
Σε ιστορικά υψηλά η μετοχή του Αεροδρομίου Αθηνών, υποτονικές… πτήσεις από την Aegean
Η ανάκαμψη των αγορών μετά τη στροφή Trump, η βελτίωση της πορείας του Χρηματιστηρίου Αθηνών λόγω και της αναβάθμισης έχει οδηγήσει υψηλότερα τις ελληνικές μετοχές και η πλειονότητα απέχει ελάχιστα από τα υψηλά που είχε γράψει πριν λίγο καιρό.
Λίγες μετοχές αποτελούν εξαίρεση και μία από αυτές είναι του Αεροδρομίου Αθηνών η οποία έγραψε νέα ιστορικά υψηλά στις 22 Απριλίου.
Από την άλλη, η μετοχή της Aegean Airlines δε δείχνει ανάλογη εικόνα.
Έχει ανακάμψει βέβαια από τα χαμηλά που έγραψε στις 7 Απριλίου, αλλά δεν έχει πιάσει ακόμα τα υψηλά του Μαρτίου, αλλά ούτε και τα ιστορικά υψηλά της. Σημειώνουμε πως εξαιρούμε τη χθεσινή συνεδρίαση, αφού το ΔΑΑ είχε κόψει το μέρισμα και υπήρχε γενικευμένη άνοδος που τράβηξε και την ΑΡΑΙΓ, τα θεμελιώδη της οποίας δεν υστερούν.
Όμως αν και η πορεία του τουρισμού και το 2025 φαίνεται πως έχει ξεκινήσει εξαιρετικά όπως έδειξαν τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου, αν και οι τιμές του πετρελαίου υποχωρούν, το ευρώ ενισχύεται, η μετοχή της Aegean υστερεί.
Το Αεροδρόμιο Αθηνών
Δεν ήταν λίγοι αυτοί που πριν μερικούς μήνες και πριν ανακοινώσει το μέρισμα το Αεροδρόμιο Αθηνών, εκτιμούσαν ότι λόγω μεγάλων επενδύσεων το μέρισμα δε θα προσφέρει καλή μερισματική απόδοση. Ακόμα και όσοι κατέτασσαν το αεροδρόμιο στην κατηγορία «dividend play» μάλλον δεν περίμεναν τέτοια απόδοση.
Το Αεροδρόμιο εξέπληξε με το μέρισμα των 0,7860 ευρώ που ανακοίνωσε και που αντιστοιχούσε σε πολύ υψηλή μερισματική απόδοση.
Αυτός ήταν ο ένας λόγος που η μετοχή κινήθηκε έντονα ανοδικά, γράφοντας νέο ιστορικό υψηλό και μειώνοντας τη μερισματική απόδοση στο 8% από 9% και κάτι που ήταν όταν ανακοινώθηκε το μέρισμα.
Σύμφωνα επίσης με χρηματιστηριακά στελέχη, η κίνηση επανεπένδυσης του μερίσματος, τράβηξε επίσης επενδυτές, καθώς υπάρχει ανώτατο όριο απόδοσης στην αεροπορική δραστηριότητα. Με την επανεπένδυση όμως του μερίσματος και κεφάλαια εξοικονομεί για τη μεγάλη επένδυση που έχει ξεκινήσει ώστε να αυξηθεί η χωρητικότητα, αλλά και βελτιώνει τα ίδια κεφάλαια, άρα αυξάνει το μέγιστο των εσόδων.
Η Aegean Airlines
Μετά από μία εξαιρετική χρονιά από πλευράς κερδοφορίας το 2023 για την Aegean ακολούθησε μία λογική υποχώρηση της κερδοφορίας, η οποία και πάλι δίνει ελκυστικό P/E. Από 168,7 εκατ. ευρώ το 2023, τα καθαρά κέρδη το 2024 υποχώρησαν στα 129,9 εκατ. ευρώ και δίνουν P/E 8 φορές.
Επιπλέον το μέρισμα των 0,80 ευρώ είναι καλύτερο των εκτιμήσεων και προσφέρει απόδοση 6,8% (μικτή).
Το 2025 ξεκίνησε εξαιρετικά με αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 8,4%. Ωστόσο η μετοχή κινείται κάπως υποτονικά.
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς, αυτό οφείλεται από τη μία στην επίδραση που θα έχει και φέτος από το ζήτημα στους κινητήρες και αναμένεται να καθηλώσει και φέτος αλλά και το 2026 αεροσκάφη της εταιρείας, ενώ υπάρχει μία ανησυχία για το πόσο μπορούν να διατηρηθούν οι υψηλές τιμές εισιτηρίων λόγω του ανταγωνισμού.
Όπως σημειώνουν κάποιοι αναλυτές, οι τιμές των εισιτηρίων είχαν ραγδαία αύξηση τα προηγούμενα έτη και τώρα περιμένουν πως η ένταση του ανταγωνισμού σταδιακά θα τις πιέσει και άρα θα επηρεαστεί η κερδοφορία. Πάντως σύμφωνα με τις τελευταίες εκθέσεις αναλυτών που έχουν δημοσιευτεί για το 2025 αναμένεται βελτίωση των EBITDA.
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr
ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.
11.8
-1.67% (-0.2)
Σύμβολο
ΑΡΑΙΓ
Συν.Όγκος
146,540
Τζίρος
1,751,368
Υψηλό ημέρας
12.12
Χαμηλό ημέρας
11.8
Άνοιγμα ημέρας
12.02
Προηγούμενο κλείσιμο
12
Τελευταία Ενημέρωση 25/04/2025 17:13:04
ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ
9.17
2.4% (0.215)
Σύμβολο
ΔΑΑ
Συν.Όγκος
425,543
Τζίρος
3,850,697
Υψηλό ημέρας
9.17
Χαμηλό ημέρας
8.95
Άνοιγμα ημέρας
8.955
Προηγούμενο κλείσιμο
8.955
Τελευταία Ενημέρωση 25/04/2025 17:17:47
Σχόλια αναγνωστών