Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μινωικές - Hellenic Seaways: Τα … κέρδη ενός πολέμου που έληξε ειρηνικά για τους αντιμαχόμενους

Μινωικές - Hellenic Seaways: Τα … κέρδη ενός πολέμου που έληξε ειρηνικά για τους αντιμαχόμενους
Τα οφέλη από τη συμφωνία και η δομή των επικείμενων συναλλαγών και ο «λογαριασμός»
Όταν σε έναν πόλεμο δεν μπορεί να υπάρξει νικητής αλλά μόνο απώλειες για τους δύο αντιμαζόμενους η σοφότερη λύση είναι η ειρήνη ειδικά μάλιστα όταν κερδίζουν και οι δύο πλευρές.
Ο όμιλος Γκριμάλντι και η Attica Group αποφάσισαν να κόψουν το γόρδιος δεσμό της αντιπαράθεσης με μήλον της έριδος της Μινωικές ο οποίος κρατά χρόνια και πέρασε από την ΑΝΕΚ.
Η κατ αρχήν συμφωνία που  προβλέπει ότι η Attica Group θα εξαγοράσει το 48,53% του μετοχικού κεφαλαίου της HSW από τις Μινωικές Γραμμές, έναντι τιμήματος 78,5 εκατ. ευρώ.
Ταυτόχρονα, ο όμιλος Γκριμάλντι θα αγοράσει από την Attica Group και την HSW δύο πλοία.
Το Superfast XII θα μεταβιβασθεί από την Attica σε εταιρεία του ομίλου Γκριμάλντι, έναντι συνολικού τιμήματος 74,5 εκατ. ευρώ και το Highspeed 7 από την HSW στις Μινωικές έναντι τιμήματος 25 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για μια σύνθετη συναλλαγή μεταξύ των δύο ομίλων που σε καθαρούς μετρητών θα οδηγήσει τον όμιλο Γκριμάλντι στην εκταμίευση 21 εκατ.ευρώ και ταυτόχρονα στη σημαντική ενίσχυση του στόλου του έναντι μια συμμετοχής η οποία δεν του εξασφάλιζε τον έλεγχο της HSW. Η τελευταία θα περιέλθει κατά σχεδόν 100% στην Attica Group η οποία θα ενισχύει τη ρευστότητά της με 21 εκατ. ευρώ
Η δομή της συμφωνίας και παρά την καθαρή εκταμίευση από τον όμιλο Γκριμάλντι οδηγεί τις  Μινωικές ρευστοποιούνσε ενίσχυση της  ρευστότητά τους κατά 53,5 εκατ. ευρώ και του στόλου τους με ένα πλοίο ( Highspeed 7).  
Μετά την ολοκλήρωση της μεταβίβασης το ταμείο της εταιρίας θα φτάσει στα επίπεδα των 100 εκ ευρώ γεγονός που τους επιτρέπει να αποπληρώσουν πρόωρα το μεγαλύτερο μέρος των 140 εκατ. ευρώ που είναι ο δανεισμός της εταιρίας αν και δεν αποκλείεται σε δεύτερη φάση να μεταφέρουν ζεστό χρήμα στο βασικό τους μέτοχο. 
Σημειωτέον ότι η απόκτηση του Highspeed 7), που δραστηριοποιείται, στη γραμμή  Ηράκλειο- Σαντορίνη- Ίος- Μύκονος, αναμένεται να βελτιώσει τα EBITDA της εισηγμένης κατά τουλάχιστον 6 εκατ. ευρώ ετησίως.
Από την πλευρά η Attica Group μ ε την απόκτηση σχεδόν του 100% (98,83%) της HSW, μπορεί να προχωρήσει στην απορρόφησή της και ενισχυθεί ουσιαστικά η παρουσία της στο Αιγαίο.  
Σημειώνεται ότι πριν από δύο μήνες ο όμιλος Γκριμάλντι απειλούσε μέσω διαρροών για υποβολή καταγγελίας στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού (DG Comp) για επαπειλούμενες συνθήκες συγκέντρωσης στην ελληνική ακτοπλοΐα αντιδρώντας στη συμφωνία εξαγοράς του  50,3% της Hellenic Seaways, ελέγχου της Τράπεζας Πειραιώς και ομάδας μικρομετόχων, από την Attica Group, λειτουργό των Blue Star και Super Fast Ferries με το επιχείρημα δεν συνάδει με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Φαίνεται ότι πολύ σύντομα κύλησε το νερό στο αυλάκι και η συμφωνία με την Attica θεωρείται πλέον από τον όμιλο Γκριμάλντι συμβάλει στον εξορθολογισμό της αγοράς.

Νίκος Καρούτζος
nkaroutzos@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης