Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Mises Institute: Σοσιαλισμός βασισμένος στις φυλετικές διακρίσεις κρατάει δέσμιοα την οικονομία της Νότιας Αφρικής

tags :
Mises Institute: Σοσιαλισμός βασισμένος στις φυλετικές διακρίσεις κρατάει δέσμιοα την οικονομία της Νότιας Αφρικής
Είκοσι πέντε χρόνια μετά την εκλογή του Nelson Mandela ως προέδρου της Νότιας Αφρικής, η χώρα παραμένει πατρίδα μερικών από των πλέον ακραίων και επιθετικών οικονομικών πολιτικών στον κόσμο αναφέρει σε ανάλυσή του το think tank Mises Institute
Είκοσι πέντε χρόνια μετά την εκλογή του Nelson Mandela ως προέδρου της Νότιας Αφρικής, η χώρα παραμένει πατρίδα μερικών από των πλέον ακραίων και επιθετικών οικονομικών πολιτικών στον κόσμο αναφέρει σε ανάλυσή του το think tank Mises Institute.
Όπως αναφέρει το Mises Institute στο επίκεντρο αυτού του συστήματος υπάρχουν διατάξεις για τη Θετική Δράση (Affirmative Action, AA) και τα μοναδικά θεσμικά μέτρα για τη Μαύρη Οικονομική Ενδυνάμωση (BEE).
Αυτοί οι νόμοι ασφυκτιούν την οικονομία της Νότιας Αφρικής.
Η «ΑΑ» και η «ΒΕΕ» αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο της Νότιας Αφρικής μετά το Απαρτχάιντ.
Ο νόμος «ΑΑ» αφορά την ισότητα απασχόλησης του 1998, ο οποίος υποχρεώνει τις εταιρείες να μεταβάλλουν το εργατικό δυναμικό τους μέχρι να αντικατοπτρίζουν (σε ποσοστό) τη φυλετική σύνθεση του τοπικού οικονομικά ενεργού πληθυσμού.
Ο νόμος ΒΕΕ  εισήχθη επίσημα το 2003 ως Νόμος για την Ευρεία Αύξηση της Οικονομικής Ενδυνάμωσης.
Πηγαίνει πολύ πέρα από το νόμο «ΑΑ», απαιτώντας από τις εταιρείες της Νότιας Αφρικής να οργανώσουν την εταιρική ιδιοκτησία τους, τα διοικητικά τους συμβούλια, τη διοίκησή τους, το προσωπικό τους, τους  προμηθευτές τους βάσει της φυλετικής ταξινόμησης.
Όσο περισσότεροι είναι οι λευκοί οι μέτοχοι της εταιρίας, το διοικητικό συμβούλιο, η διοίκηση, οι υπάλληλοι και οι προμηθευτές της εταιρείας, τόσο χαμηλότερο είναι το «ΒΕΕ» (ναι, υπάρχει μια πραγματική βαθμολογία).
Όσο πιο «έγχρωμη» είναι μια εταιρεία, τόσο υψηλότερη είναι η βαθμολογία «BEE».
Στη μεταλλευτική βιομηχανία, ο νόμος «BEE» (κανονισμός του κλάδου σύμφωνα με τον νόμο B-BBEE) απαιτεί τη συμμετοχή έγχρωμων μετόχων σε ποσοστό 30% σε εταιρείες που υποβάλλουν αίτηση για νέο δικαίωμα εξόρυξης.
Οι Νοτιοαφρικανοί εξακολουθούν να είναι φυλετικά διαβαθμισμένοι λόγω των νόμων «BEE» και «AA».
Η πιο ευνοημένη ομάδα είναι εκείνες που ταξινομούνται ως «έγχρωμες/αφρικανικές», οι οποίες θεωρούνται ως οι πλέον μειονεκτούσες κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ, το άδικο σύστημα νόμων που εφαρμόζουν φυλετικά δικαιώματα και τα οποία η κυβέρνηση άρχισε να αποσυναρμολογείται σχεδόν πριν από 30 χρόνια.
Οι επόμενες πιο ευνοημένες ομάδες είναι οι «χρωματιστές» (μια ομάδα που συμπεριλαμβάνει Ευρωπαίους, αυτόχθονες Αφρικανούς και τους Ινδο-Μαλαισιανούς) και τους «Ινδούς» (απόγονοι ινδών εποίκων).
Αυτές οι ομάδες θεωρούνται ότι έχουν αδικηθεί από το Απαρτχάιντ, αλλά όχι τόσο όσο οι έγχρωμοι.
Η λιγότερο ευνοημένη ομάδα βάση των νόμων «ΑΑ» και «ΒΕΕ» είναι οι «λευκοί», γεννημένοι στην Αφρική (Afrikaans) και αγγλόφωνοι, απόγονοι κυρίως ευρωπαίων αποίκων (ή είναι πρόσφατοι Ευρωπαίοι άποικοι) που έφθασαν στην περιοχή κυρίως από τα μέσα του 17ου αιώνα έως το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα.

Ο διάχυτος νόμος «BEE»

Ο νόμος BEE έχει σχεδιαστεί για να επηρεάζει σχεδόν όλες τις επιχειρήσεις στη Νότιο Αφρική και υποχρεώνει την συμμόρφωση με τα βάση τα φυλετικά κριτήρια.
Η κρατική φορολογία και οι αναπροσαρμοσμένες δαπάνες αντιπροσωπεύουν άμεσα περίπου το ένα τρίτο του συνολικού κύκλου εργασιών της οικονομίας της Νότιας Αφρικής, οπότε ο νόμος «BEE» ασκεί τεράστια άμεση επιρροή στον επιχειρηματικό τομέα.
Οι εταιρείες που δεν έχουν βαθμολογία ΒΕΕ ή έχουν χαμηλή βαθμολογία, βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις για να διεκδικήσουν ή να πάρουν κρατικές συμβάσεις.
Αλλά η επιρροή του νόμου «ΒΕΕ» είναι πολύ μεγαλύτερη.
Οι βαθμολογίες του «BEE» εξαρτώνται από τα τη βαθμολογία «ΒΕΕ» των προμηθευτών μιας επιχείρησης.
Οι μεγάλες επιχειρήσεις, ειδικά εκείνες που λειτουργούν με κρατικές συμβάσεις, απαιτούν συνήθως από τους μικρότερους προμηθευτές τους να βελτιώσουν τα αποτελέσματά τους σε «ΒΕΕ», οι οποίες με τη σειρά τους ζητούν από τους ακόμη μικρότερους προμηθευτές τους για να κάνουν το ίδιο και ούτω καθεξής.
Το αποτέλεσμα είναι μια διαπερατότητα ενός υψηλού βαθμού συμμόρφωσης με το BEE σε ολόκληρη την οικονομία, παρακολουθούμενη και διοικούμενη από έναν στρατό προσωπικού διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού.
Οι θεσμοθετημένες απαιτήσεις του BEE για τις κρατικές συμβάσεις συμπληρώνονται από μια ηθική κουλτούρα του «μετασχηματισμού», όπου θεωρείται επιτακτική ανάγκη να διατηρηθεί και να εμβαθυνθεί η φυλετική νομοθεσία.
Αυτός ο «μετασχηματισμός» προωθείται σε όλους τους τομείς της πολιτείας, στα δικαστήρια, στα μεγάλα πανεπιστήμια και τις μεγάλες εισηγμένες επιχειρήσεις.
Μπορεί κάποιος να εικάσει ότι με την πάροδο του χρόνου, μια τέτοια νομοθεσία θα θεωρηθεί λιγότερο αναγκαία και θα καταργηθεί σταδιακά.
Στην πράξη, από τη θέσπισή τους κατά το 2003, οι κώδικες BEE έγιναν πιο κανονιστικές, αναγκάζοντας τις επιχειρήσεις να πραγματοποιήσουν συναλλαγές σύμφωνα με όλο και περισσότερα φυλετικά κριτήρια για να διατηρήσουν τη βαθμολογία τους.
Οι νόμοι μετατοπίστηκαν για να ευνοήσουν ακόμη περισσότερο τις «έγχρωμες» επιχειρήσεις.
Ορισμένες βαθμολογίες BEE εταιρειών μειώθηκαν επειδή οι ιδιοκτήτες είναι έγχρωμοι.
Όταν οι αναθεωρημένοι κώδικες προέβλεπαν χαμηλότερα αποτελέσματα για τους ιδιοκτήτες οι οποίοι δεν είναι «εντελώς» έγχρωμοι, η βαθμολογία μειώθηκε με αποτέλεσμα τα συμβόλαια!
Η νομοθεσία «ΒΕΕ» έχει  όλο και περισσότερο μετατραπεί σε αντιμονοπωλιακή πολιτική.
Μετά από μια πρόσφατη νομοθετική τροποποίηση, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Νότιας Αφρικής, το εξωδικαστικό όργανο επιφορτισμένο με την αστυνόμευση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας, θα λάβει ακόμη περισσότερο υπόψη τον αγώνα κατά την αξιολόγηση της κυριαρχίας της αγοράς, των συγχωνεύσεων και των εξαγορών, της τιμολόγησης κλπ.
Οι εταιρείες με υψηλότερες βαθμολογίες ΒΕΕ είναι πιθανόν να κριθούν πιο επιεικώς από τους μανδαρίνους των επιτροπών.

Μια πικρή μορφή σοσιαλισμού

Το BEE είναι ένα σύστημα που δημιουργεί νέα κίνητρα και κόστος για ορισμένες οικονομικές συναλλαγές.
Στόχος είναι να επιτευχθεί διαφορετική κατανομή της εργασίας και των πόρων σε σύγκριση με αυτό που θα προέκυπτε σε μια καθαρά ελεύθερη αγορά, με μεγαλύτερη έμφαση στην ταξική ταξινόμηση των ανθρώπων και τις πολιτικές τους συνδέσεις και λιγότερο στην αξία του προϊόντος ή της υπηρεσίας τους.
Η νομοθεσία «ΒΕΕ» χρησιμοποιεί την εξουσία του κράτους για την εκτροπή της δράσης προς την επιδίωξη υποκειμενικά λιγότερο εκτιμώμενων σκοπών με πιο δαπανηρά μέσα από ό, τι θα είχε γίνει διαφορετικά.
Συνεπώς, οι συντελεστές παραγωγής καθίστανται λιγότερο παραγωγικοί, μειώνοντας την αξία (πραγματικός πλούτος).
Λιγότερα αγαθά που παράγονται και διατίθενται προς κατανάλωση συνεπάγονται υψηλότερο κόστος ζωής και μειώνουν το βιοτικό επίπεδο σε σύγκριση με αυτό που διαφορετικά θα είχαν.
Ενώ η νομοθεσία «ΒΕΕ» μειώνει τον συνολικό πλούτο, οι δικαιούχοι του BEE μπορούν να συγκεντρώσουν περισσότερο προσωπικό  πλούτο.
Αυτά τα προνόμια ενθαρρύνουν περισσότερο τη ζήτηση για πολιτικές BEE από τις ευνοούμενες ομάδες, οι οποίες με τη σειρά τους επιβραβεύουν τους πολιτικούς με ψήφους και οικονομική υποστήριξη.
Καθώς η πολιτική ΒΕΕ εντείνεται, καταστρέφει περισσότερο πλούτο.
Με τη δημιουργία λιγότερου πλούτου, το ποσό που μπορεί να αντλεί το κράτος μέσω της φορολογίας από τον παραγωγικό τομέα μειώνεται. Αυτή η ζημιά ενθαρρύνει το κράτος να αυξήσει ακόμη περισσότερο τους φορολογικούς συντελεστές, δανείζοντας περισσότερα (αυξάνοντας τους μελλοντικούς φόρους) και εκτυπώνοντας περισσότερα χρήματα (φορολογώντας τον πλούτο μέσω της υποτίμησης του νομίσματος) για να κρατήσει τους πόρους που εισρέουν στα κρατικά ταμεία.
Στη Νότιο Αφρική, η πολιτική φυλετικής κατάστασης στην εποχή μετά το απαρτχάιντ οδήγησε σε έναν φαύλο κύκλο πολιτικής που προκαλεί καταστροφή πλούτου, οδηγώντας σε πολιτική δυσαρέσκεια, δημιουργώντας απαιτήσεις από πολιτικά συνδεδεμένες ομάδες για πιο δρακόντεια φυλετική πολιτική κ.ο.κ.
Με τη μείωση της συνολικής απόδοσης του κεφαλαίου, ενώ αυξάνεται η αβεβαιότητα του καθεστώτος, η ΒΕΕ αυξάνει τον επενδυτικό κίνδυνο και μειώνει τα επίπεδα επενδύσεων.
Δεδομένου ότι η παραγωγικότητα είναι συνάρτηση του βάθους και του εύρους της κεφαλαιακής διάρθρωσης, τα χαμηλότερα επίπεδα επενδύσεων κεφαλαίου ποιότητας (υψηλότερα επίπεδα κατανάλωσης) ένα καθεστώς BEE οδηγεί σε περαιτέρω μειώσεις στην παραγωγικότητα.

Αδύναμη οικονομική ανάπτυξη

Ουσιαστικά, η νομοθεσία «BEE» έχει ως αποτέλεσμα την κακή κατανομή κεφαλαίου και την κατανάλωση κεφαλαίου και ανακατανέμει τον πλούτο από εθελοντικά καθορισμένους πολιτικά καθορισμένους πλούσιους κατόχους.
Αυτή η διαδικασία μειώνει την παραγωγική ικανότητα της οικονομίας και επιβραδύνει το ρυθμό δημιουργίας των αγαπημένων αγαθών και υπηρεσιών.
Η Νότια Αφρική είναι ένα κράτος με τους χαμηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης του πλανήτη από τότε που εφάρμοσε τις πολιτικές BEE το 2004.
Στο παρακάτω διάγραμμα, συγκρίνουμε το ονομαστικό κατά κεφαλήν ΑΕΠ σε δολάρια (που βασίζεται σε 100 το 2005) σε διάφορες αναδυόμενες αγορές και χώρες που παράγουν βασικά προϊόντα.
Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Νότιας Αφρικής αυξήθηκε κατά 15% σε ονομαστικούς όρους δολαρίων από το 2005, ενώ ο μέσος όρος του δείγματος (εκτός της Νότιας Αφρικής) αυξήθηκε κατά 115% (δηλαδή υπερδιπλασιάστηκε).



Πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στο ρυθμό της συνολικής οικονομικής παραγωγής σε μια χώρα.
 Η έντονη υποαπόδοση της Νότιας Αφρικής (μαζί με το Μεξικό) σε σύγκριση με παρόμοιες χώρες συνεπάγεται ότι έχει άλλους περιορισμούς στην ανάπτυξη που αφορούν την αποτελεσματικότητα των αγορών και την λανθασμένη κατανομή και υπεξαίρεση των πόρων μέσω πολιτικών μέσων.
Η νομοθεσία «ΒΕΕ» έχει μεγάλη εμβέλεια στην οικονομία και τα περιθώρια για την κατασπατάληση πόρων και την πολιτική διαφθορά την καθιστούν πρωταρχική υποψήφια για να εξηγήσει ένα σημαντικό μέρος της χαμηλής οικονομικής απόδοσης της Νότιας Αφρικής.

Συμπέρασμα

Η νομοθεσία «BEE» στη Νότια Αφρική είναι μια μορφή φυλετικού σοσιαλισμού.
Αναγκάζει παραγωγικά μέλη από όλες τις φυλετικές κοινότητες να επιδοτούν τους συνδεδεμένους πολιτικούς οπορτουνιστές.
Η νομοθεσία «BEE» οδηγεί, συνεπώς, σε μεγαλύτερη έμφαση στην περαιτέρω χρήση μέσων καταναγκασμού και σε μικρότερη έμφαση στην προώθηση εθελοντικών δράσεων.
Αντί να ξοδεύουν περιορισμένο χρονικό διάστημα που επικεντρώνεται στην εξυπηρέτηση των αναγκών των άλλων χρησιμοποιώντας αποτελεσματικά τους πόρους, αφιερώνεται πολύς χρόνος και προσπάθεια για την εξασφάλιση πολιτικής ευνοϊκής μεταχείρισης, για την αποφυγή των πολιτικών θέσεων, για την έμφαση στις ανάγκες των πελατών σε σχέση με τους υπαλλήλους συμμόρφωσης και των πόρων και του σχηματισμού παραγωγικού κεφαλαίου
Το καθαρό αποτέλεσμα είναι η καταστροφή του πλούτου και η διαιώνιση της χρόνιας, ευρείας φτώχειας.
Το κατά κεφαλήν ΑΕΠ της Νότιας Αφρικής, γύρω στα 6.000 δολάρια το 2019, δεν έχει αυξηθεί σε ρυθμούς με ρυθμό πληθωρισμού σε ένα τέταρτο του αιώνα και έχει μειωθεί περίπου 10% από την εισαγωγή του BEE.
Εν τω μεταξύ, η μέση αύξηση του πραγματικού κατά κεφαλήν ΑΕΠ δολαρίου στο δείγμα μας από το 2004 ήταν περίπου 70% 3.
 Εάν η Νότια Αφρική είχε αυξηθεί σύμφωνα με το μέσο δείγμα από το 2004, το κατά κεφαλήν ΑΕΠ θα ήταν σχεδόν διπλάσιο από αυτό που είναι σήμερα.



Η νομοθεσία «BEE» στη Νότιο Αφρική είναι η φυλετική οικονομική πολιτική στον μέγιστο βαθμό.
Θα πρέπει να είναι μια προειδοποίηση προς άλλες χώρες ότι η προσπάθεια αντιμετώπισης των ιστορικών διαμαρτυριών μέσω ρατσιστικών ν σοσιαλιστικών μέσων είναι μια συνταγή για αποτυχία.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης