Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κραχ στη Ferrari: Έκαψε κεφαλαιοποίηση €30 δισ. – Φιάσκο η ηλεκτροκίνηση – Σκληρή προειδοποίηση από Jefferies, Morgan Stanley

Κραχ στη Ferrari: Έκαψε κεφαλαιοποίηση €30 δισ. – Φιάσκο η ηλεκτροκίνηση – Σκληρή προειδοποίηση από Jefferies, Morgan Stanley
Η Ferrari πληρώνει την αβεβαιότητα γύρω από τις προβλέψεις και την ηλεκτροκίνηση…
Ραγδαία πτώση σημειώνει στο χρηματιστήριο η μετοχή της Ferrari. Από την ανακοίνωση του βιομηχανικού σχεδίου, η μετοχή έχει χάσει πάνω από 20%.
Η Jefferies μείωσε την τιμή-στόχο στα 310 ευρώ από 345 ευρώ.
Η Ferrari πληρώνει την αβεβαιότητα γύρω από τις προβλέψεις και την ηλεκτροκίνηση.
Η «Rossa» συνεχίζει να χάνει έδαφος στο χρηματιστήριο, όπου κατά τη συνεδρίαση της 10ης Δεκεμβρίου σημείωσε πτώση έως και 3%, στα 315,40 ευρώ.
Όλα αυτά ενώ στην αγορά ορισμένες επενδυτικές τράπεζες αναθεωρούν επί τα χείρω τις εκτιμήσεις για τη μετοχή.
Γενικότερα, η κεφαλαιοποίηση της Ferrari και, κατ’ επέκταση, οι δείκτες αποτίμησης με τους οποίους διαπραγματεύεται η εταιρεία του Maranello καταγράφουν ραγδαία μείωση.
Δύο αριθμοί αποτυπώνουν το μέγεθος της πτώσης: από τις αρχές Οκτωβρίου, η μετοχή έχει χάσει το 21,24% της αξίας της.
Η μετοχή κυμαινόταν γύρω στα 420 ευρώ ανά μετοχή στις 7 Οκτωβρίου, παραμονές δημοσίευσης του βιομηχανικού της σχεδίου.
Χθες, κατά τη συνεδρίαση, έφτασε τα 315 ευρώ.
Συνολικά, μέσα σε δύο μήνες, έχει «καεί» κεφαλαιοποίηση άνω των 17 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Αν όμως δούμε τα δεδομένα από τον Φεβρουάριο, όταν η Exor του John Elkann αποφάσισε να διαθέσει το πακέτο 4% της Ferrari, η κεφαλαιοποίηση που χάθηκε φτάνει τα περίπου 30 δισεκατομμύρια: η μετοχή αξίωνε πάνω από 480 ευρώ και υποχώρησε στα 315 ευρώ.

Οι αμφιβολίες για το «συνετό» πλάνο

Η πίεση στη μετοχή ξεκίνησε μετά την παρουσίαση του βιομηχανικού σχεδίου.
Το σχέδιο προβλέπει έσοδα 9 δισ. ευρώ το 2030, με προγραμματισμένες επενδύσεις 4,7 δισ. ευρώ τα επόμενα πέντε χρόνια και ανοίγει τον δρόμο για την επίσημη παρουσίαση του πρώτου ηλεκτρικού μοντέλου.
Ωστόσο, η πρόκληση της ηλεκτροκίνησης και η στρατηγική έως το 2030 δεν πείθουν το χρηματιστήριο, που χαρακτήρισε το σχέδιο «πολύ συντηρητικό».
Συγκεκριμένα, η ομάδα του Maranello προβλέπει κατά μέσο όρο τέσσερις νέες κυκλοφορίες ετησίως μεταξύ 2026 και 2030, ενώ το ηλεκτρικό μοντέλο θα προστεθεί στη γκάμα των υφιστάμενων μοντέλων.
Στο πλήρες πλάνο του 2030, η προσφορά θα είναι 40% με κινητήρες εσωτερικής καύσης (ICE), 40% υβριδικά και 20% ηλεκτρικά.
Παρά το όραμα για το μέλλον της Ferrari, οι αριθμοί του σχεδίου είναι χαμηλότεροι από τις προσδοκίες της αγοράς, που είχε συνηθίσει σε πιο επιθετικές προβλέψεις.

Οι αξιολογήσεις των επενδυτικών τραπεζών

Στις 10 Δεκεμβρίου, οι αναλυτές της Jefferies μείωσαν τις προβλέψεις και την τιμή-στόχο για τη μετοχή, ενώ η Morgan Stanley ξεκίνησε κάλυψη με rating «equal-weight».
Η Jefferies μείωσε την τιμή-στόχο για τη Ferrari στα 310 ευρώ από 345 ευρώ και αναθεώρησε τις εκτιμήσεις για τα επόμενα τρία χρόνια, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητες τις προβλέψεις για το τέταρτο τρίμηνο του 2025.
Για τα επόμενα τρία χρόνια, η Jefferies προβλέπει πτώση παραδόσεων 0,4% το 2026, αύξηση 0,4% το 2027 και 1,1% το 2028, σε αντίθεση με το consensus που εκτιμά αυξήσεις 1,1%, 0,4% και 1,5% αντίστοιχα.
Οι προβλέψεις για τα περιθώρια και τα κέρδη ανά μετοχή είναι επίσης χαμηλότερες από το consensus, «αντανακλώντας μια συντηρητική οπτική για τις παραδόσεις».
Σύμφωνα με τους αναλυτές, «τις τελευταίες εβδομάδες η Ferrari δείχνει να καταλαβαίνει ότι η επιτάχυνση των ramp-up των νέων μοντέλων μπορεί να μην ευνοεί τους όγκους στις επόμενες περιόδους».
Η Jefferies πιστεύει ότι οι προσπάθειες της Ferrari για ενίσχυση των χαμηλότερων τιμών μεταπώλησης θα παραμείνουν εστιασμένες στο Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ οι δυσκολίες στις ΗΠΑ θα έχουν πιο περιορισμένη έκταση.
Επίσης, οι αναλυτές εκτιμούν ότι «η συζήτηση μεταξύ των επενδυτών θα παραμείνει πολύ ευαίσθητη στην επιβράδυνση της ανάπτυξης των εσόδων, μετά την ισχυρή αύξηση των παραδόσεων κατά την περίοδο του Covid».
Η νέα τιμή-στόχος των 310 ευρώ αντιστοιχεί σε δείκτη τιμής/κερδών 2026 ίσο με 33,3 φορές, μειωμένο σε 30,0 φορές για τα κέρδη του 2027.
«Η εντύπωση μας», καταλήγουν οι αναλυτές, «είναι ότι οι νέοι αγοραστές θα παραμείνουν προσεκτικοί ως προς το κατάλληλο χρονικό σημείο για είσοδο στη μετοχή τους επόμενους μήνες».
Η Morgan Stanley ξεκινά κάλυψη της Ferrari στην ευρωπαϊκή αγορά με τιμή-στόχο 367 ευρώ ανά μετοχή και rating Equal-weight.
Σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οι τρεις βασικές αμφιβολίες των επενδυτών αφορούν:
Πρώτον, τις ενδείξεις μεσοπρόθεσμης ανάπτυξης, χαμηλότερες από τις προσδοκίες λόγω προτεραιότητας στη συντεταγμένη αύξηση όγκων για τη διατήρηση της αποκλειστικότητας του brand.
Δεύτερον, τις ανησυχίες για τις υπολειπόμενες αξίες, κρίσιμες για τη δυνατότητα καθορισμού τιμών και τη ζήτηση μακροπρόθεσμα, ιδιαίτερα για τα μοντέλα εισόδου.
Τρίτον, το λανσάρισμα του ηλεκτρικού οχήματος το 2026, με πιθανούς κινδύνους εκτέλεσης.
«Παρά αυτές τις προκλήσεις», σημειώνουν οι αναλυτές, «η ισχυρή brand equity της Ferrari, η στρατηγική βασισμένη στη σπανιότητα και η ικανότητα εκτέλεσης παραμένουν κεντρικά στοιχεία για τη μακροπρόθεσμη ελκυστικότητά της».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης