«Οι Έλληνες εφοπλιστές, αν θέλουν, μπορούν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία»
Την αντίδραση μελών της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) έχουν προκαλέσει οι καταγγελίες του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), Θεόδωρου Βενιάμη, ο οποίος προ διημέρου δήλωσε πως τα αιτήματα των συνδικαλιστών μπλοκάρουν τη δημιουργία 50.000 θέσεων εργασίας στα ελληνόκτητα πλοία.
Ο κ. Βενιάμης είχε βάλει συγκεκριμένα στο στόχαστρο τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, Αντώνη Νταλακογιώργο, τονίζοντας πως «δεν μπορεί κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά».
«Οι Έλληνες εφοπλιστές, αν θέλουν, μπορούν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία, βάση της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης ή τη σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF).
Δεν το πράττουν όμως, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι και στις δύο περιπτώσεις θεσπίζονται τα μίνιμουμ για τους Έλληνες ναυτικούς, χωρίς να θίγονται οι όροι των κλαδικών συμβάσεων της χώρας στην οποία ανήκουν», δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ανώτερη πηγή της ΠΝΟ.
Η ίδια πηγή από την ΠΝΟ είπε στο πρακτορείο ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αυτό που φοβούνται είναι οι νομικές ταλαιπωρίες που μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρεία τους το γεγονός ότι κάποιος Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία και έχει υπογράψει ατομική σύμβαση σύμφωνα με την ΙΤF, μπορεί να διεκδικήσει χρήματα αν προσφύγει σε ελληνικά δικαστήρια, καθώς η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση και η Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών ακολουθούν τη σύμβαση για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΝΟ, ένας Έλληνας ναυτόπαις (η πιο χαμηλή ειδικότητα σε θέμα αποδοχών), που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία, βάση της σύμβασης της ITF έχει απολαβές 731 δολ. και 1630 δολ.
Στην περίπτωση της ITF, ο Έλληνας ναυτικός έχει μόνο την ασφάλιση που είναι καλυμμένο το πλοίο και το πλήρωμα, ενώ αν επιθυμεί σύνταξη και περίθαλψη για την οικογένειά του θα πρέπει να απευθυνθεί από μόνος του σε ιδιωτικό φορέα.
Για ένα ελληνόκτητο πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, ένας Έλληνας ναυτόπαις λαμβάνει αποδοχές 731 ευρώ και άλλα 160 ευρώ είναι οι Κυριακές.
Για το ταμείο ασφάλισης και υγείας ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με 240 ευρώ, ενώ ο ναυτικός με 215.
Συνολικά οι αποδοχές για τον ναυτόπαιδα σε πλοίο με ελληνική σημαία με τις Κυριακές και τις κρατήσεις για το ταμείο ασφάλισης και περίθαλψης αγγίζουν τα 2.200 ευρώ.
Επί του θέματος, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, απαντώντας στις δηλώσεις του κ. Βενιάμη, κάνει λόγο για οργανωμένη επίθεση εναντίον του και ότι στο στόχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, προκειμένου να διαμορφώσουν μισθούς στα πλοία Φιλιππινέζων, Πακιστανών και Ινδών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο κ. Νταλακογιώργος για το 2016, στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις λοστρόμων, 197 ναυτών, 27 ναυτόπαιδων και 67 αντλιωρών.
Στα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται ναύτες και λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 με 300 άτομα το χρόνο.
Ο κ. Νταλακογιώργος συμπληρώνει επίσης ότι ο αριθμός του ελληνικού και ελληνοκτήτου στόλου είναι περίπου σε 5.370 πλοία και ότι σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 Έλληνες ναυτικοί.
«Δηλαδή, αντιστοιχεί ένας Έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση της επάνδρωση και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών!», προσθέτει.
Σημειώνεται, ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει αναφέρει ότι σύντομα αναμένεται να αναληφθεί συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινός τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.
«Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή», είχε πει, σημειώνοντας την ανάγκη,να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
www.bankingnews.gr
Ο κ. Βενιάμης είχε βάλει συγκεκριμένα στο στόχαστρο τον πρόεδρο της ΠΕΝΕΝ, Αντώνη Νταλακογιώργο, τονίζοντας πως «δεν μπορεί κάποιος που κάθεται σε μια καρέκλα να κόβει το συνταγματικό δικαίωμα σε νεαρούς Έλληνες να βρουν δουλειά».
«Οι Έλληνες εφοπλιστές, αν θέλουν, μπορούν να προσλάβουν ελληνικά πληρώματα σε ελληνόκτητα πλοία υπό ξένη σημαία, βάση της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης ή τη σύμβασης της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών (ITF).
Δεν το πράττουν όμως, καθώς γνωρίζουν πολύ καλά ότι και στις δύο περιπτώσεις θεσπίζονται τα μίνιμουμ για τους Έλληνες ναυτικούς, χωρίς να θίγονται οι όροι των κλαδικών συμβάσεων της χώρας στην οποία ανήκουν», δήλωσε στο ΑΠΕ - ΜΠΕ ανώτερη πηγή της ΠΝΟ.
Η ίδια πηγή από την ΠΝΟ είπε στο πρακτορείο ότι οι Έλληνες εφοπλιστές αυτό που φοβούνται είναι οι νομικές ταλαιπωρίες που μπορεί να δημιουργήσει στην εταιρεία τους το γεγονός ότι κάποιος Έλληνας ναυτικός που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία και έχει υπογράψει ατομική σύμβαση σύμφωνα με την ΙΤF, μπορεί να διεκδικήσει χρήματα αν προσφύγει σε ελληνικά δικαστήρια, καθώς η Διεθνής Ναυτική Σύμβαση και η Σύμβαση της Διεθνούς Οργάνωσης Μεταφορών ακολουθούν τη σύμβαση για την ποντοπόρο ναυτιλία.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΠΝΟ, ένας Έλληνας ναυτόπαις (η πιο χαμηλή ειδικότητα σε θέμα αποδοχών), που υπηρετεί σε πλοίο με ξένη σημαία, βάση της σύμβασης της ITF έχει απολαβές 731 δολ. και 1630 δολ.
Στην περίπτωση της ITF, ο Έλληνας ναυτικός έχει μόνο την ασφάλιση που είναι καλυμμένο το πλοίο και το πλήρωμα, ενώ αν επιθυμεί σύνταξη και περίθαλψη για την οικογένειά του θα πρέπει να απευθυνθεί από μόνος του σε ιδιωτικό φορέα.
Για ένα ελληνόκτητο πλοίο της ποντοπόρου ναυτιλίας με ελληνική σημαία, ένας Έλληνας ναυτόπαις λαμβάνει αποδοχές 731 ευρώ και άλλα 160 ευρώ είναι οι Κυριακές.
Για το ταμείο ασφάλισης και υγείας ο πλοιοκτήτης επιβαρύνεται με 240 ευρώ, ενώ ο ναυτικός με 215.
Συνολικά οι αποδοχές για τον ναυτόπαιδα σε πλοίο με ελληνική σημαία με τις Κυριακές και τις κρατήσεις για το ταμείο ασφάλισης και περίθαλψης αγγίζουν τα 2.200 ευρώ.
Επί του θέματος, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, απαντώντας στις δηλώσεις του κ. Βενιάμη, κάνει λόγο για οργανωμένη επίθεση εναντίον του και ότι στο στόχο του εφοπλιστικού κεφαλαίου είναι η κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, προκειμένου να διαμορφώσουν μισθούς στα πλοία Φιλιππινέζων, Πακιστανών και Ινδών.
Σύμφωνα με στοιχεία που επικαλείται ο κ. Νταλακογιώργος για το 2016, στα ποντοπόρα πλοία υπήρξαν 270 ναυτολογήσεις λοστρόμων, 197 ναυτών, 27 ναυτόπαιδων και 67 αντλιωρών.
Στα παραπάνω δεν περιλαμβάνονται ναύτες και λοστρόμοι που ταξιδεύουν ως συνεργεία συντήρησης των πλοίων και οι οποίοι ξεπερνούν τα 250 με 300 άτομα το χρόνο.
Ο κ. Νταλακογιώργος συμπληρώνει επίσης ότι ο αριθμός του ελληνικού και ελληνοκτήτου στόλου είναι περίπου σε 5.370 πλοία και ότι σε αυτά απασχολούνται περίπου 5.500 Έλληνες ναυτικοί.
«Δηλαδή, αντιστοιχεί ένας Έλληνας ναυτικός ανά ελληνόκτητο πλοίο, αυτή είναι η συνεισφορά των εφοπλιστών στην στελέχωση της επάνδρωση και την απασχόληση των Ελλήνων ναυτικών!», προσθέτει.
Σημειώνεται, ότι η υπογραφή νέας σύμβασης εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία εκκρεμεί από το 2010, καθώς τα ναυτεργατικά σωματεία έχουν εκφράσει την πλήρη αντίθεσή τους σε οποιαδήποτε αλλαγή της.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει αναφέρει ότι σύντομα αναμένεται να αναληφθεί συγκεκριμένη πρωτοβουλία για έναν διάλογο ανάμεσα στον εφοπλισμό και τη ναυτοσύνη, σε μια προσπάθεια να βρεθεί κοινός τόπος και να υπάρξει κατανόηση της συγκυρίας και από τις δύο πλευρές.
«Όταν υπάρχει καλή προαίρεση, μπορεί να βρεθεί χρυσή τομή», είχε πει, σημειώνοντας την ανάγκη,να αυξηθούν τα ελληνικά πληρώματα στα ελληνόκτητα πλοία, παράλληλα με την αύξηση των πλοίων υπό ελληνική σημαία.
www.bankingnews.gr
Σχόλια αναγνωστών