Τελευταία Νέα
Διεθνή

Euractiv: Μάχη στη νοτιοανατολική Ευρώπη για τις επενδύσεις της Volkswagen

tags :
Euractiv: Μάχη στη νοτιοανατολική Ευρώπη για τις επενδύσεις της Volkswagen
Η «μάχη» διεξάγεται μεταξύ Σερβίας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας και Κροατίας
Τέσσερις χώρες αναθάρρησαν στα νέα ότι η Volkswagen έχει αναβάλει την απόφαση για την κατασκευή εργοστασίου στην Τουρκία, μετά τη στρατιωτική επίθεση της Άγκυρας στη βορειοανατολική Συρία.
Η Volkswagen δήλωσε στη EURACTIV ότι δε βρισκόταν σε αναζήτηση νέας τοποθεσίας: «Παρακολουθούμε πολύ προσεκτικά τα γεγονότα. Ο σχεδιασμός για το νέο εργοστάσιο είναι ακόμα σε αναμονή – και επί του παρόντος δεν έχουμε σχέδια για άλλες τοποθεσίες».
Ωστόσο, η Σερβία, η Βουλγαρία και η Ρουμανία, και αμέσως μετά η Κροατία, έκαναν γρήγορα το βήμα τους για την επένδυση των 1,4 δισ.
Για καθεμιά από τις τέσσερις χώρες, των οποίων το κατά κεφαλήν ΑΕΠ είναι αρκετά κάτω από αυτό της ΕΕ, το εργοστάσιο θα αποτελέσει σημαντική ώθηση για την οικονομία και μια πιθανή αλλαγή στο παιχνίδι.
Η Βουλγαρία, η οποία είχε αρχικά επιλεγεί μαζί με την Τουρκία, αντέδρασε αμέσως, προτείνοντας να διπλασιάσει την προσφορά της για άμεση κυβερνητική επιχορήγηση προς την VW από 130 εκατ. ευρώ σε 260 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε ο πρώην πρόεδρος Ρόσεν Πλεβνέλιεφ, πρόεδρος του βουλγαρικού συλλόγου αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ο Πλέβνιελιεφ είναι γνωστός για τις καλές του επαφές με κύκλους επιρροής στη γερμανική πολιτική και βιομηχανία.
Η Βουλγαρία έχει επίσης υποσχεθεί στη Volkswagen μεγάλες επενδύσεις σε υποδομές, συμπεριλαμβανομένων σχεδίων για την κατασκευή αυτοκινητοδρόμου στο Βιντίν, λιμάνι και γέφυρα πάνω από τον Δούναβη και επενδύσεις σε σιδηροδρομικές συνδέσεις από τη Σόφια.
Στη Σερβία, σε κοινή συνέντευξη Τύπου τη Δευτέρα (21 Οκτωβρίου) μαζί με τον Γερμανό υπουργό Οικονομίας Πίτερ Αλμάιερ, ο ακλόνητος πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς δήλωσε ότι η Σερβία προσέφερε στη Volkswagen περισσότερα από όλες τις άλλες χώρες.
«Προσφέραμε περισσότερα από όλες αυτές τις χώρες.
 Ό,τι κι αν προσφέρουν, εμείς θα προσφέρουμε περισσότερα», δήλωσε ο Βούτσιτς.
Εξήγησε ότι «η Σερβία δεν είναι μέλος της ΕΕ όπως η Βουλγαρία ή η Ρουμανία και δεν έχουμε μεγάλη αγορά όπως η Τουρκία», αλλά τόνισε ότι το Βελιγράδι θα μπορούσε να παρέχει καλύτερες επιδοτήσεις.
Η Σερβία έχει μια κοινοπραξία με τη Fiat Chrysler Automobiles για την παραγωγή του μοντέλου Fiat 500L, ενώ η Ρουμανία είναι η έδρα της Renault (ιδιοκτήτρια εταιρεία της Dacia) και της Ford.
Από την πλευρά της, η πρωθυπουργός της Ρουμανίας Viorica Dăncilă δήλωσε ότι η κυβέρνηση είχε ήδη έρθει σε επαφή με τη διοίκηση της VW και ότι ο υπουργός Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Radu Oprea βρισκόταν στη Γερμανία προκειμένου να παρουσιάσει την προσφορά της Ρουμανίας.
Είπε ότι η Ρουμανία προσφέρει διάφορα πλεονεκτήματα, χωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά κατηγόρησε την αντιπολίτευση και τον πρόεδρο Κλάους Ιωάννη καθώς και την εσωτερική πολιτική αναταραχή για την αποτυχία της εξασφάλισης επενδύσεων από τη VW.
Ο Γκεόργκι Φάλκα, ευρωβουλευτής του PNL, και πρώην δήμαρχος του Arad, πόλης στη Δυτική Ρουμανία, έδωσε λεπτομέρειες για μια προτεινόμενη τοποθεσία για το εργοστάσιο της VW κοντά στο Αράντ, λέγοντας ότι οι τοπικές αρχές δεσμεύθηκαν για 1.100 εκτάρια γης για τη δυνητική επένδυση.
Η Κροατία δήλωσε δημοσίως την πρόθεσή της να συμμετάσχει στον αγώνα για τη VW μετά την επίσκεψη του Altmaier στο Ζάγκρεμπ τη Δευτέρα (21 Οκτωβρίου).
«Βασικός μας στόχος είναι να ανακτήσουμε την εμπιστοσύνη των Γερμανών επενδυτών και να τους διαβεβαιώσουμε ότι υπάρχει μια φιλική προς τις επενδύσεις ατμόσφαιρα εδώ, ένα από τα πιο ανταγωνιστικά νομικά πλαίσια και πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως ένα εργατικό δυναμικό υψηλής εξειδίκευσης και η γεωστρατηγική θέση» Darko Horvat.
Εν τω μεταξύ, ο σχεδιαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κροατίας Mate Rimac, του οποίου η μονάδα Rimac Automobili είναι εν μέρει υπό την ιδιοκτησία της Porsche, μέλος του ομίλου VW, αποκάλυψε ότι είχε λάβει μέρος σε μια συνάντηση μεταξύ κορυφαίων κυβερνητικών αξιωματούχων της Κροατίας και διευθυντικών στελεχών της Porsche και της Hyundai τον Ιούνιο.
«Εκεί, ανοίξαμε το κανάλι επικοινωνίας μεταξύ της κυβέρνησης και των μεγάλων παραγόντων της αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρουσιάσαμε πολύ συγκεκριμένα μέτρα, τα οποία η Κροατία θα πρέπει να αναλάβει ώστε να είναι ελκυστική για τέτοιες επενδύσεις», ανέφερε ο Rimac στην ημερήσια εφημερίδα Vecernji List.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης