Η συνεχής αύξηση του μεγέθους των αυτοκινήτων -ιδιαίτερα των SUV- δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στους δημόσιους χώρους των πόλεων, με τις αρχές να αναζητούν λύσεις μέσα από αυξημένα τέλη και περιοριστικά μέτρα.
Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια σιωπηλή αλλά ραγδαία μεταμόρφωση του αστικού τοπίου. Καθώς τα αυτοκίνητα -και κυρίως τα SUV- μεγαλώνουν σε διαστάσεις και βάρος, η καθημερινότητα στις πόλεις γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Το μέσο νέο αυτοκίνητο στην Ευρώπη έχει πλέον πλάτος περίπου 1.870 χιλιοστά, δηλαδή σχεδόν 5 εκατοστά περισσότερο σε σχέση με πριν από επτά χρόνια, ενώ το βάρος του έχει αυξηθεί κατά 200 κιλά κατά μέσο όρο, σύμφωνα με στοιχεία του Transport & Environment. Η τάση αυτή δεν είναι τυχαία… Οι κατασκευαστές έχουν εστιάσει στα SUV, καθώς παρουσιάζουν υψηλότερα περιθώρια κέρδους και ισχυρή εμπορική απήχηση. Πολλά από τα μοντέλα που θεωρούνται «κόμπακτ» ή «αστικά» είναι πλέον μεγαλύτερα από μεσαία μοντέλα προηγούμενων δεκαετιών. Σύμφωνα με ανάλυση του The Guardian, το 2023 τα SUV αντιπροσώπευαν πάνω από το 50% των νέων ταξινομήσεων στην Ευρώπη, ποσοστό που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω. Η αύξηση των διαστάσεων, ωστόσο, δεν είναι χωρίς συνέπειες. Πολλές πόλεις διαπιστώνουν ότι τα πρότυπα στάθμευσης (διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών