Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Πλαίσιο: Θυσιάζει κερδοφορία και το Turbo X για να κερδίζει μερίδια αγοράς

Πλαίσιο: Θυσιάζει κερδοφορία και το Turbo X για να κερδίζει μερίδια αγοράς
Η διοίκηση του Γιώργου και Κωνσταντίνου Γεράρδου φαίνεται αποφασισμένη και από ισχυρή θέση έτοιμη, να αναμετρηθεί με τον ανταγωνισμό
«Μάχη» με τον ανταγωνισμό δίνει η εταιρεία Πλαίσιο.
Η διοίκηση του Γιώργου και Κωνσταντίνου Γεράρδου φαίνεται αποφασισμένη και από ισχυρή θέση έτοιμη, να αναμετρηθεί με τον ανταγωνισμό θυσιάζοντας μέρος από το μικτό περιθώριο κέρδους για να πάρει μερίδια αγοράς.
Η αποφασιστικότητα της διοίκησης έχει «αγγίζει» και τα δικά της label προϊόντα όπως είναι τα computer Turbo X αφού αποφάσισε να προωθήσει και τα πιο επώνυμα προϊόντα στην κατηγορία computer γραφείου με την προσδοκία να αποσπάσει μερίδια αγοράς από τον ανταγωνισμό.
Η στροφή της διοίκησης αποτυπώνεται ανάγλυφα μέσα από τις οικονομικές καταστάσεις των τελευταίων ετών που ενσωματώνει την περίοδο της οικονομικής κρίσης,που συνοδεύτηκε με την μείωση των εισοδημάτων των καταναλωτών.
Μεσούσης της οικονομικής κρίσης η εταιρεία Πλαίσιο και πιο συγκεκριμένα το 2014 είχε μία  χρονιά - ρεκόρ αφού εμφάνισε μικτά κέρδη 73,069 εκατ. ευρώ, τα προ φόρων κέρδη ανήλθαν σε 22,2 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρους διαμορφώθηκαν σε 16,149 εκατ. ευρώ.
Ο τζίρος την ίδια χρονιά ανήλθε σε 297,5 εκατ. ευρώ.
Τρία χρόνια αργότερα και στην οικονομική χρήση του 2017 τα μικτά κέρδη υποχώρησαν στα 62,113 εκατ. ευρώ  ενώ να σημειωθεί το χαμηλότερο σημείο ήταν το 2016 με 60,471  εκατ. ευρώ.
Τα κέρδη προ φόρων έπεσαν στα 6,551 εκατ. ευρώ το 2016 για να ανέλθουν στα 7,2 εκατ. ευρώ το 2017.
Τα καθαρά κέρδη του 2016 διαμορφώθηκαν σε 4,476 εκατ. ευρώ που να σημειωθεί ήταν τα χαμηλότερα της περιόδου και το 2017 διαμορφώθηκαν ελαφρά υψηλότερα στα 4,9 εκατ. ευρώ.
Τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι η εταιρεία «ρίχνει» στην αγορά την κερδοφορία της όπως και το νούμερο 1 προϊόν ιδιωτικής ετικέτας το Turbo X για την απόσπαση μεριδίου αγοράς.
Η διοίκηση αποφάσισε να θυσιάσει την κερδοφορία στα επίπεδα του 70% σε διάστημα τριών ετών για να παραμένει στην αγορά έχοντας στα ράφια της μια ποικιλία επώνυμων προϊόντων τεχνολογίας.
Η στρατηγική φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς με το τζίρο από τα 297,5 εκατ. ευρώ το 2014 να μειώνεται αρχικά στα 271,9 εκατ. ευρώ το 2015 και στη συνέχεια να ακολουθεί ανοδική πορεία φθάνοντας τα 282,9 εκατ. ευρώ το 2016 και στα 286 εκατ. ευρώ το 2017.
Τη χρονιά που πέρασε ο κλάδος της τηλεφωνίας σημείωσε αύξηση κατά 9,39% στις πωλήσεις φθάνοντας τα 51,5εκατ. ευρώ από 47,1 εκατ. ευρώ το 2016.
Τα είδη γραφείου με οριακή μεταβολή 0,2% στα 94,6 εκατ. ευρώ ενώ οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και ψηφιακές  εφαρμογές σημείωσαν οριακή πτώση 1,05% στα 138,3 εκατ. ευρώ το 2017 έναντι 139,7 εκατ. ευρώ το 2016.
Το μικτό περιθώριο κέρδους διαμορφώθηκε στο 21,72% το 2017, οριακά υψηλότερο σε σχέση με το 2016.
Στο EBITDA η τηλεφωνία, συνέβαλε σε ποσοστό 3,42%, με 2,91% η κατηγορία των ηλεκτρονικών υπολογιστών και με 4,99% τα είδη γραφείου.
Τα αποτελέσματα της εταιρείας επηρεάζονται σημαντικά από την ισοτιμία ευρώ δολαρίου.
Τη χρονιά που πέρασε η ισοτιμία του ευρώ με το δολάριο κόστισε 2,2 εκατ. ευρώ έναντι 670.000 τη χρήση του 2016 καθώς το δολάριο έκλεισε την ψαλίδα με το ευρώ.
Το πλεονέκτημα της εταιρείας Πλαίσιο είναι ο χαμηλός δανεισμός που διαμορφώνεται μόλις στα 12 εκατ. ευρώ όπως και τα ψηλά ταμειακά διαθέσιμα που «αγγίζουν» τα 50 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία διαθέτει συνολικά 23 καταστήματα.
Η αποφασιστικότητα της διοίκησης για καλύτερα αποτελέσματα για την εταιρεία και την πελατειακή της βάση έφθασε στο σημείο να κλείσει το γραφείο του service του «Πλαίσιο» που για δεκαετίες ήταν στον Οδό Ζαΐμη και το μετέφερε στο δεύτερο όροφο του πολυώροφου καταστήματος στην οδό Στουρνάρη.
Τέλος να σημειωθεί ότι ο Όμιλος απασχολούσε 1.365 άτομα και η Εταιρεία 1.292 άτομα το 2017 έναντι των 1.344 και 1.267 άτομα στα τέλη του 2016.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης