Καρώ Σημαία

Formula 1: Η ανάγκη του Μπότας για το «restart» στο Μπακού και το μέλλον του στο άθλημα

Formula 1: Η ανάγκη του Μπότας για το «restart» στο Μπακού και το μέλλον του στο άθλημα

Την ώρα που Λιούις Χάμιλτον και Μαξ Φερστάπεν παλεύουν για την κατάκτηση του πρωταθλήματος, ο Βάλτερι Μπότας ψάχνει την έξοδο στον φαύλο κύκλο των κακών αποτελεσμάτων και της… Mercedes.

Σχετικά Άρθρα
Μπαίνοντας στην φετινή σεζόν η γερμανική ομάδα ξεκαθάρισε πως θα συνεχίσει με το ίδιο δίδυμο πιλότων στο πρωτάθλημα της Formula 1, με τους Λιούις Χάμιλτον και Βάλτερι Μπότας να ανανεώνουν τα συμβόλαια τους για άλλη μία χρονιά. Οι στόχοι των έχουν μεγάλη απόσταση, από την μία ο Βρετανός που θέλει να κατακτήσει το 8ο πρωτάθλημα και να περάσει στην κορυφή τον θρυλικό Μίκαελ Σουμάχερ, ενώ από την άλλη ο Μπότας θέλει να παλέψει για το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του, μετά από 5 χρόνια στην ομάδα.

Ο ίδιος έχει ξεκαθαρίσει πως από την πρώτη στιγμή πως αυτός είναι ο στόχος του, ωστόσο μετά από πέντε αγώνες, η σεζόν έχει εξελιχθεί με τον χειρότερο δυνατό τρόπο για τον Φινλανδό. Αυτή την στιγμή ο 31χρονος είναι στην 4η θέση της βαθμολογίας με 47 βαθμούς, πίσω από τους Φερστάπεν, Χάμιλτον και Λάντο Νόρις.

Το ατύχημα στην Ίμολα και η κόντρα με τον Ράσελ

Στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Μπαχρέιν ο Φινλανδός δεν κατάφερε να διεκδικήσει κάτι παραπάνω από την 3η θέση σε κατατακτήριες και αγώνα, με τον Χάμιλτον να βρίσκεται στην κορυφή του βάθρου και τον Φερστάπεν να χωρίζει τις δύο Mercedes. Στο Grand Prix της Εμίλια Ρομάνα στην Ίμολα ο Μπότας έψαχνε την αντίδραση, ωστόσο οι καιρικές συνθήκες δυσκόλεψαν ακόμα περισσότερα τα πράγματα για το Φινλανδό.

Την ώρα που ο Χάμιλτον πήρε την pole position, ο ομόσταβλος του βρέθηκε στην θέση, κάνοντας ακόμα πιο δύσκολο το έργο του ενόψει της Κυριακής. Το βρεγμένο οδόστρωμα στον αγώνα αποδείχθηκε μεγάλο εμπόδιο για τον ίδιο, ο οποίος μετά από την εκκίνηση έφτασε μέχρι και την 10η θέση. Στον 31ο γύρο ο Τζορτζ Ράσελ βρέθηκε εντός DRS του Φινλανδού και προσπάθησε να τον προσπεράσει, ωστόσο έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, εμβόλισε τον οδηγό της Mercedes και αμφότεροι βρέθηκαν εκτός αγώνα. Λίγα δευτερόλεπτα οι δύο τους είχαν μία έντονη αντιπαράθεση, με τον Μπότας να απαντά σηκώνοντας το μεσαίο δάχτυλο.

Bottas_Russell.jpg

Το 3ο «ημίχρονο» ήταν ακόμα πιο έντονο, με τον Βρετανό πιλότο να κατηγορεί ανοικτά τον Μπότας για το ατύχημα τους, κάνοντας λόγω πως αν ήταν άλλος δεν θα αντιδρούσε έτσι. Αυτό διότι ο Ράσελ είναι το φαβορί για μία από τις δύο θέσεις της Mercedes για το 2022, με τον Μπότας να βρίσκεται στον «αέρα». Αυτό δεν άρεσε καθόλου στον διευθυντή της ομάδας, Τότο Βολφ, ο οποίος έβαλε στην θέση του τον Ράσελ και υποστήριξε τον Μπότας. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως πρόκειται για αγωνιστικό συμβάν, ωστόσο ο Ράσελ με επίσημη δήλωση τόνισε πως ζητά συγγνώμη για το συμβάν, παίρνοντας την ευθύνη.

Ο «κόφτης» στην Πορτογαλία και το «μπλόκο» του Λεκλέρ

Στις κατατακτήριες της Πορτογαλίας ο Μπότας πήρε την pole της σεζόν , εκκινώντας μπροστά από τους Χάμιλτον και Φερστάπεν. Στον αγώνα της Κυριακής κατάφερε να διατηρήσει το προβάδισμα στην έναρξη του αγώνα, με τον Φερστάπεν να περνά τον Χάμιλτον. Παρά την ικανότητα της Mercedes να αμυνθεί στις ευθείες, ο Ολλανδός έκανε την προσπέραση στον Μπότας.

Ο Βρετανός έκανε αργότερα την κίνηση στον πιλότο της Red Bull για την 1η θέση, με τον Μπότας να τον ακολουθεί. Μέσα σε λίγους γύρους ο 31χρονος κατάφερε να ψαλιδίσει σχεδόν στα 2 δευτερόλεπτα την διαφορά από τον Φερστάπεν, όμως ένα πρόβλημα με τον αισθητήρα θερμοκρασίας της εξάτμισης μείωσε την τελική ταχύτητα για 2 γύρους, με αποτέλεσμα να ανοίξει η διαφορά στα 10 δευτερόλεπτα, με μοναδική παρηγοριά τον έξτρα πόντο για τον ταχύτερο γύρο.

Bottas_Hamilton.jpg

Στην Ισπανία είδε για άλλη μία φορά την «πλάτη» των Χάμιλτον - Φερστάπεν στις κατατακτήριες, έχοντας σχεδόν ένα δέκατο διαφορά από τον Βρετανό. Στην εκκίνηση του αγώνα δέχθηκε την προσπέραση από την Ferrari του Σαρλ Λεκλέρ, μένοντας πίσω από τον Μονεγάσκο για σχεδόν 25 γύρους και την διαφορά από τους πρώτους να φτάνει τα 15 δευτερόλεπτα. Ο αγώνας του είχε ήδη επηρεαστεί, όταν ο Χάμιλτον άλλαξε ελαστικά στον 41ο γύρο και βρέθηκε πίσω από τον Μπότας, έχοντας καλύτερο ρυθμό τόσο από τον ομόσταβλο του, όσο και από τον Φερστάπεν.

Η ομάδα τον ενημέρωσε να μην καθυστερήσει τον Χάμιλτον, ωστόσο ο Βρετανός τον πέρασε τελικά μ δυσκολία στην 10η στροφή της πίστας. Τερμάτισε 3ος και σημείωσε το 50ο του βάθρο με την Mercedes, με τον Βολφ να τονίζει πως αν αυτό είχε βλάψει τον αγώνα του Χάμιλτον, τότε θα υπήρχε τελείως διαφορετική προσέγγιση. Από την πλευρά του ο Βρετανός υπερασπίστηκε την κίνηση του Φινλανδού, καθώς δεν ήξερε πως είδε δοθεί τέτοια εντολή και πως οι δύο έτρεχαν κανονικά, με τον Μπότας να φροντίζει για τον δικό του αγώνα.

Καταστροφή στο Μονακό και το «κατηγορώ» του Βολφ

Το διήμερο στο Πριγκιπάτο ήταν το πιο δύσκολο φέτος για την Mercedes, με τον Χάμιλτον να μη μπορεί να βρει ρυθμό και να τερματίζει 7ος στις κατατακτήριες δοκιμές, ενώ το τρακάρισμα του Λεκλέρ στο Q3 κράτησε τον Μπότας στην θέση, μην μπορώντας να διεκδικήσει την pole. Στον αγώνα και μετά την απόσυρση του Μονεγάσκου πριν σβήσουν τα φώτα της έναρξης, ο πιλότος της Mercedes βρέθηκε πίσω μονάχα από τον Φερστάπεν, με τον Ολλανδό να του κλείνει με εξαιρετικό τρόπο την ευθεία στην εκκίνηση και να παραμένει δεύτερος.

Την ώρα που ο Χάμιλτον είχε κολλήσει πίσω από τον Πιερ Γκασλί στην 7η θέση, ο Μπότας προσπαθούσε να μειώσει την διαφορά από τον πρωτοπόρο Φερστάπεν, περνώντας στα πιτς για αλλαγή στον 30ο γύρο. Ωστόσο στην αλλαγή τους εμπρός δεξί ελαστικού, ο μηχανικός δεν μπορούσε να αφαιρέσει το μπουλόνι με το αεροπίστολο, με αποτέλεσμα να περιμένουν για 1 λεπτό, πριν τελικά αποσύρουν το μονοθέσιο του Μπότας από τον αγώνα. Ο Βολφ αποκάλυψε πως το αεροπίστολο «έφαγε» το μπουλόνι, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να βγει μετά, κάτι για το οποίο τόνισε πως εν μέρει ευθύνεται ο πιλότος της ομάδας.

Όπως φάνηκε από το ριπλέι, ο Μπότας δεν τοποθέτησε ακριβώς στην ευθεία το μονοθέσιο του, με αποτέλεσμα ο μηχανικός να πρέπει να αλλάξει γωνία και να συμβαίνει το μοιραίο. Μάλιστα για να αφαιρεθεί το μπουλόνι, το ελαστικό έπρεπε να φτάσει στην βάση της ομάδας, στο Μπράκλεϊ του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου και χρησιμοποιήθηκε ειδικό εργαλείο για να βγει.

Bottas_2.jpg

Μπορεί ο Φινλανδός να δέχθηκε, έστω και έμμεσα, τα «πυρά» της ομάδας για το συμβάν στο Μονακό, σεξ είπε τίποτα και απλώς τόνισε πως στόχος του είναι να επιστρέψει πιο δυνατός στον επόμενο αγώνα στο Μπακού. Η πίστα πόλης στην πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν είναι από τις πιο απαιτητικές στο καλεντάρι, με το σύμπλεγμα των στροφών 8 και 9 να έχουν αναγκάσει πολλούς πιλότους να αποσυρθούν από τον αγώνα. Ο τελευταίος αγώνας εκεί έγινε το 2019, καθώς την περσινή σεζόν η πανδημία του COVID-19 ανάγκασε τους διοργανωτές να το αποσύρουν από το πρόγραμμα, με τον Φινλανδό να είναι αυτός που είχε αντικρίσει πρώτος την καρώ σημαία.

Η πίστα είναι μία η οποία ευνοεί την Mercedes, ενώ η ευθεία εκκίνησης μήκους 2.2 χιλιομέτρων είναι το μοναδικό σημείο που μπορεί να γίνει εύκολα προσπέραση. Για τον Μπότας η φετινή σεζόν είναι η πιο κομβική σεζόν της καριέρας του, με τον χειμώνα να τον βρίσκει πολύ πιθανών εκτός Mercedes και στην αναζήτηση μίας νέας ομάδας, την ώρα που οι διαθέσιμες θέσεις φαίνεται να μειώνονται. Η συγκομιδή των μέχρι τώρα βαθμών του δεν αντικατοπτρίζει σε καμία περίπτωση τις φετινές του εμφανίσεις, με την τύχη να του γυρνά την πλάτη σε ουκ ολίγες περιπτώσεις. Το Μπακού ίσως είναι η ιδανική ευκαιρία για τον 31χρονο να ξεκινήσει την αντεπίθεση του, παλεύοντας έτσι όχι μόνο για την σεζόν, αλλά και για το μέλλον του στην Formula 1.

Μάριος Αγγελέτος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης