Τελευταία Νέα
Ασφαλιστικά Νέα

Γόρδιος δεσμός με τις ασφαλίσεις αργού πετρελαίου - Mετέωρες οι ναυτιλιακές εταιρείες

Γόρδιος δεσμός με τις ασφαλίσεις αργού πετρελαίου - Mετέωρες οι ναυτιλιακές εταιρείες
Εκδοση διατάγματος από το Κρεμλίνο με ισχύ από τον Φεβρουάριο 2023
Σχετικά Άρθρα
Τα συμφέροντα στις αγορές πετρελαίου στην Ευρώπη και τον κόσμο εναλλάσσονται καθημερινώς με την παράταση του πολέμου μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας και με τους (αντ)ασφαλιστές να είναι έτοιμοι να χαράξουν νέο χάρτη πορείας το 2023.
Χαμένοι στην μετάφραση των μέτρων και των κυρώσεων της Ε.Ε. οι αντασφαλιστές της Δύσης οι οποίοι μετρούν απώλειες τόσο από ζημιές που εμφάνισαν στο 2022, αλλά και από τις απαγορεύσεις καθώς δεν τους επιτρέπεται εν κατακλείδι να γράψουν νέες δουλειές για να αυξήσουν την κερδοφορία τους.

Ρότες πετρελαίου

Το ένα τέταρτο των Ρωσικών θαλάσσιων αποστολών αργού πετρελαίου ήταν ασφαλισμένο από ασφαλιστικές της δύσης από τότε που ξεκίνησαν οι περιορισμοί τη 5ηΔεκεμβρίου.
Δέκα οκτώ ρωσικά φορτία αργού πετρελαίου έχουν φορτωθεί σε δεξαμενόπλοια που είναι ασφαλισμένα σε ασφαλιστικές της δύσης, σύμφωνα με την Kpler, αντιπροσωπεύοντας περίπου το ένα τέταρτο από τα συνολικά 63 πλοία που εξέπλευσαν από τα λιμάνια μεταξύ 5 με 25 Δεκεμβρίου.
Από αυτά, εννέα πλοία είχαν προορισμό την Ινδία, έξι κατευθύνονταν προς την Κίνα και ένα προς την Τουρκία, ενώ καθένα από αυτά σύμφωνα με τους FT είχε την ανάλογη ασφαλιστική κάλυψη.
Τέσσερα άλλα πλοία που μετέφεραν ρωσικό αργό πετρέλαιο είχαν προορισμό την Βουλγαρία ήταν επίσης ασφαλισμένα από ασφαλιστικές της δύσης, λόγω της εξάρτησης των διυλιστηρίων της Ρωσίας με την Βουλγαρία.
Η εισαγωγή πετρελαίου στη Βουλγαρία εξαιρείται της απαγόρευσης ρωσικού πετρελαίου της Ε.Ε μέχρι το τέλος του 2024.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες τις πρώτες τρεις εβδομάδες του Δεκεμβρίου, η Ρωσία εξήγαγε περίπου 50 εκατομμύρια βαρέλια από το δικό της αργό μέσω θαλάσσης, σε σύγκριση με 67 εκατομμύρια βαρέλια την ίδια περίοδο τον Νοέμβριο.

Κόκκινη πινακίδα σηκώνει ο Putin με εξαιρέσεις

Τα νέα στοιχεία έρχονται μια  μέρα αφότου ο Ρώσος πρόεδρος Vladimir Putin υπέγραψε διάταγμα, το οποίο τίθεται σε ισχύ τον Φεβρουάριο και θα παραμείνει σε ισχύ για πέντε μήνες.
Το διάταγμα απαγορεύει την πώληση του αργού και των σχετικών με το αργό προϊόντων της χώρας στο πλαίσιο συμβάσεων που « άμεσα ή έμμεσα συνεπάγονται μηχανισμό ανώτατου ορίου τιμών».
Το διάταγμα προτείνει επίσης ότι «μπορεί να χορηγήσει ειδική άδεια» σε ορισμένες περιπτώσεις για να συνεχιστούν ορισμένες αγορές κάτω από το ανώτατο όριο, ανοίγοντας το δρόμο για τη Ρωσία να συνεχίσει να πουλά αργό σε παραγωγούς σε αγορές όπως η Ινδία και η Ινδία και Κίνα.
Παρά τον μηχανισμό ανώτατου ορίου τιμών που επιτρέπει στις δυτικές εταιρείες να συνεχίσουν να αναλαμβάνουν τέτοιου είδους φορτία, οι φορτωτές δυσκολεύονται λάβουν ορισμένους τύπους ασφάλισης.

Προβλήματα με το Καζακστάν, και την CaspianPipeline

Στο μεταξύ οι μεγάλες ασφαλιστικές στις 23 Δεκεμβρίου 2022 εξέδωσαν τροποποιήσεις για ορισμένα συμβόλαια, συμπεριλαμβανομένης της κάλυψης ευθύνης των ναυλωτών, εξαιρουμένων των ζημιών που προέρχονται από τη σύγκρουση «ή οποιαδήποτε επέκτασή» της.
Η American Steamship Owners Mutual Protection andIndemnity Association, Inc. ανακοίνωσε ότι οι αντασφαλιστές εξέδωσαν ειδοποίηση για την ακύρωση καλύψεων σε ορισμένου κίνδυνους πολέμου που σχετίζονται με τη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.
Αν και το American Club δεν αποκάλυψε ποιοι από τους αντασφαλιστές αποφάσισαν να αποσύρουν τις καλύψεις, νωρίτερα αναφέρθηκε πως η Hannover Re και η MunichRe είναι μεταξύ των αντασφαλιστών που είχαν προειδοποιήσει ότι θα σταματήσουν να αναλαμβάνουν κάθε είδος κινδύνου που σχετίζεται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία αρχές του 2023. Παρόμοια στάση αναμένεται να ακολουθήσουν και άλλοι αντασφαλιστές. Στο ίδιο μήκος κύματος και το Λονδίνο σε ό,τι αφορά την ασφάλισης κινδύνων πολέμου.
Οι εξαιρέσεις στα συμβόλαια που ζητούν οι αντασφαλιστές προκαλούν «τεράστια προβλήματα» σε εταιρείες που προσπαθούν να ασφαλίσουν περιουσιακά στοιχεία στην περιοχή, πολλές από τις οποίες θα πρέπει να αναλάβουν καθαρή ασφάλιση χωρίς αντασφαλιστική κάλυψη.
Το ζήτημα αυτό μπορεί να φέρει επιπλοκές στις ναυτιλιακές που μεταφέρουν πετρέλαιο από το Καζακστάν, ιδίως στην Κοινοπραξία Caspian Pipeline, η οποία μεταφέρει πετρέλαιο από το Καζακστάν στο ρωσικό λιμάνι Novorossiysk για μεταφορά μέσω της Μαύρης Θάλασσας αναφέρουν οι FT.

Ελενα Ερμείδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης