Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Πως οι ελληνικές τράπεζες κερδίζουν τις ξένες στην ελληνική ναυτιλία, με όρους ανταγωνισμού

Πως οι ελληνικές τράπεζες κερδίζουν τις ξένες στην ελληνική ναυτιλία, με όρους ανταγωνισμού

Η πρωτιά της Eurobank με αύξηση μεριδίου κατά 29,40% την περίοδο 2020-2021

Με ανταγωνιστικούς όρους κλείνουν την “ψαλίδα” έναντι των ξένων τραπεζών, οι ελληνικές σ ότι αφορά την χρηματοδότηση της ελληνικής ναυτιλίας.

Οι ελληνικές τράπεζες “κατέπλευσαν” στις πρώτες θέσεις της χρηματοδότησης της ελληνικής ναυτιλίας καθώς σε λιγότερο από έναν χρόνο (Ιούνιος 2021) εξοβέλισαν διεθνείς τράπεζες, όπως  BNP-PARIBAS, Citigroup,  και αύξησαν τον όγκο των εργασιών, διατηρώντας μια ποιότητα στα δανειακά χαρτοφυλάκια τους. Συγκεκριμένα, το 2021, οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες αύξησαν το χαρτοφυλάκιο τους κατά 14,2%  χρηματοδοτώντας με 13,57 δις. ευρώ.

Oι πρωτιές της Eurobank

Την περίοδο 2020-2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin Research για το 2021 ( κ. Τed Petropoulos ) η Eurobank αύξησε το μερίδιο της κατά 29,40% και σήμερα είναι δεύτερη σε χρηματοδότηση προς την ελληνική ναυτιλία ανάμεσα σε διεθνείς τράπεζες με χαρτοφυλάκιο 3,38 δις. δολάρια. Πρώτη παραμένει η Credit Suisse με 5,60 δις. δολάρια. Ακολουθεί η Τράπεζα Πειραιώς με 3,25 δις. δολάρια, η Αlpha bank με 3,2 δις. δολάρια.
τις επόμενες θέσεις ακολουθούν η Bnp Paribas και Citigroup με 3 δισ. και 2,68 δις. δολάρια και έπεται η Εθνική Τράπεζα με 2,64 δις. δολάρια.  
Στην 19η θέση κατατάσσεται η Aegean Baltic Bank με 536 εκατ. δολάρια, ενω ανεβάζουν τα μερίδια τους και οι κυπριακές τράπεζες Κύπρου και Ελληνική. Σε επίπεδο των τεσσάρων ελληνικών τραπεζών η Eurobank κατέχει την πρώτη θέση.
Οι ελληνικές τράπεζες, όμως, αύξησαν συνολικά τα μερίδια τους. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Petrofin Research, το 2020 21 η Τράπεζα Πειραιώς αύξησε το μερίδιο της κατά 12,07%, η Alpha bank κατά 12,28% και η Εθνική Τράπεζα κατά 2,43%. Aντίθετα, η αύξηση της BNP- Paribas ήταν χαμηλότερη με 2,87% ενω το μερίδιο της Citigroup συρρικνώθηκε κατά 0,74% και η Εθνική ανέβηκε κατά 2,43%.

Πως θα χρηματοδοτήσουν την “πράσινη” ναυτιλία

Η αύξηση του δανειακού χαρτοφυλακίου από τις τέσσερις τράπεζες δεν σημαίνει ότι, είναι φθηνότερες. Όπως εξηγεί επικεφαλής της επενδυτικής τραπεζικής μεγάλης ιδιωτικής τράπεζας, “ Η ψαλίδα με τις ξένες τράπεζες κλείνει με αρκετά ανταγωνιστικούς όρους απ όλες τις τράπεζες”. Για παράδειγμα, παλαιότερα οι ελληνικές τράπεζες δάνειζαν με επιτόκια 3,75% και οι ξένες με 1,80%. Σήμερα, ενδεικτικά τα επιτόκια έχουν αλλάξει σε 2,5% και 1,8%, ωστόσο η ταχύτητα και οι υπηρεσίες είναι καλύτερες από τις ελληνικές τράπεζες.
Επιπλέον, ορισμένες ελληνικές τράπεζες εφαρμόζουν αρχές στην χρηματοδότηση των ελλήνων εφοπλιστών. Πριν από μερικούς μήνες, μια ελληνική τράπεζα σε ελληνικό εταιρικό ομόλογο αρνήθηκαν να δώσουν χαμηλότερο επιτόκιο απ ότι θα δάνειζαν οι ίδιες ενω απαιτούν και εξασφαλίσεις.  
Η ελληνόκτητη ναυτιλία, όμως, μπορεί να βρεί άμεσα χρηματοδότηση στην επέκταση και αντικατάσταση του στόλου της. Και για τα επόμενα χρόνια, όπου οι κανονισμοί της “πράσινης” ναυτιλίας αυξάνουν το κόστος αντικατάστασης των πλοίων οι τέσσερις ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν την ελληνική ναυτιλία. Όπως είχε εκτιμήσει τον περασμένο Οκτώβριο ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της EuroBank κ. Κώστας Βασιλείου τα επόμενα χρόνια θα απαιτηθούν επενδύσεις ύψους 10 δισ. Ευρώ.  

Δημήτρης Παφίλας

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης