Τελευταία Νέα
Διεθνή

Δέκα δισ. στο νερό: Ο μύθος της «ρωσικής απειλής» αναγκάζει τη Γαλλία να κατασκευάσει νέο, πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο

Δέκα δισ. στο νερό: Ο μύθος της «ρωσικής απειλής» αναγκάζει τη Γαλλία να κατασκευάσει νέο, πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο
Η απόφαση του Macron να προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου δεν είναι απλώς τεχνική ή επιχειρησιακή
Σχεδόν δεκαπέντε χρόνια κατασκευής και τουλάχιστον 10 δισ. ευρώ. Αυτή είναι η τιμή που είναι διατεθειμένη να πληρώσει η Γαλλία για να διατηρήσει τη θέση της ως ναυτική και πυρηνική δύναμη πρώτης γραμμής.
Η απόφαση του Macron να προχωρήσει στην κατασκευή ενός νέου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου δεν είναι απλώς τεχνική ή επιχειρησιακή. Είναι βαθιά πολιτική, γεωστρατηγική και ιδεολογική.
Το ερώτημα όμως παραμένει: Γιατί το Charles de Gaulle δεν αρκεί πια; Και ποιον ακριβώς φοβάται η Ευρώπη;

Το τέλος του Charles de Gaulle: Ένα αεροπλανοφόρο στο όριο

Το Charles de Gaulle, το μοναδικό αεροπλανοφόρο της Γαλλίας, καθελκύστηκε το 1994 και βρίσκεται σε υπηρεσία από το 2000.
Παρότι παραμένει επιχειρησιακό, το πλοίο:
  • σχεδιάστηκε για 40 χρόνια ζωής
  • έχει υποστεί επανειλημμένες τεχνικές αναβαθμίσεις
  • παρουσιάζει αυξανόμενα κόστη συντήρησης
  • περιορίζεται σε δυνατότητες που δεν επαρκούν για το μελλοντικό περιβάλλον μάχης
Όπως παραδέχονται ανοιχτά Γάλλοι στρατιωτικοί αναλυτές, η τεχνολογία του πλησιάζει τα φυσικά της όρια.

PA-NG: Το αεροπλανοφόρο νέας γενιάς

Το νέο πλοίο, γνωστό ως PA-NG (Porte-Avions de Nouvelle Génération), θα είναι το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Γαλλία.

Βασικά χαρακτηριστικά
  • Μήκος: 310 μέτρα
  • Πλάτος: 85 μέτρα
  • Εκτόπισμα: 80.000 τόνοι
  • Πλήρωμα: ~2.000 άτομα
  • Αεροπορική πτέρυγα: 30 αεροσκάφη
  • Πρόωση: 2 πυρηνικοί αντιδραστήρες K22
Πρόκειται για σχεδόν διπλάσιο μέγεθος σε σχέση με το Charles de Gaulle.

Πλωτό αεροδρόμιο για τον πόλεμο του μέλλοντος

Το PA-NG θα φιλοξενεί:
  • Rafale Marine
  • ελικόπτερα πολλαπλών ρόλων
  • μελλοντικά αεροσκάφη SCAF (αν ποτέ ολοκληρωθούν)
Εδώ όμως ξεκινά και η ευρωπαϊκή εσωτερική σύγκρουση.

Dassault εναντίον Airbus: Η μάχη πίσω από τα καταστρώματα

Το πρόγραμμα SCAF, με εκτιμώμενο κόστος έως 100 δισ. ευρώ, έχει εξελιχθεί σε πεδίο έντονης σύγκρουσης:
  • η Dassault θεωρεί ότι μπορεί να αναπτύξει το μαχητικό μόνη της
  • η Airbus (Γερμανία – Ισπανία) πιέζει για πλήρη πολυεθνικό έλεγχο
  • οι καθυστερήσεις και οι διαφωνίες απειλούν την επιχειρησιακή συνοχή του νέου αεροπλανοφόρου
Με απλά λόγια: η Ευρώπη θέλει κοινή άμυνα, αλλά δεν εμπιστεύεται τον εαυτό της

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης