Lamda Development: Υπάρχουν τα κεφάλαια για την χρηματοδότηση του Ελληνικού;

Lamda Development: Υπάρχουν τα κεφάλαια για την χρηματοδότηση του Ελληνικού;
Eπενδυτές και αναλυτές αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας στις 25 Ιουνίου, προκειμένου να πάρουν πειστικές απαντήσεις για το που θα βρεθούν τα κεφάλαια για να χρηματοδοτηθεί η επένδυση
«Λεφτά υπάρχουν» ανέφεραν πρόσφατα οι εκπρόσωποι της Lamda Development στο ερώτημα για το θέμα της χρηματοδότησης του project που ακούει στο όνομα «Ελληνικό» και όπως όλα δείχνουν μπαίνει σε πορεία υλοποίησης.
Αυτό σημαίνει ότι μόλις ολοκληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα, θα πρέπει να δοθεί η πρώτη δόση ύψους 300 εκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο στο πλαίσιο των συμφωνηθέντων με το Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου και εν συνέχεια κεφάλαια περίπου 1,5 δισ. ευρώ για την χρηματοδότηση των έργων, τα οποία θα υλοποιηθούν τα πρώτα πέντε έτη της επένδυσης.
Υπάρχουν όμως τα κεφάλαια αυτά από τη Lamda Development;
Γιατί μπορεί τα στελέχη της να υποστηρίζουν ότι «λεφτά υπάρχουν», εντούτοις μέχρι τώρα δεν προκύπτει από πουθενά ότι η εταιρεία έχει εξασφαλίσει κάποια χργματοδότηση για την εκκίνηση των έργων.
Αν μάλιστα βάλουμε στην άκρη, τις φήμες που έχουν φουντώσει το τελευταίο διάστημα ότι η εκκίνηση της επένδυσης δεν έχει χαροποιήσει ιδιαίτερα τα στελέχη του Ομίλου αφού πλέον μπαίνουμε στο τελικό στάδιο της επένδυσης που σημαίνει ότι ήρθε η ώρα του ταμείου, επενδυτές αλλά και μέτοχοι της εταιρείας διατυπώνουν σοβαρές απορίες για το αν υπάρχουν τα χρήματα για το μεγάλο αυτό project.
Μάλιστα οι περισσότεροι αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων της εταιρείας στις 25 Ιουνίου, προκειμένου να πάρουν πειστικές απαντήσεις για το που θα βρεθούν τα κεφάλαια για να χρηματοδοτηθεί η επένδυση, η οποία στο σύνολο της θα ανέλθει στα 7 δισ. ευρώ. 
H τελευταία ενημέρωση σχετικά με την χρηματοδότηση του έργου τόσο από την ελληνική εταιρεία όσο από το σχήμα της Global Investment Group όπου συμμετέχουν ακόμη η κινεζική Fosun και η η Eagle Ηills από το Abu Dhabi, ήταν από τα στελέχη της Lamda Development το 2014...
Έκτοκτε ουδείς γνωρίζει κάτι σχετικό, παρά τις επίμονες ερωτήσεις κατά καιρούς, μετόχων και επενδυτών αλλά και εκπροσώπων του τύπου
Η έλλειψη των απαιτούμενων κεφαλαίων λένε στελέχη της αγοράς ότι είναι και η αιτία που καθυστερεί εδώ και πολλούς η ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το καζίνο του Ελληνικού, καθώς ο επενδυτής φαίνεται να «τρώει χρόνο», με αποτέλεσμα ο καιρός να περνά χωρίς αποτέλεσμα.
«Yπάρχει ένας όρος στη σύμβαση ότι οι μετοχές θα μεταβιβαστούν μόνο όταν ολοκληρωθεί κι ο διαγωνισμός για το καζίνο», τόνισε προσφάτως ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας, Στέργιος Πιτσιόρλας, εξηγώντας ότι το προεδρικό διάταγμα για το Ελληνικό εγκρίθηκε από τις αρχές του 2018.
Αυτό μπορεί να κρατήσει και 3 χρόνια γιατί θέλει ο επενδυτής τους καλύτερους όρους», εξήγησε ο αναπληρωτής υπουργός, υπαινισσόμενος ότι ο επενδυτής καθυστερεί για τους δικούς του λόγους.
Σήμερα η εκκίνηση της υλοποίησης της επένδυσης του Ελληνικού βρίσκεται κοντά καθώς έχει ολοκληρωθεί - δρομολογηθεί το Προεδρικό Διάταγμα, η σύσταση Φορέα Διαχείρισης Κοινοχρήστων, η μετεγκατάσταση δημόσιων και ιδιωτικών φορέων (69 φορείς), η θέσπιση νομοθετικού πλαισίου για την χορήγηση άδειων λειτουργίας καζίνου, ο διεθνής διαγωνισμός για την χορήγηση άδειας καζίνο (είναι σε εξέλιξη) , η δημόσια διαβούλευση επί της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων, έχει ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης των ΚΥΑ στο Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης. Τέλος έχουν γίνει οι προπαρασκευαστικές ενέργειες για να παραχθεί η σχετική πράξη διανομής μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου - ΤΑΙΠΕΔ αφενός και Επενδυτή αφετέρου, καθώς και της μεταβίβασης των εμπραγμάτων δικαιωμάτων στην Εταιρεία, ώστε να ολοκληρωθεί η οικονομική συναλλαγή.

Οι προτεραιότητες της πρώτης πενταετίας


Οι κυριότερες παρεμβάσεις που αναμένεται να υλοποιηθούν την πρώτη πενταετία στην έκταση των 6.200 στρεμμάτων, αφορούν στη δημιουργία του μητροπολιτικού πάρκου, την ανέγερση εμπορικού κέντρου κοντά στο σταθμό Ελληνικό του μετρό και την κατασκευή πολυτελούς ξενοδοχείου με καζίνο, κοντά στην μαρίνα του Αγίου Κοσμά.
Την ίδια χρονική περίοδο θα πρέπει να γίνουν έργα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ για την κατασκευή βασικών υποδομών στο πρώην αεροδρόμιο, όπως δίκτυα κοινής ωφέλειας και δρόμοι.
Το μητροπολιτικό πάρκο θα έχει έκταση 2.000 στρεμμάτων και θα βρίσκεται στη μέση του ακινήτου του πρώην αεροδρομίου. Σύμφωνα με τα έως τώρα σχέδια, το πάρκο ουσιαστικά θα χωρίζεται στα δύο από πεζόδρομο, πλάτους πενήντα μέτρων, ο οποίος θα συνδέει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με τη λεωφόρο Ποσειδώνος.
Στη μέση του πεζόδρομου αναμένεται να κατασκευαστεί γραμμή ΤΡΑΜ, η οποία θα ξεκινάει από το παρακείμενο αμαξοστάσιο και θα διασχίζει το πάρκο.
Στην περίμετρο του πάρκου θα αναπτυχθούν ζώνες αμιγούς και γενικής κατοικίας, ενώ στο βόρειο τμήμα της έκτασης, κοντά στον σταθμό Αργυρούπολη του μετρό, θα υπάρχει η δυνατότητα ανέγερσης γραφείων.
 
Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS