Τελευταία Νέα
Διεθνή

Κραυγή απόγνωσης από Moller - Maersk: Το θαλάσσιο εμπόριο πνίγεται στην Ερυθρά Θάλασσα – Έκρηξη κόστους στις αλυσίδες εφοδιασμού

Κραυγή απόγνωσης από Moller - Maersk: Το θαλάσσιο εμπόριο πνίγεται στην Ερυθρά Θάλασσα – Έκρηξη κόστους στις αλυσίδες εφοδιασμού
«Δυστυχώς, δεν βλέπουμε καμία αλλαγή στην Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε στο CNBC ο Charles van der Steene, περιφερειακός πρόεδρος της Maersk Βόρειας Αμερικής
Να προετοιμαστούν για κρίση διαρκείας στην Ερυθρά Θάλασσα συμβουλεύει τους πελάτες η A.P. Moller-Maersk, ο δεύτερος μεγαλύτερος παγκόσμιος ωκεάνιος μεταφορέας.
Μάλιστα, όπως επισημαίνουν οι ιθύνοντες της εταιρείας, δεν έχουμε δει τίποτε και τα χειρότερα είναι μπροστά μας – συγκεκριμένα το β’ εξάμηνο.
«Δυστυχώς, δεν βλέπουμε καμία αλλαγή στην Ερυθρά Θάλασσα», ανέφερε στο CNBC ο Charles van der Steene, περιφερειακός πρόεδρος της Maersk Βόρειας Αμερικής.
«Όπως λέμε στους πελάτες μας, οι μεγαλύτερες διαδρομές διέλευσης θα διαρκέσουν μέχρι το 2ο τρίμηνο και ενδεχομένως το τρίτο τρίμηνο.
Επομένως θα πρέπει να προβλέψουν μεγαλύτερο συνολικό χρόνο διέλευσης στην αλυσίδα εφοδιασμού τους».
Στις 5 Ιανουαρίου, η Maersk ανακοίνωσε ότι ανέστειλε τα δρομολόγιά της μέσω της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Άντεν για το «άμεσο μέλλον» μετά την επίθεση των Houthis στο Maersk Hangzhou.
Μετά από επιθέσεις σε δύο πλοία της Maersk υπό αμερικανική σημαία στις 24 Ιανουαρίου, η Maersk Detroit και η Maersk Chesapeake, Maersk Line, Limited - θυγατρική της Maersk στις ΗΠΑ, η οποία εκμεταλλεύεται ανεξάρτητα πλοία υπό σημαία ΗΠΑ - ανακοίνωσε ότι δεν θα διασχίζει πλέον την Ερυθρά Θάλασσα.
Όπως φαίνεται λοιπόν, η υπό την ηγεσία των ΗΠΑ πολυεθνική στρατιωτική επιχείρηση στην περιοχή, η Επιχείρηση Prosperity Guardian, δεν έχει παρά αμυδρά αποτελέσματα, με την παγκόσμια ναυτιλία και τις αλυσίδες εφοδιασμού να πνίγονται από γεωπολιτικό τσουνάμι που προκάλεσε η κρίση στη Μέση Ανατολή και ο πόλεμος μεταξύ Ισραήλ και Hamas.
Αξίζει να ειπωθεί πως, σύμφωνα με τα στοιχεία των ΗΠΑ, οι αντάρτες Houthi έχουν είτε επιτεθεί είτε απειλήσει εμπορικά σκάφη τουλάχιστον 46 φορές από τον Νοέμβριο.
Παρά τα χτυπήματα από τις ΗΠΑ και τους συμμάχους εναντίον τους, οι σιίτες αντάρτες της Υεμένης υποστηρίζουν ότι οι επιθέσεις τους «θα συνεχιστούν μέχρι να σταματήσει η επιθετικότητα κατά της Γάζας».
Την ίδια στιγμή, οι αναγκαστικές διελεύσεις από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας καθυστερούν την άφιξη των άδειων πλοίων που επιστρέφουν στην Ασία για να παραλάβουν προϊόντα από τις ΗΠΑ.
Οι καθυστερήσεις επηρεάζουν τη συνοχή του εμπορίου, γεγονός που επηρεάζει δυσμενώς τις αλυσίδες εφοδιασμού.
Σύμφωνα με τον Van der Steene, oi αμερικανικές εταιρείες οφείλουν να παραμένουν σε επαγρύπνηση αξιολογώντας συνεχώς την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα και να είναι ευέλικτες σε ό,τι αφορά τις στρατηγικές logistics που εφαρμόζουν.

Δεδομένα

Με βάση τα τελωνειακά δεδομένα, η Maersk ήταν ο μεγαλύτερος μεταφορέας για τις εξαγωγές των ΗΠΑ το 2023.
Τα πλοία της Maersk Line Limited με σημαία ΗΠΑ είναι εγγεγραμμένα στο Πρόγραμμα Ναυτιλιακής Ασφάλειας και στο VISA (Εθελοντική Διατροπική Στέγη).
Επίσης, η εταιρεία διαθέτει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων με αμερικανική σημαία, επιπλέον του στόλου της με ξένη σημαία, που μεταφέρει θαλάσσια εμπορεύματα για εταιρείες των ΗΠΑ.
«Συμβουλεύουμε τους πελάτες μας να αξιοποιήσουν την αβεβαιότητα και να είναι ευέλικτοι», δήλωσε ο Van der Steene.
«Οι πελάτες πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να εισέλθουν στην αγορά της Βόρειας Αμερικής από διαφορετικά σημεία.
Είτε πρόκειται για τη Δυτική Ακτή, τον Κόλπο ή την Ανατολική Ακτή.
Η παροχή των υπηρεσιών μας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη δουλειά που κάνουμε με τους πελάτες μας για να προσδιορίσουμε ποια είναι η καλύτερη εναλλακτική τους».
Στοιχεία της ναυτιλιακής συμβουλευτικής εταιρείας Sea-Intelligence δείχνουν ότι η μέση καθυστέρηση σε ό,τι αφορά τις αφίξεις πλοίων έχει επιδεινωθεί και ως αποτέλεσμα η χωρητικότητα έχει μειωθεί, με επιπτώσεις στα ωκεάνια εμπορεύματα των ΗΠΑ αλλά και άλλων χωρών.
Για να διατηρήσει τη ροή του εμπορίου σε κίνηση, είπε ο van der Steene στο CNBC, η Maersk έχει αυξήσει περίπου 6% τη χωρητικότητα των πλοίων της, αυξάνοντας το λειτουργικό κόστος.
Κατά τη διάρκεια πρόσφατου call conference, τα στελέχη της Maersk έδειξαν «υψηλή αβεβαιότητα» το 2024, επικαλούμενα διακοπές στην Ερυθρά Θάλασσα.
«Οι επιχειρήσεις ανησυχούν για τον χρόνο παράδοσης», δήλωσε ο van der Steene. «Οι αποφάσεις των εμπόρων βασίζονται στο πόσο αξιόπιστη και συνεπής θα είναι η αλυσίδα εφοδιασμού τους για τους επόμενους τρεις, έξι, 12, 24 μήνες».
Πέρα από τις παραδόσεις, ο Van der Steen είπε ότι οι αποστολείς πρέπει να ποσοτικοποιήσουν και να αξιολογήσουν το πραγματικό κόστος για την αλυσίδα εφοδιασμού τους.
«Πολλοί από τους πελάτες μας συνυπολογίζουν ένα κόστος ανά μονάδα για την αλυσίδα εφοδιασμού τους στον προϋπολογισμό τους, το οποίο βασικά είναι αυτό που χρειάζονται για να είναι αποτελεσματικοί» είπε.
«Εάν αυτό αλλάξει ριζικά, θα έχει πολύ σημαντική επίδραση στο συνολικό κόστος».
Οι τιμές των ναύλων έχουν εκτοξευθεί ως αποτέλεσμα του μεγαλύτερου ταξιδιού, το κόστος δεν έχει ενσωματωθεί στους προϋπολογισμούς στις ναυτιλιακές, αλλά πρόσφατα στοιχεία υποδηλώνουν ότι ο πληθωρισμός που σχετίζεται με την Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να κορυφώνεται ήδη.
Αξιωματούχοι της Maersk δήλωσαν ότι η κατάσταση δεν μπορεί να συγκριθεί με την περίοδο της Covid λόγω της τρέχουσας πλεονάζουσας χωρητικότητας των πλοίων που προκύπτει από την ύφεση της βιομηχανίας εμπορευμάτων μετά την Covid.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες, λέει ο van der Steene, αντιμετωπίζουν τρεις αντίθετους ανέμους: εκτροπές στην Ερυθρά Θάλασσα, εργασιακές διαπραγματεύσεις λιμένων της Ανατολικής Ακτής και ξηρασία στη Διώρυγα του Παναμά.
Οι αποστολείς αναζητούν εναλλακτικές λύσεις για να μειώσουν τόσο τον χρόνο όσο και το αυξανόμενο κόστος της μεταφοράς.
Ο Van der Steene χαρακτήρισε το Μεξικό ως «σημαντική» ευκαιρία λόγω επέκτασης εγγύτητας των προϊόντων που κατασκευάζονταν κάποτε στην Κίνα.
Πρόσφατα εμπορικά στοιχεία από την κυβέρνηση των ΗΠΑ έδειξαν ότι για πρώτη φορά εδώ και δεκαετίες, το Μεξικό ξεπέρασε την Κίνα ως ο μεγαλύτερος εμπορικός εταίρος των ΗΠΑ
Πέρα από τα παραπάνω, «η ανησυχία του Παναμά δεν έχει εξαφανιστεί», είπε ο van der Steene.
«Έχει σταθεροποιηθεί, με την έννοια ότι οι άνθρωποι ξέρουν τι να περιμένουν, αλλά δεν ξέρουμε αν αυτό ενδέχεται να επαναλαμβάνεται σε συνεχή βάση στο μέλλον.
Ως αποτέλεσμα, επιδιώκουμε να έχουμε καλύτερη προσέγγιση της Δυτικής Ακτής που θα μετριάσει κατά κάποιο τρόπο τον κίνδυνο μείωσης της διακίνησης σε συνεχή βάση».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης