σύμβολα :
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΕΙΚΤΗΣΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ Α.Ε.EUROBANK ERGASIAS ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΜ Α.Ε.QUEST ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.JUMBO ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε.ΕΛΒΑΛΧΑΛΚΟΡ Α.ΕAUTOHELLAS A.E.ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ (ΕΛΛΑΣ) ΔΙΥΛΙΣΤΗΡΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥΚΡΙ-ΚΡΙ ΒΙΟΜ/ΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Β.Ε.Ε.ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.Ε.VIOHALCO SA/NYCENERGY HOLDINGS S.A.ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΔΜΗΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ
Από την μικρότερη κεφαλαιοποίηση ξεχωρίζει η Κρι-Κρι με κέρδη 5,24% σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό
Tο ανοδικό ξέσπασμα του Χρηματιστηρίου την περασμένη Δευτέρα 2/12, μετά από μήνες απραξίας, υποδεικνύει πως όσοι ελέγχουν την ροή κεφαλαίων δεν επιδιώκουν την πτώση.
Και Έλληνες και ξένοι διαχειριστές ελλείψει επιχειρηματικών συμφωνιών και νέων εισαγωγών, αναζητούν τις φθηνότερες αποτιμήσεις με συνεχή περιστροφή μεταξύ των ίδιων επιλογών.
Προβάδισμα φαίνεται να έχουν οι εταιρείες που απογοήτευσαν την περασμένη χρονιά, αλλά και όσες λόγω “κεκτημένης ταχύτητας” διατηρούν την δυναμική τους.
Μάλιστα, εν όψει της εξόδου της Τέρνα Ενεργειακής και της όποιας επικείμενης ρευστότητας πραγματοποιήθηκαν προκαταβολικές αγορές σε μετοχές που κατέγραφαν πτώση είτε λόγω έκτακτων συνθηκών, είτε λόγω της διάθεσης μετοχών (placements), είτε βελτίωσης των οικονομικών μεγεθών και μείωσης του δανεισμού.
Σ’ όλες τις περιπτώσεις, οι αποτιμήσεις παραμένουν ακόμα ελκυστικές, λόγω του μεγάλου discount που διαπραγματεύονται οι μετοχές τους έναντι των Ευρωπαίων ανταγωνιστών.
Στην κατηγορία της υψηλής κεφαλαιοποίησης FTSE 25, την μεγαλύτερη εβδομαδιαία άνοδο - μετά την μετοχή της Eurobank 8% - παρουσιάζει η Motor Oil με άνοδο 6,8% στα 20,48 ευρώ και 2,2 δισ. ευρώ αποτίμηση.
Μετά τις διαδοχικές αρνητικές ειδήσεις (έκτακτος φόρος, έξοδος μετοχής από τον ΜSCI, πυρκαγιά) η προσοχή των επενδυτών έχει στραφεί στο σχέδιο ανάπτυξης και την μερισματική απόδοση.
Στην άνοδο, ακολουθεί η μετοχή της Cenergy με εβδομαδιαία κέρδη 5,70% στα 9,09 ευρώ - πάνω από την τιμή διάθεσης της πρόσφατης αύξησης μετοχικού κεφαλαίου κατά 200 εκατ. ευρώ.
Με κέρδη 4,75% στα 7,05 ευρώ, η μετοχή του έτερου διυλιστηρίου, της Helleniq Energy, εταιρεία η οποία διαθέτει μπροστά της εταιρικές εξελίξεις (placement, πώληση ΔΕΠΑ, εξαγορά του 50% της Εlpedison) οι οποίες αναμένεται να αντισταθμίσουν τις “πληγές” της έκτακτης φορολογίας.
Η μετοχή της Elvalhalcor καταγράφει άνοδο 4,35% μετά τα κερδοφόρα αποτελέσματα του 9μηνου και την μείωση του δανεισμού, ενώ η κεφαλαιοποίηση επανήλθε στα 720 εκατ. ευρώ.
Άνοδο 4,19% (3,5 δισ. ευρώ κεφαλαιοποίηση) εμφάνισε η μετοχή της Jumbo η οποία αρχίζει να ανακτά το χαμένο έδαφος μετά το placement του Μάϊου και την μη επιβεβαίωση των προειδοποιήσεων της διοίκησης για χαμηλότερες πωλήσεις.
Από την μικρότερη κεφαλαιοποίηση ξεχωρίζει η Κρι-Κρι με κέρδη 5,24% σημειώνοντας νέο υψηλό ιστορικό υψηλό στα 15,25 ευρώ – συνεχίζοντας την προεξόφληση προσδοκιών για την είσοδο στις αγορές της Γαλλίας και των ΗΠΑ.
Η μετοχή είναι από τις αποκαλύψεις του 2024 με ετήσια κέρδη 57%.
Mε άνοδο 4,19% και ο τίτλος του διαχειριστή μεταφοράς ενέργειας ΑΔΜΗΕ, εταιρεία που συνεχίζει την διασύνδεση του ηλεκτρικού δικτύου σε Ελλάδα και Κύπρο με προοπτικές και για τα Βαλκάνια.
Ποιες υστερούν : Aegean – Autohellas - Viohalco – Μυτιληναίος
Στην υψηλή κεφαλαιοποίηση, η κεφαλαιοποίηση της Μυτιληναίος συνεχίζει να κινείται πέριξ των 4,4 δισ. ευρώ αρκετά μακριά από την τιμή διάθεσης μετοχών ( 35,5 ευρώ).
Σύμφωνα με πληροφορίες από τους συμβούλους για την εισαγωγή στο Λονδίνο, το σχέδιο της διπλής διαπραγμάτευσης παραμένει για το πρώτο εξάμηνο του 2025, αλλά σε κάθε περίπτωση απαιτεί υψηλότερα επίπεδα κεφαλαιοποίησης.
Η υποχώρηση της κεφαλαιοποίησης της Aegean κάτω από τα 900 εκατ. ευρώ με 762,8 εκατ. ευρώ ταμειακά διαθέσιμα δεν δικαιολογείται, ειδικά όταν διαθέτει μερισματική απόδοση 6% και η μετοχή διαπραγματεύεται με δείκτη ΕV/EBIDTA 3,7x πολύ χαμηλότερα δηλαδή από τους ανταγωνιστές της.
Οι απώλειες των αγορών σε Ισραήλ – Λίβανο δεν μπορούν να επηρεάσουν τις υψηλές αποδόσεις στην επιβατική κίνηση, ενώ υποτιμάται η αξία της εξαγοράς της Ισπανικής Volotea, αλλά και η νέα μονάδα επισκευής αεροσκαφών στα Σπάτα.
Σε χαμηλή αποτίμηση, σε σχέση με τα θεμελιώδη της, παραμένει και η συγγενής Autohellas – η οποία αγοράζει διαρκώς μετοχές της Aegean αυξάνοντας το ποσοστό άνω του 10%. Σε μεγάλη έκπτωση έναντι της αξίας των θυγατρικών της, παραμένει και η Viohalco, με κεφαλαιοποίηση 1,39 δισ. ευρώ, όταν μόνο η αποτίμηση μιας θυγατρικής, της Cenergy, ανέρχεται σε 1,9 δις. ευρώ. Σε σαφώς υποτιμημένα επίπεδα κινείται και η Quest, μετά την πώληση ποσοστού της ΑCS και τις επενδύσεις που προωθεί.
Σε ποιες τιμές – Σε ποιους αγοραστές
Το κρίσιμο στoιχείο και ζητούμενο για όλους τους επενδυτές, ανεξάρτητα των θεμελιωδών μεγεθών, είναι εάν είναι χαμηλές οι τιμές στις πραγματοποιήθηκαν οι συναλλαγές τους.
Το δεύτερο στοιχείο, επίσης ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό η μετάβαση της ελληνικής αγοράς στις ανεπτυγμένες αγορές θα προκαλέσει τους επόμενους μήνες την έξοδο επενδυτών από τις αναδυόμενες αγορές, δίχως ακόμα να έχουν εμφανιστεί τα επενδυτικά κεφάλαια των ανεπτυγμένων αγορών προκειμένου να “ματσαριστούν” οι πωλήσεις.
Κατά τη άποψη του προέδρου του χρηματιστηρίου, η μετάβαση της αγοράς θα είναι ευνοϊκή απλώς γιατί θα βρισκόμαστε στην εμβέλεια περισσότερων κεφαλαίων.
Το γεγονός ότι η ελληνική μετοχική αγορά δεν διαθέτει εγχώριους επενδυτές και δυσκολεύθηκε φέτος για μια ετήσια απόδοση 10-11%, δεν φαίνεται να απασχολεί τους συνομιλητές κλειστών συνεδρίων.
Παφίλας Δημήτρης
dpafilas@yahoo.com
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών