Τελευταία Νέα
Οικονομία

Στα πρόθυρα κατάρρευσης ο κλάδος των media - MEGA, Πήγασος και ΑΝΤ1 «ψυχορραγούν» υπό το βάρος των χρεών

Στα πρόθυρα κατάρρευσης ο κλάδος των media - MEGA, Πήγασος και ΑΝΤ1 «ψυχορραγούν» υπό το βάρος των χρεών
Μεγάλο μέρος πλέον της διαφημιστικής πίτας προωθείται στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, τα οποία έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών έναντι παραδοσιακών ενημερωτικών κόμβων
Πρωτοφανής αναβρασμός κυριαρχεί αυτές τις ημέρες σε δύο από τους μεγαλύτερους εκδοτικούς και τηλεοπτικούς ομίλους της χώρας.
Για πρώτη φορά, το δελτίο ειδήσεων του MEGA δεν μεταδόθηκε χθες το βράδυ, ύστερα από την εξάωρη στάση εργασίας που κήρυξε η ΕΣΗΕΑ στον τηλεοπτικό σταθμό, αντιδρώντας στην πρόθεση της διοίκησης του σταθμού να προχωρήσει σε μειώσεις της τάξεως του 10%, 20% και 30% στις αποδοχές των εργαζομένων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, όσοι λαμβάνουν ως 1.300 ευρώ θα χάσουν το 10% των αποδοχών τους ως το τέλος του έτους, όσοι κυμαίνονται μεταξύ 1.301 και 3.000 ευρώ, θα υποστούν μείωση 15% και άνω του ποσού αυτού η μείωση θα ανέλθει σε 20%.
Παράλληλα, στον Πήγασο, στο άλλοτε κραταιό συγκρότημα Μπόμπολα, πλέον είναι καταγεγραμμένα στα μισθολόγια μόλις 480 άτομα.
Δηλαδή σε έξι χρόνια το συγκρότημα Μπόμπολα έχει απολύσει το 65% του προσωπικού του.
Επίσης, οι περισσότεροι εργαζόμενοι είναι απλήρωτοι δυόμισι μήνες.
Μόνιμη επωδός των εργαζόμενων και των δύο ομίλων είναι ότι οι εκδότες έχουν σταματήσει να βάζουν χρήματα στις επιχειρήσεις τους, ενώ η πλευρά Βαρδινογιάννη που έχει τη μειοψηφία στο Mega παρακολουθεί ατάραχη την όλη κατάσταση.
Πέρα από τη δεινή κατάσταση που επικρατεί σε Πήγασο και Mega, εξίσου αρνητική είναι η κατάσταση και στον ΑΝΤ1, όπου τους τελευταίους μήνες έχει δρομολογηθεί σαρωτικό κύμα απολύσεων.
Φυσικά, εκτός από το κύμα απολύσεων στον ΑΝΤ1 κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει και μία γενναία μείωση μισθών έως και 30% στους εργαζόμενους που θα παραμείνουν στη δουλειά τους.

Το κυβερνητικό πλήγμα στο χώρο των ΜΜΕ

Το Μαξίμου έχει κρατήσει σκληρή στάση και, με εξαίρεση τη συνάντηση που έγινε με τον Σταύρο Ψυχάρη, δεν υπήρξε άλλη επαφή σε κλειστό χώρο.
Οι μέτοχοι και οι ιδιοκτήτες των σταθμών ανησυχούν διότι πλέον η συγκυρία είναι ιδιαίτερα αρνητική.
Η ταχύτατη μείωση των διαφημιστικών εσόδων έχει ως συνέπεια να καταγράφονται μεγάλες ζημίες.
Επίσης, η κυβέρνηση προσπαθεί να ξεπαγώσει τον φόρο 20% επί των τηλεοπτικών διαφημίσεων, προκειμένου να τονώσει τα δημόσια έσοδα.

Κατηγορίες για «θαλασσοδάνεια»

Μεγάλο μέρος πλέον της διαφημιστικής πίτας προωθείται στα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης, τα οποία έχουν κερδίσει το ενδιαφέρον των αναγνωστών έναντι παραδοσιακών ενημερωτικών κόμβων.
Παράλληλα, όλο και περισσότεροι Έλληνες αναζητούν άλλους τρόπους ενημέρωσης, καθώς αμφισβητούν ολοένα και περισσότερα τα μέχρι τώρα κυρίαρχα ΜΜΕ, όπως εφημερίδες και τηλεοπτικά κανάλια.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, μεγάλο μέρος της ευθύνης φέρουν τα ίδια τα παραδοσιακά μέσα, κυρίως λόγω των οικονομικών πόρων που έχουν καταναλώσει χωρίς να τους έχουν επιστρέψει και τις ασφαλιστικές εισφορές που δεν κατέβαλλαν.
Όπως αναφέρουν τα στοιχεία που επικαλείται ο Γιώργος Πλειός, πρόεδρος του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του πανεπιστημίου Αθηνών για τα χρέη των μέσων, περί τα 3,2 δισ. το 2010 από δανειακές υποχρεώσεις, 41 εκατ. ευρώ οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές και 500 εκατ. ευρώ από διαφυγόντες πόρους από εισφορές για τις ραδιοτηλεοπτικές συχνότητες από το 1995 μέχρι σήμερα που δεν έχουν καταβληθεί.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης