Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Τα social media ο νέος επικίνδυνος εθισμός, η τοξική παγίδα της κοινωνίας διεθνώς

tags :
Τα social media ο νέος επικίνδυνος εθισμός, η τοξική παγίδα της κοινωνίας διεθνώς
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, σπεύδουν να αγοράσουν πολιτική επιρροή για να προστατεύσουν τα υπερβολικά κερδοφόρα μονοπώλια τους από τους ελέγχους.
Τα social media τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν τον νέο παγκόσμιο εθισμό, την νέα τοξική παγίδα των κοινωνιών διεθνώς.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι μια πλατφόρμα όπου κυριαρχεί ο εθισμός και αναδεικνύει τις τοξικές, καταστροφικές πτυχές της ανθρώπινης φύσης.
Τα κοινωνικά προβλήματα προκύπτουν όταν οι αρχικά αβλαβείς εθισμοί γίνεται αγώνας δρόμου για την δημοτικότητα και τα οικονομικά προβλήματα ανακύπτουν όταν αρχίσει να συσσωρεύεται το μακροπρόθεσμο κόστος των εθισμών.
Τα πολιτικά προβλήματα προκύπτουν όταν οι εθισμοί είναι πηγές κέρδους ώστε οι εταιρείες που αποκομίζουν τα κέρδη να μπορούν να αγοράσουν πολιτική επιρροή για να προστατεύσουν τα τοξικά τους προϊόντα από ελέγχους.
Είναι χαρακτηριστική η περίπτωση της βιομηχανίας καπνού πριν ξεκινήσουν οι πολιτικές προστασίας του κοινωνικού συνόλου από τις παρενέργειες του τσιγάρου.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σήμερα, σπεύδουν να αγοράσουν πολιτική επιρροή για να προστατεύσουν τα υπερβολικά κερδοφόρα μονοπώλια τους από τους ελέγχους.
Είναι δύσκολο να μετρήσουμε το κόστος των εθισμών, επειδή το σύστημά μας επικεντρώνεται αποκλειστικά στις τιμές πράγμα που σημαίνει ότι δεν υπάρχει μέτρηση των μακροπρόθεσμων συνεπειών της βλάβης που προκαλεί το τσιγάρο.
Το κόστος ενός πακέτου τσιγάρων δεν βασίζεται στο μακροπρόθεσμο κόστος των συνεπειών στην υγεία, στην περίθαλψη από τον καρκίνο των πνευμόνων, τα φάρμακα που έχουν δημιουργηθεί για να απαλύνουν τον πόνο κ.α. αλλά μόνο στο κόστος παραγωγής και συσκευασίας του καπνού σε τσιγάρα.
Το κόστος του καπνίσματος δύο πακέτων τσιγάρων την ημέρα για 20 χρόνια π.χ. 365 ημέρες ανά έτος X 20 χρόνια X 2 πακέτα (14.600) X κόστος ανά πακέτο 4,30 ευρώ ισούται με 62.780 ευρώ.
Το κόστος για την αγορά τσιγάρων σε ένα εθισμένο άνθρωπο που καπνίζει 2 πακέτα την ημέρα ανέρχεται σε 62.780 ευρώ.  
Όμως αυτό το κόστος δεν είναι αυτό που ονομάζουμε πλήρες κόστος.
Το πλήρες κόστος μπορεί να ανέρχεται συνολικά σε περισσότερα από 1 εκατομμύριο ευρώ σε θεραπείες για καρκίνο του πνεύμονα και καρδιακές παθήσεις και μείωση της διάρκειας ζωής και της παραγωγικότητας του καπνιστή.
(Η συναισθηματική απώλεια όταν κάποιος χάνει ένα δικό του άνθρωπο δεν μετράται στην εξίσωση).
Αν συμπεριληφθεί το πλήρες κόστος του εθισμού στη νικοτίνη κάθε πακέτο τσιγάρων θα κοστίσει περίπου 1.000.000 ευρώ δια 14.600 = 68 ευρώ ανά πακέτο.
Πολύ λίγοι άνθρωποι μπορούν να αντέξουν οικονομικά μια συνήθεια που κοστίζει 136 ευρώ την ημέρα για 2 πακέτα ή 49,5 χιλιάδες ευρώ ετησίως.

Ποιο είναι το πλήρες κόστος του εθισμού στα κοινωνικά μέσα;

Αυτό το κόστος είναι ακόμη πιο δύσκολο να μετρηθεί π.χ. σε σχέση με τις συνέπειες της εξάρτησης από τη νικοτίνη, αλλά υπάρχουν κάποιοι μηχανισμοί μέτρησης του κόστους.
Εξετάστε τις καταστροφικές συνέπειες των κοινωνικών μέσων στις αυτοκτονίες των εφήβων.
Αξιολογείστε την χαμένη παραγωγικότητα καθώς οι εθισμένοι των κοινωνικών μέσων ελέγχουν τα τηλέφωνα τους 150 φορές την ημέρα, διακόπτοντας όχι μόνο την εργασία ή το σχολείο αλλά και τις κοινωνικές τους σχέσεις.
Η ψυχολογική έλξη του καπνίσματος είναι ο πυρήνας του marketing καπνού, καμία εταιρεία καπνού δεν πωλεί τσιγάρα για τα οφέλη της εξάρτησης από τη νικοτίνη.
Το κάπνισμα είναι ελκυστικό επειδή αφορά ενήλικες, το ξεκινούν συνήθως ως έφηβοι και επειδή απαγορεύεται.
Οτιδήποτε έχει τη διπλή γοητεία του απαγορευμένου και του λαμπερού είναι δελεαστικό στην κοινωνία.
Τα κοινωνικά μέσα μοιράζονται ορισμένες πτυχές αυτής της δυναμικής.
Παρόλο που δεν είναι ακριβώς λαμπερά, τα κοινωνικά μέσα επιτρέπουν σε διαφορετικούς ανθρώπους τη χρυσή ευκαιρία να "ξεχωρίσουν" και να αυξήσουν την κοινωνική τους θέση προσελκύοντας περισσότερα μου "αρέσει" και θετικά σχόλια.
Στην πραγματικότητα, τα κοινωνικά μέσα προσφέρουν βήμα για να αισθανθεί ο χρήσης ότι βρίσκεται σε ανώτερη κοινωνική θέση ενώ στον πραγματικό κόσμο είναι σε κατώτερη θέση.
Οι περισσότεροι άνθρωποι που χρησιμοποιούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θέλουν να αισθανθούν ότι ανήκουν σε μια άλλη κοινωνική θέση από αυτή που πραγματικά βρίσκονται.
Οι περισσότεροι χρήστες κοινωνικών δικτύων είναι πολύ χαμηλής κοινωνικής θέσης αλλά αυτό δεν είναι απόλυτο.
Μια τραγουδίστρια χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όχι για να κερδίσει κοινωνική θέση αλλά για να χρησιμοποιήσει τους ακολούθους της για την δική της προβολή.
Οι ακόλουθοι είναι αγέλη άβουλων που ενώ νομίζουν ότι είναι ανεξάρτητοι στην πράξη είναι εθισμένοι να ακολουθούν όχι να ηγούνται.
Συγκρίνετε την ευκολία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης με τα παραδοσιακά μονοπάτια προς την κοινωνική προβολή:
Στο παρελθόν χρειαζόταν πολύς κόπος και δουλειά για να αναρριχηθεί ένας άνθρωπος, να αναδείξει την ηγετικές του ικανότητες και τις επιδεξιότητες του.
Σήμερα με την ανάρτηση φωτογραφιών όλα έχουν γίνει εύκολα αλλά αυτό που δεν σας λένε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι χτίζεται πάνω στην άμμο το κάστρο σας.
Στον πραγματικό κόσμο πρέπει πραγματικά να κερδίσετε τα χρήματα για να αγοράσετε μια Ferrari.
Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αρκεί να βάλει κανείς τον εαυτό του δίπλα σε μια Ferrari και πολλοί θα πιστέψουν ότι είναι δική σας άλλο εάν εσείς δεν μπορείτε στην πραγματικότητα να αγοράσετε ούτε την μινιατούρα της Ferrari.  
Τα κοινωνικά μέσα υπόσχονται ότι ένας μέσος άνθρωπος μπορεί να γίνει σημαντικότερος από ότι στην πραγματική ζωή με σχετικά μέτρια εργαλεία (σύνδεση στο Internet και μια κάμερα).
Εξετάζοντας άτομα που έχουν δημιουργήσει χιλιάδες ακολούθους διαπιστώνεται ότι ούτε ικανότεροι είναι, ούτε σπουδαιότεροι απλά κατασκεύασαν τον προφίλ τους που απέχει από την πραγματικότητα.
Αυτή η υπόσχεση για υψηλότερη κοινωνική θέση χωρίς να χρειάζεται να εργαστείτε σκληρά είναι το θέλγητρο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Δυστυχώς, όμως όπως και στην ζωή έτσι και στον εικονικό κόσμο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης λίγοι είναι στην κορυφή που συγκεντρώνουν τη συντριπτική πλειοψηφία του πλούτου εκμεταλλευόμενους όλους εσάς.
Αυτό αφήνει την πλειοψηφία των χρηστών εξαιρετικά ευάλωτους.
Κάποιος με 15 ακολούθους καταστρέφεται από την απώλεια 5 ακόλουθων, ενώ ένα άτομο με 6 εκατομμύρια οπαδούς θα χρειαστεί να χάσει 2 εκατομμύρια για να υποστεί την ίδια ζημία.

Το άτομο που οδηγεί την Ferrari δεν θα ακούσει τα επικριτικά σχόλια ή τις επιδοκιμασίες, απλά απολαμβάνει την Ferrari στην πραγματικότητα.
Ο εθισμένος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης φαντάζεται ότι έχει Ferrari ζει σε ένα ψεύτικο κόσμο υποσχέσεων.
Δεν είναι ξεκάθαρο εάν μπορεί να υπάρξει τρόπος ρύθμισης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης π.χ. για την μείωση της εθιστικότητας ή της τοξικότητάς τους.
Όταν φεύγεις από τον κόσμο της κοινωνικής δικτύωσης αντιλαμβάνεσαι τι είσαι στην πραγματικότητα.
Μια μετριότητα και επειδή δεν σου αρέσει η μετριότητα όντας εθισμένος συνεχίζεις να χρησιμοποιείς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να κουκουλώσεις τις ατέλειες σου.
Το συνειδητό και υποσυνείδητο σου ξέρει όμως την πικρή αλήθεια.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης