Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Φέσι» 10 εκατ. ευρώ το χρόνο στην ιδιωτική τηλεόραση βάζει η κυβέρνηση

«Φέσι» 10 εκατ. ευρώ το χρόνο στην ιδιωτική τηλεόραση βάζει η κυβέρνηση
Το πλέγμα των νομοθετικών διατάξεων που τινάζουν στον αέρα τα τηλεοπτικά ιδιωτικά μέσα ενημέρωσης 
Βόμβα στην ιδιωτική τηλεόραση βάζουν οι διατάξεις που προωθεί στη Βουλή η κυβέρνηση, καθώς οι τηλεοράσεις επιβαρύνονται με επιπλέον φόρο της τάξεως των 10 εκ ευρώ το χρόνο.
Ειδικότερα η παράγραφος 6 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995 όριζε ότι: «6. Ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο όταν η διαφήμιση μεταδίδεται από την τηλεόραση, και το αγγελιόσημο όταν η διαφήμιση μεταδίδεται από το ραδιόφωνο, υπολογίζονται με βάση την ονομαστική τιμή κατά τον τιμοκατάλογο χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τυχόν παροχές, εκπτώσεις ή προμήθειες.
Όταν μεσολαβεί διαφημιστής και το τιμολόγιο εκδίδεται στο όνομά του, η ονομαστική αυτή τιμή μειώνεται κατά είκοσι τοις εκατό (20%), ασχέτως της πραγματικής έκπτωσης που τυχόν χορηγείται.
Όταν η διαφήμιση δημοσιεύεται σε έντυπο μέσο ενημέρωσης, το αγγελιόσημο υπολογίζεται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο.
Όταν συνάπτονται ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ των πάσης φύσεως μέσων ενημέρωσης για την αμοιβαία διαφημιστική προβολή τους, οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι, καθώς και οι λοιπές επιβαρύνσεις υπέρ του Δημοσίου και τρίτων υπολογίζονται με βάση την τιμή του τιμολογίου, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης από τις τιμές του ειδικού τιμοκαταλόγου.
Στην περίπτωση αυτή, η έκπτωση δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της αξίας του τιμοκαταλόγου της παραγράφου 2 του άρθρου αυτού».

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Τιμολόγιο με αξία διαφήμισης 1.000,00 € - 20% (έκπτωση 200,00€)=800,00 € Χ 20% (συντελεστής φόρου) = 160,00 € Φόρος Τηλεόρασης
Με το άρθρο 5 παρ. 6 του Ν. 4279/2014 τροποποιήθηκε η παραπάνω διάταξη ως εξής: «6. Ο ειδικός φόρος, το αγγελιόσημο, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι για τις πράξεις της παραγράφου 1, καθώς και ο ειδικός φόρος και το αγγελιόσημο για τις ανταλλακτικές συμβάσεις μεταξύ πάσης φύσεως Μέσων για την αμοιβαία προβολή τους, υπολογίζεται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης.
Στην περίπτωση των ανταλλακτικών συμβάσεων μεταξύ Μέσων, ο ΦΠΑ και οι άμεσοι και έμμεσοι φόροι υπολογίζονται με βάση την τιμή που αναγράφεται στο τιμολόγιο, όπως αυτή προκύπτει μετά την αφαίρεση της τυχόν χορηγούμενης έκπτωσης, η οποία έκπτωση, για τους σκοπούς υπολογισμού αυτών των φόρων, δεν μπορεί να υπερβαίνει ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) της αρχικής αξίας.
Τα ανωτέρω εφαρμόζονται για πράξεις της παραγράφου 1 που αφορούν την προβολή επιχειρήσεων στις οποίες είτε οποιοδήποτε από τα Μέσα έχει συμμετοχή στο μετοχικό τους κεφάλαιο είτε που τελούν υπό κοινό έλεγχο με τα Μέσα όπου πραγματοποιούνται οι πιο πάνω πράξεις είτε ανήκουν μαζί με τα Μέσα σε όμιλο επιχειρήσεων, κατά την έννοια του άρθρου 42ε του κ.ν. 2190/1920, όπως ισχύει και της κείμενης νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης περί ενοποίησης οικονομικών αποτελεσμάτων εταιρειών, ως εκάστοτε ισχύουν».

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Τιμολόγιο με αξία διαφήμισης 1.000,00 € και έστω ότι ΔΕΝ κάνουμε έκπτωση επί του τιμολογίου, 1.000,00 € Χ 20% (συντελεστής φόρου) = 200,00 € Φόρος Τηλεόρασης.
Με άλλα λόγια, με τον συνδυασμό των διατάξεων του Ν 2328/95, Ν 4279/2014 και του υπο ψήφιση νέου νόμου καταργείται η έκπτωση 20% επί του ειδικού φόρου τηλεόρασης που προβλεπόταν από τον Ν 2328/95 στην περίπτωση που μεσολαβούσε διαφημιστής.
Στην πράξη σχεδόν στο σύνολο του τζίρου ενός τηλεοπτικού σταθμού μεσολαβούσε διαφημιστής και συνεπώς ο ειδικός φόρος τηλεόρασης ήταν μέχρι σήμερα 16%.
Μετά την ψήφιση του νέου νόμου ο ειδικός φόρος τηλεόρασης θα είναι 20%, δηλαδή θα αυξηθεί κατά 4 ποσοστιαίες μονάδες, ήτοι αύξηση της φορολογίας κατά 25%.
Σε ένα κύκλο εργασιών τηλεόρασης της τάξης των € 250 εκ η αύξηση του φόρου είναι € 10 εκ.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης