Τελευταία Νέα
Τουρισμός & Αερομεταφορές

«Γάμο αλά ελληνικά» ονειρεύονται οι μελλόνυμφοι του εξωτερικού

«Γάμο αλά ελληνικά» ονειρεύονται οι μελλόνυμφοι του εξωτερικού
Προσδοκίες για ανάκαμψη του γαμήλιου τουρισμού από το 2022
Σχετικά Άρθρα

Γαμήλια τελετή και honeymoon σε μαγευτικό προορισμό ονειρεύονται πλέον αρκετές υποψήφιες νύφες ανά τον κόσμο που αναγκάστηκαν να περιμένουν και μία και δύο χρονιές λόγω πανδημίας, προκειμένου να κάνουν το όνειρό τους πραγματικότητα.
Με την Ελλάδα να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των καλύτερων υποψήφιων επιλογών μέσω διαδικτύου (το 2019, ο γαμήλιος τουρισμός δημιούργησε στη χώρα μας 200 εκατ. ευρώ έσοδα και 260.000 διανυκτερεύσεις), οι σκέψεις ότι δεν αποκλείεται το 2022 να αποδειχθεί «χρονιά των γαμήλιων προορισμών» ήρθαν ξανά στην επιφάνεια, με την επισήμανση ότι «δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία».
Πολλές τελετές άλλωστε που είχαν προγραμματιστεί ακόμη και για φέτος, πήραν αναβολή για το 2022 λόγω του ότι οι γάμοι από το εξωτερικό χρειάζονται έναν έξτρα προγραμματισμό, τουλάχιστον έξι έως εννέα μηνών το νωρίτερο, κάτι που ήταν αδύνατο να επιτευχθεί μέσα στο ασφυκτικό πλαίσιο των περιορισμών που έθεσαν πολλές χώρες στο ξεκίνημα της σεζόν.
Το ενθαρρυντικό είναι ότι οι υποψήφιες νύφες ακόμα και του ισχυρού Pinterest επιμένουν να κατατάσσουν την Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς γαμήλιων ταξιδιών ανά τον κόσμο, μαζί με το Μπαλί, τις Μαλδίβες, τη Χαβάη, αλλά κυρίως, μαζί με ευρωπαϊκές χώρες που είναι ταυτόσημες του ρομαντισμού όπως είναι η Ιταλία και η Γαλλία, αλλά και άλλες, όπως η Ιρλανδία, ακόμη και η Τουρκία.
Ταυτόχρονα, δεκάδες είναι τα αφιερώματα με «άρωμα Ελλάδας» που έχουν την ευκαιρία να εντοπίσουν όσοι σχεδιάζουν το γάμο τους στο εξωτερικό σε αντίστοιχες ιστοσελίδες αρκεί και μόνο ένα απλό σερφάρισμα.
Το brides.com για παράδειγμα, συμπεριλαμβάνει τις Κυκλάδες ανάμεσα στους τοπ προορισμούς για μήνα του μέλιτος παγκοσμίως με ιδιαίτερα κολακευτικά σχόλια, ακόμα και μέσα στην πανδημία: «Αυτό το συγκρότημα νησιών στο Αιγαίο περιλαμβάνει αγαπημένα μέρη όπως η Σαντορίνη και η Μύκονος.
Υπάρχουν επίσης σημαντικά αρχαιολογικά μνημεία, εκπληκτική θέα στο ηλιοβασίλεμα και ανερχόμενοι νησιωτικοί προορισμοί όπως η Πάρος και η Φολέγανδρος, όπου μπορείτε να ζήσετε την ομορφιά με λιγότερα πρόσωπα τριγύρω».

Έρχονται στη Ρόδο οι Wedding Planners

Η τουριστική αγορά της Ρόδου ετοιμάζεται να υποδεχθεί περισσότερα από 500 εξειδικευμένα στελέχη και influencers που προωθούν πολυτελείς γάμους από 70 και πλέον χώρες του κόσμου, στο συνέδριο της πλατφόρμας Destination Wedding Planners (DWP), το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 9 έως τις 11 Νοεμβρίου στο ξενοδοχείο Mitsis Alila Resort & Spa.
Πρόκειται για ένα μεγάλο event το οποίο και μόνο που θα λάβει χώρα επί ελληνικού εδάφους, έχει σκοπό να ξαναβάλει τη βιομηχανία γαμήλιου τουρισμού στο «παιχνίδι», πόσο μάλιστα όταν το διοργανώνει μια από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες που προβάλλει τοποθεσίες σε δημοφιλείς προορισμούς.
Την προ πανδημίας εποχή, η Ρόδος βρισκόταν μια ανάσα από την πρωτοκαθεδρία της Σαντορίνης και της Μυκόνου, μαζί με την Πάρο, την Ύδρα, την Κέρκυρα, τη Ζάκυνθο, την Σκιάθο και τη Χαλκιδική, για όσους σχεδίαζαν να βρεθούν εκτός συνόρων για την «πιο ξεχωριστή μέρα της ζωής τους».
Αντίστοιχα συνέδρια ανά τον κόσμο παρακολουθούν συνήθως ειδικοί στο χώρο των γαμήλιων εκδηλώσεων με έτοιμες λίστες για τη σύναψη συμφωνιών με ξενοδοχεία, σχεδιαστές μόδας, φωτογράφους, ζαχαροπλαστεία, κοσμηματοπωλεία, κομμωτήρια και μια σειρά άλλων κατηγοριών που εμπλέκονται στην προετοιμασία, ώστε να προλάβουν να ικανοποιήσουν και τις πιο απαιτητικές και παράξενες επιθυμίες των μελλονύμφων.

Τζίρος που επιμερίζεται

Για τη βιομηχανία του γαμήλιου τουρισμού, πρόκειται για έναν τζίρο από τον οποίο έχουν να κερδίσουν αρκετές επαγγελματικές ομάδες και φυσικά οι ίδιοι οι προορισμοί.
Τζίρος που επιμερίζεται σε ξενοδοχεία, καταστήματα, διοργανωτές, χώρους εκδηλώσεων, προμηθευτές και πολλούς άλλους που αποτελούν είτε μικρό είτε μεγαλύτερο κρίκο αυτής της αλυσίδας που ανεβάζει ψηλά τον πήχη της πολυτέλειας.
Πρόκειται για μπάτζετς που σε πολλές περιπτώσεις μπορούν να ξεπεράσουν κατά πολύ τα έσοδα μιας κοινής εταιρικής εκδήλωσης και απαιτεί βεβαίως υψηλού επιπέδου φιλοξενία και υπηρεσίες.
Οι διοργανωτές γάμων θεωρούν την πολυτέλεια, ως στοιχείο προστιθέμενης αξίας στο τουριστικό προιόν μιας χώρας.
Μιας αξίας όμως που από τη μια πλευρά μπορεί να είναι διακριτή σε επίπεδο τουριστικών εσόδων, η οποία ωστόσο, από την άλλη, υπέστη μεγάλο πλήγμα από την υγειονομική κρίση.
Ιδιαίτερα για το 2020, η ζημία ήταν τεράστια (για πολλούς άγγιξε ακόμη και το 80%) αφού «πολλά υπερατλαντικά ταξίδια δεν ήταν δυνατόν να πραγματοποιηθούν και αρκετοί Αμερικανοί που θα ήθελαν να ζήσουν ίσως, μια επανάληψη του «Mamma mia» σε κάποιο ελληνικό νησί, έμειναν με την όρεξη», λέει άνθρωπος της αγοράς.
Αυτοί οι γάμοι τροφοδοτούν την παγκόσμια βιομηχανία με 300 δισ. δολ. εκ των οποίων τα 50 δισ. προέρχονται μόνο από τις ΗΠΑ.

Honeymoon destination για υψηλά βαλάντια

Για τον ΕΟΤ, ο τουρισμός πολυτελείας αποτελεί στρατηγικό στόχο για τα απόμενα χρόνια και η Ελλάδα, έναν από τους τοπ προορισμούς για γαμήλιο τουρισμό.
Στις αρχές του χρόνου, μετά από ενέργειες του αντίστοιχου γραφείου της Σκανδιναβίας, η χώρα μας προβλήθηκε με εκτενή αφιερώματα, ως ιδανική επιλογή για όσα ζευγάρια σε Φινλανδία και Σουηδία σχεδίαζαν να παντρευτούν εκτός συνόρων.
Μάλιστα το έγκριτο θεματικό περιοδικό HAAT (WEDDING) είχε την Ελλάδα πρωτοσέλιδο και στο εσωτερικό του περιέγραφε ως ιδανικούς τόπους για την τελετή την Πάργα στην Ήπειρο, αλλά και τη Σαντορίνη, την Σκόπελο, την Κρήτη και τη Ρόδο.
Άλλωστε, για τα μέλη της Ελληνικής Ένωσης Διοργανωτών Εκδηλώσεων Προορισμού (GDPA), η πλειοψηφία των επισκεπτών προέρχεται από ανώτερα και ανώτατα οικονομικά στρώματα και από δυνατές αγορές για τον ελληνικό τουρισμό, όπως είναι η Αυστραλία, οι ΗΠΑ, το Ισραήλ, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Αραβικές χώρες.
Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι, η μέση δαπάνη κάθε επισκέπτη είναι τετραπλάσια της μέσης δαπάνης των τουριστών αναψυχής που επισκέπτονται τη χώρα μας.
Ζευγάρια που επιλέγουν ελληνικούς προορισμούς για να προσκαλέσουν τους φίλους και την οικογένειά τους, φέρονται διατεθειμένα να ξοδέψουν αρκετά χρήματα για να είναι όλοι ευχαριστημένοι.
Υπολογίζεται ένας μέσος όρος καλεσμένων περίπου εκατό ατόμων, με τις ανάλογες δαπάνες τόσο σε νησιά όπως είναι η Σαντορίνη που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως «εμβληματικός προορισμός» για γαμήλιες τελετές και μήνα του μέλιτος, όσο και στην Αθήνα ως ενδιάμεσος προορισμός.

Νένα Ουζουνίδου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης