Καρώ Σημαία

Formula 1: Θρίλερ στο Μπακού - Νίκη για Πέρεζ και Red Bull!

Formula 1: Θρίλερ στο Μπακού - Νίκη για Πέρεζ και Red Bull!
Σε έναν αγώνα με ατελείωτες ανατροπές, ο Σέρχιο Πέρεζ επωφελήθηκε από την απόσυρση του Μαξ Φερστάπεν και πήρε την πρώτη του νίκη ως πιλότος της Red Bull στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, την ώρα που και τα δύο μονοθέσια της Mercedes έμειναν εκτός βαθμών!
Επεισοδιακό ήταν το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, με τον Μαξ Φερστάπεν να χάνει μέσα από τα χέρια του τη νίκη και τον Σέρχιο Περεζ να βλέπει πρώτος την καρώ σημαία. «Αυτοκτονία» για τον Λιούις Χάμιλτον, με τον Βρετανό να μένει προτελευταίος και τους Πιερ Γκασλί και Σεμπάστιαν Φέστελ να βρίσκονται στο βάθρο.

«Καθαρή» εκκίνηση και εύκολο προσπέρασμα για Χάμιλτον

Μετά την εκκίνηση δεν προέκυψε κανένα πρόβλημα, με τον Σαρλ Λεκλέρ να διατηρεί πίσω του τον Χάμιλτον. Ο Βρετανός πιλότος κράτησε την διαφορά κάτω από το 1 δευτερόλεπτο, χρησιμοποιώντας το slipstream του Μονεγάσκου για να τον περάσει για την 1η θέση στον 4ο γύρο. Έναν γύρο μετά είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη, με την Alpine του Εστέμπαν Οκόν να παρουσιάζει πρόβλημα στον κινητήρα και τον Γάλλο να αποσύρει το μονοθέσιο του.

Ο Φερστάπεν βρέθηκε εντός ζώνης DRS του Λεκλέρ στον 7ο γύρο, ανεβαίνοντας στην 2η θέση, ενώ δύο γύρους αργότερα ο Σέρχιο Πέρεζ άφησε 4ο τον πιλότο της Ferrari, ο οποίος πέρασε άμεσα στα πιτ για να βάλει την σκληρή γόμα. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν έναν γύρο αργότερα για την Scuderia, με τον Κάρλος Σάινθ να χάνει τα φρένα στην 8η στροφή, ο Ισπανός έβαλε την όπισθεν για να επιστρέψει στην πίστα, έχοντας πέσει πλέον στην 15η θέση.

1_22.jpg

Στον 12ο γύρο ο Χάμιλτον πέρασε στα πιτ για αλλαγή ελαστικών, με τον Βρετανό να καθυστερεί εξαιτίας του Πιερ Γκασλί και να βγαίνει μετά από 4.7 δευτερόλεπτα, οι Φερστάπεν - Πέρεζ έκαναν επίσης αλλαγές και το δίδυμο της Red Bull βρέθηκε στις 2 πρώτες θέσεις στον 14ο γύρο. Την ίδια ώρα, πιο πίσω, αρκετά προβλήματα αντιμετώπιζε ο Βάλτερι Μπότας, με τον πιλότο της Mercedes να έχει κολλήσει στην 10η θέση, πίσω από τον Λάντο Νόρις της McLaren, ενώ ο Λεκλέρ έμεινε 6ος, καθώς δέχθηκε το προσπέρασμα από τον Πιερ Γκασλί.

Τα πρωτεία στον Φέτελ και κίτρινη σημαία

Μπαίνοντας στον 15ο γύρο, ο Σεμπάστιαν Φέτελ και η Aston Martin βρισκόντουσαν στην κορυφή, χωρίς να έχει αλλάξει ελαστικά, με τους Φερστάπεν, Πέρεζ και Χάμιλτον να ακολουθούν. Ο Βρετανός προσπαθούσε να μειώσει την διαφορά από τον Πέρεζ, ωστόσο ο Μεξικανός κέρδιζε σχεδόν 0.5 δετερόλεπτο από τον πιλότο της Mercedes στο δεύτερο τομέα, κρατώντας την 2η θέση. Μπροστά ο Ολλανδός δεν αντιμετώπιζε κανένα θέμα, έχοντας ανοίξει την διαφορά από τον ομόσταβλο του στα 6.5 δευτερόλεπτα.

Στον 31ο γύρο βγήκε κίτρινη σημαία και μπήκε στην πίστα το αυτοκίνητο ασφαλείας, με τον Λανς Στρολ της Aston Martin να έχει χάσει τον έλεγχο στην ευθεία εκκίνησης και να μένει εκτός αγώνα. Όπως φάνηκε από το ριπλέι, υπήρξε κλατάρισμα στον πίσω αριστερό τροχό του Καναδού, καταλήγοντας έτσι στις μπαριέρες. Λίγους γύρους αργότερα οι πιλότοι μπήκαν για αλλαγή ελαστικών, με τον Μικ Σουμάχερ να βγαίνει από τα πιτ και να σταματά το μονοθέσιο της Haas λίγα μέτρα μακριά από το γκαράζ, καθώς δεν είχε βιδώσει σωστά ο εμπρός δεξίς τροχός, με τους μηχανικούς της αμερικανικής ομάδας να το σπρώχνουν πίσω στο γκαράζ.

2_35.jpg

Μετά από πέντε γύρους το αυτοκίνητο ασφαλείας επέστρεψε στα πιτ, με τον Χάμιλτον να προσπαθεί ανεπιτυχώς να επιτεθεί και να περάσει τον Πέρεζ. Πιο πίσω ο Φέτελ εκμεταλλεύτηκε το μπλοκάρισμα των τροχών του Λεκλέρ, περνώντας τον Μονεγάσκο για την 5η θέση, ενώ έναν γύρο μετά χρησιμοποίησε το DRS και ανέβηκε στην 4η θέση, αφήνοντας πίσω του τον Γκασλί. Πιο πίσω ο Μπότας συνέχισε να χάνει έδαφος, με τον Αντόνιο Τζιοβινάτσι της Alfa Romeo να τον περνά και τον αφήνει στην 14η θέση.

Καταστροφή για Φερστάπεν και Red Bull

Τα πάντα άλλαξαν στο 47ο γύρο, με τον Φερστάπεν να χάνει τον έλεγχο της Red Bull στην ευθεία εκκίνησης και να χτυπά στις μπαριέρες, μένοντας εκτός αγώνα. Όπως φάνηκε, το πίσω αριστερό ελαστικό του Ολλανδού έσκασε, όπως ακριβώς και του Λανς Στρολ νωρίτερα στον αγώνα. Λίγα λεπτά μετά βγήκε η κόκκινη σημαία με τον αγώνα να τελειώνει πρόωρα, ωστόσο τελικά οι αγωνοδίκες άλλαξαν την απόφαση τους, με τον αγώνα να συνεχίζεται κανονικά από τον 49ο γύρο, δύο γύρους πριν το τέλος.

3_28.jpg

Όλα τα μονοθέσια μεταφέρθηκαν στην ευθεία του pit lane, με τον Χάμιλτον και την Mercedes να παίρνουν την άδεια για να αλλάξουν αεροτομή, η οποία είχε υποστεί ζημιά μετά το τρακάρισμα του Ολλανδού. Όσο οι ομάδες περίμεναν την επανέναξη της διαδικασίας, ο team manager της Red Bull επικοινώνησε με τον διευθυντή του αγώνα, Μάικλ Μάσι, κάνοντας λόγο για αστοχία στα ελαστικά, ενώ ζήτησε να σκεφτούν το ενδεχόμενο να μην συνεχιστεί ο αγώνας. Έπειτα από απόφαση της FIA, η επανέναρξη το αγώνα θα γίνει με εκκίνηση από στάση.

Επανεκκίνηση και «ψυχρολουσία» για Χάμιλτον

Λίγο πριν την εκκίνηση, τα φρένα του Χάμιλτον φάνηκε να «καπνίζουν» αρκετά, με τον Πέρεζ και τον Βρετανό να βρίσκονται ρόδα με ρόδα στο ξεκίνημα. Ξαφνικά στο τέλος της ευθείας ο πιλότος της Mercedes μπλόκαρε τα φρένα του, πέφτοντας έτσι στην τελευταία θέση. Μετά από αυτό ο Φέτελ ανέβηκε στην 2η θέση, με τους Γκασλί και Λεκλέρ να μονομαχούν για την 3η θέση. Ο Μονεγάσκος πέρασε τον Γάλλο με το slipstream έναν γύρο πριν το τέλος, ωστόσο πήρε πίσω γρήγορα την θέση του, με το Νόρις να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την «μάχη» των δύο πιλότων.

Ο Πέρεζ ήταν αυτός που αντίκρησε πρώτος την καρώ σημαία, με τον Φέτελ να είναι 2ος, το πρώτο βάθρο της Aston Martin και τον Πιερ Γκασλί να συμπληρώνει το βάθρο. Αυτή ήταν μόλις η 1η νίκη του Μεξικανού με την Red Bull και η 2η συνολικά, μετά από το Grand Prix του Σακίρ την περσινή χρονιά. Ο πόντος του ταχύτερου γύρου έμεινε «ορφανός», καθώς κανείς δεν κατάφερε να περάσει την επίδοση του Φερστάπεν, ενώ οδηγός της ημέρας ψηφίστηκε ο Φέτελ. Εφιαλτικός αγώνας για την Mercedes, με τους Χάμιλτον και Μπότας να τερματίζουν 15ος και 12ος.

Εικόνα

Μάριος Αγγελέτος

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης