοι μάλιστα αναθεωρήθηκαν δυο φορές εντός του έτους, σημείωσε ο κ. Μαυρογιάννης,
Η επιτυχής υλοποίηση του μετασχηματισμού περιλαμβάνει μια σειρά προκλήσεις, επιχειρησιακές και τεχνολογικές, επισήμανε ο COO της Τράπεζας Πειραιώς:
1)Επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων
Ο μετασχηματισμός ενός τραπεζικού οργανισμού δεν αποτελεί μόνο ένα τεχνολογικό στοίχημα.
Χρειάζεται ευελιξία και ικανότητα για ταχύτητα στην υλοποίηση, κάτι που η Πειραιώς πέτυχε πολλαπλασιάζοντας τη δυνατότητα υλοποίησης μεγάλων έργων σε ετήσια βάση.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό συνετέλεσαν μια σειρά από δράσεις όπως:
α) ο μετασχηματισμός του μοντέλου προμηθειών (sourcing model), μέσω της ανάπτυξης στρατηγικών συνεργασιών (partnership model) που υποστηρίζουν την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών και καινοτόμων τρόπων εργασίας,
β) η ανάπτυξη ενός στιβαρού πλαίσιού διακυβέρνησης (governance framework) που συντονίζει και εναρμονίζει τις επιμέρους εργασίες και
γ) η συνεχής αναβάθμιση των δεξιοτήτων της ομάδας μέσα από εξατομικευμένες εκπαιδεύσεις.
2)Η περιστολή του κόστους
Το πλήθος των έργων που περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα μετασχηματισμού που υλοποιείται σε ένα διάστημα 3 – 5 ετών, απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και συνέπεια ώστε να μην υπάρχει παρέκκλιση από τους στόχους για το λειτουργικό κόστος.
Η Τράπεζα Πειραιώς έχει καταφέρει να υλοποιήσει και συνεχίζει να υλοποιεί ένα ευρύ φάσμα εργασιών και επενδύσεων εκσυγχρονισμού, όπως η μετάβαση στο cloud, εν μέσω μιας πληθωριστικής κρίσης ενώ παράλληλα κατάφερε να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό της κόστος.
Οι προκλήσεις λοιπόν είναι συνεχείς και απαιτείται πειθαρχία και η διαμόρφωση της κατάλληλης κουλτούρας, σύμφωνα με τον κ. Μαυρογιάννη, ο οποίος αναφέρθηκε και στην ανάγκη για ισχυρό πλαίσιο διακυβέρνησης με τους ανάλογους μηχανισμούς ελέγχου και παρακολούθησης.
3)Λειτουργική ευελιξία και ανθεκτικότητα
Καθώς η ψηφιακή ατζέντα βρίσκεται πλέον στα χέρια των πελατών που ζητούν περισσότερες λειτουργικότητες και υπηρεσίες, ο πήχυς του ανταγωνισμού βρίσκεται ψηλά.
Όλες οι ενέργειες μετασχηματισμού, θα πρέπει να γίνονται με τρόπο που θα αναβαθμίζει τις υπηρεσίες, θα διασφαλίζει την ταχύτητα και την ποιότητα των υπηρεσιών, ενώ δεν θα διακυβεύεται η απρόσκοπτη λειτουργία της τράπεζας και η εμπειρία πελάτη, είπε ο COO της Τράπεζας Πειραιώς.
4)Ψηφιακές δυνατότητες
Ένας σύγχρονος τραπεζικός οργανισμός θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται συνεχώς στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών του, προσφέροντας καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα ενώ διασφαλίζει την διαφάνεια και την ασφάλεια των συναλλαγών.
Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να διατηρήσει και δυνητικά να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του, να δημιουργήσει επιπρόσθετες ευκαιρίες ανάπτυξης και να ενισχύσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, τόνισε ο κ. Μαυρογιάννης και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην παροχή από την Τράπεζα Πειραιώς υπηρεσιών από όλα τα κανάλια, φυσικά και ψηφιακά (phygital) και στην συνεχή ενίσχυση της winbank με νέες δυνατότητες ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η επερχόμενη νέα εφαρμογή της winbank app.
Η Πειραιώς δημιουργεί επίσης την πρώτη αμιγώς ψηφιακή τράπεζα στην Ελλάδα που προσφέρει την ευελιξία των fintech υπηρεσιών με την εγγύηση και την αξιοπιστία της Τράπεζας Πειραιώς.
Ο κ. Μαυρογιάννης επισήμανε ότι προϋποτίθεται σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη ενός ισχυρού πλαισίου ασφάλειας που εγγυάται τη διαφάνεια των συναλλαγών και τη εύρυθμη λειτουργία της τράπεζας, με την Τράπεζα Πειραιώς να εφαρμόζει ένα αυστηρό πλαίσιο κυβερνοασφάλειας
5)Βελτίωση των διαδικασιών και του λειτουργικού μοντέλου
Για την επιτυχία του μετασχηματισμού, απαιτείται απλοποίηση και βελτιστοποίηση διαδικασιών μέσα από έργα κεντροποίησης, τυποποίησης και ψηφιοποίησης, με δράσεις που οδηγούν σε χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, ευελιξία των ομάδων εργασίας και βελτίωση της εμπειρίας πελάτης.
Πρόσφατο παράδειγμα είναι η επιτυχία της Τράπεζας Πειραιώς να ανταποκριθεί έγκαιρα και σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα στην αυξημένη ζήτηση εγγυητικών επιστολών για φωτοβολταικά.
Εξελίξεις όπως το Paperless banking, αποτελούν ένα ακόμα παράδειγμα εσωτερικού μετασχηματισμού με οφέλη τόσο για τον οργανισμό όσο και για τον πελάτη ενώ ενισχύει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Τράπεζας.
Οι παρεμβάσεις στο λειτουργικό μοντέλο του οργανισμού επιταχύνουν τα αποτελέσματα του μετασχηματισμού και εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητά τους, με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, την ενίσχυση της ψηφιακής κουλτούρας αλλά και τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους, υπογράμμισε ο κ. Μαυρογιάννης.
www.bankingnews.gr
Ο μετασχηματισμός ενός τραπεζικού οργανισμού προϋποθέτει την υλοποίηση εκατοντάδων έργων.
Πραγματοποιείται όμως σε ένα ετερόκλητο περιβάλλον, στο οποίο η υλοποίηση των επενδύσεων, η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών και οι αλλαγές του λειτουργικού μοντέλου πρέπει να εναρμονίζονται με τους στόχους μείωσης του λειτουργικού κόστους, τη διατήρηση της κερδοφορίας καθώς και της απρόσκοπτης λειτουργίας της τράπεζας, τόνισε ο κ. Μαυρογιάννης.
Όπως είπε, η Τράπεζα Πειραιώς πραγματοποιεί με επιτυχία ένα ευρύ έργο μετασχηματισμού και έχει επιτύχει να εμπεδωθεί στους επενδυτές η πεποίθηση ότι μπορεί να υλοποιεί με αξιοπιστία και συστηματικό τρόπο τις δεσμεύσεις της.
Αυτό αποτυπώνεται και στα οικονομικά αποτελέσματα του 9μηνου, στα οποία καταγράφεται ισχυρή κερδοφορία, περαιτέρω μείωση του λειτουργικού κόστους και υπεραπόδοση των στόχων, οι οποίοι μάλιστα αναθεωρήθηκαν δυο φορές εντός του έτους, σημείωσε ο κ. Μαυρογιάννης,
Η επιτυχής υλοποίηση του μετασχηματισμού περιλαμβάνει μια σειρά προκλήσεις, επιχειρησιακές και τεχνολογικές, επισήμανε ο COO της Τράπεζας Πειραιώς:
1)Επιτάχυνση της υλοποίησης των έργων
Ο μετασχηματισμός ενός τραπεζικού οργανισμού δεν αποτελεί μόνο ένα τεχνολογικό στοίχημα.
Χρειάζεται ευελιξία και ικανότητα για ταχύτητα στην υλοποίηση, κάτι που η Πειραιώς πέτυχε πολλαπλασιάζοντας τη δυνατότητα υλοποίησης μεγάλων έργων σε ετήσια βάση.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό συνετέλεσαν μια σειρά από δράσεις όπως:
α) ο μετασχηματισμός του μοντέλου προμηθειών (sourcing model), μέσω της ανάπτυξης στρατηγικών συνεργασιών (partnership model) που υποστηρίζουν την υιοθέτηση βέλτιστων πρακτικών και καινοτόμων τρόπων εργασίας,
β) η ανάπτυξη ενός στιβαρού πλαίσιού διακυβέρνησης (governance framework) που συντονίζει και εναρμονίζει τις επιμέρους εργασίες και
γ) η συνεχής αναβάθμιση των δεξιοτήτων της ομάδας μέσα από εξατομικευμένες εκπαιδεύσεις.
2)Η περιστολή του κόστους
Το πλήθος των έργων που περιλαμβάνει ένα πρόγραμμα μετασχηματισμού που υλοποιείται σε ένα διάστημα 3 – 5 ετών, απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και συνέπεια ώστε να μην υπάρχει παρέκκλιση από τους στόχους για το λειτουργικό κόστος.
Η Τράπεζα Πειραιώς έχει καταφέρει να υλοποιήσει και συνεχίζει να υλοποιεί ένα ευρύ φάσμα εργασιών και επενδύσεων εκσυγχρονισμού, όπως η μετάβαση στο cloud, εν μέσω μιας πληθωριστικής κρίσης ενώ παράλληλα κατάφερε να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό της κόστος.
Οι προκλήσεις λοιπόν είναι συνεχείς και απαιτείται πειθαρχία και η διαμόρφωση της κατάλληλης κουλτούρας, σύμφωνα με τον κ. Μαυρογιάννη, ο οποίος αναφέρθηκε και στην ανάγκη για ισχυρό πλαίσιο διακυβέρνησης με τους ανάλογους μηχανισμούς ελέγχου και παρακολούθησης.
3)Λειτουργική ευελιξία και ανθεκτικότητα
Καθώς η ψηφιακή ατζέντα βρίσκεται πλέον στα χέρια των πελατών που ζητούν περισσότερες λειτουργικότητες και υπηρεσίες, ο πήχυς του ανταγωνισμού βρίσκεται ψηλά.
Όλες οι ενέργειες μετασχηματισμού, θα πρέπει να γίνονται με τρόπο που θα αναβαθμίζει τις υπηρεσίες, θα διασφαλίζει την ταχύτητα και την ποιότητα των υπηρεσιών, ενώ δεν θα διακυβεύεται η απρόσκοπτη λειτουργία της τράπεζας και η εμπειρία πελάτη, είπε ο COO της Τράπεζας Πειραιώς.
4)Ψηφιακές δυνατότητες
Ένας σύγχρονος τραπεζικός οργανισμός θα πρέπει να μπορεί να ανταποκρίνεται συνεχώς στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών του, προσφέροντας καινοτόμες ψηφιακές υπηρεσίες και προϊόντα ενώ διασφαλίζει την διαφάνεια και την ασφάλεια των συναλλαγών.
Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να διατηρήσει και δυνητικά να αυξήσει το μερίδιο αγοράς του, να δημιουργήσει επιπρόσθετες ευκαιρίες ανάπτυξης και να ενισχύσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα, τόνισε ο κ. Μαυρογιάννης και αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην παροχή από την Τράπεζα Πειραιώς υπηρεσιών από όλα τα κανάλια, φυσικά και ψηφιακά (phygital) και στην συνεχή ενίσχυση της winbank με νέες δυνατότητες ενώ στην ίδια κατεύθυνση κινείται και η επερχόμενη νέα εφαρμογή της winbank app.
Η Πειραιώς δημιουργεί επίσης την πρώτη αμιγώς ψηφιακή τράπεζα στην Ελλάδα που προσφέρει την ευελιξία των fintech υπηρεσιών με την εγγύηση και την αξιοπιστία της Τράπεζας Πειραιώς.
Ο κ. Μαυρογιάννης επισήμανε ότι προϋποτίθεται σε κάθε περίπτωση η ύπαρξη ενός ισχυρού πλαισίου ασφάλειας που εγγυάται τη διαφάνεια των συναλλαγών και τη εύρυθμη λειτουργία της τράπεζας, με την Τράπεζα Πειραιώς να εφαρμόζει ένα αυστηρό πλαίσιο κυβερνοασφάλειας
5)Βελτίωση των διαδικασιών και του λειτουργικού μοντέλου
Για την επιτυχία του μετασχηματισμού, απαιτείται απλοποίηση και βελτιστοποίηση διαδικασιών μέσα από έργα κεντροποίησης, τυποποίησης και ψηφιοποίησης, με δράσεις που οδηγούν σε χαμηλότερα λειτουργικά κόστη, ευελιξία των ομάδων εργασίας και βελτίωση της εμπειρίας πελάτης.
Πρόσφατο παράδειγμα είναι η επιτυχία της Τράπεζας Πειραιώς να ανταποκριθεί έγκαιρα και σε εξαιρετικά σύντομο χρονικό διάστημα στην αυξημένη ζήτηση εγγυητικών επιστολών για φωτοβολταικά.
Εξελίξεις όπως το Paperless banking, αποτελούν ένα ακόμα παράδειγμα εσωτερικού μετασχηματισμού με οφέλη τόσο για τον οργανισμό όσο και για τον πελάτη ενώ ενισχύει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της Τράπεζας.
Οι παρεμβάσεις στο λειτουργικό μοντέλο του οργανισμού επιταχύνουν τα αποτελέσματα του μετασχηματισμού και εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητά τους, με σκοπό την βελτίωση της εμπειρίας πελάτη, την ενίσχυση της ψηφιακής κουλτούρας αλλά και τη βελτιστοποίηση του λειτουργικού κόστους, υπογράμμισε ο κ. Μαυρογιάννης.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών