Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Κυοφορείται mega bank με την συγχώνευση ΑΤΕ, ΤΤ και Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων

 Κυοφορείται mega bank με την συγχώνευση ΑΤΕ, ΤΤ και Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων
Στην δημιουργία μέγα - τράπεζας η οποία θα λειτουργήσει ως αντίβαρο στην σημερινή αδυναμία των τραπεζών να «αιμοδοτήσουν» την ελληνική οικονομία προσανατολίζεται η κυβέρνηση.
Αυτή θα προέλθει από την συγχώνευση του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου (Τ.Τ), της Αγροτικής Τράπεζας (ΑΤΕ) και του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων.....
Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση θα μπορέσει να εκμεταλλευτεί τα υψηλά  επίπεδα ρευστότητας που διαθέτουν σήμερα το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και το Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.   Σε ερώτηση στις τράπεζες για το αν γνωρίζουν τις προθέσεις της κυβέρνησης ανέφεραν ότι δεν γνωρίζουν τις προθέσεις του βασικού μετόχου.
Η ρευστότητα θα «περάσει» στις επιχειρήσεις μέσω του δικτύου των καταστημάτων που διαθέτει η Αγροτική Τράπεζα σε ολόκληρη την χώρα.        
Της τριπλής συγχώνευσης προηγούνται δύο σημαντικές ενέργειες:
•    Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων από Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου να εξελιχθεί σε τραπεζικό ίδρυμα. Αυτό θα γίνει με σχέδιο νόμου που θα φέρει ο Γιώργος Παπακωνσταντίνου στην Βουλή.
•    Η Αγροτική Τράπεζα να απαλλαγεί από τα βάρη των υποχρεώσεων που έχει με τον αγροτικό πληθυσμό.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτά προβλέπει το σχέδιο με τις αποκρατικοποιήσεις που βρίσκεται ήδη πάνω στο γραφείο του Γιώργου Παπακωνσταντίνου προκειμένου να τεθεί προς συζήτηση στο επόμενο υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό.
Εκτός από τα πλάνα για συγχωνεύσεις στον τραπεζικό κλάδο που υποστηρίζονται και από τους εκπροσώπους του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου ( ΔΝΤ) η κυβέρνηση έχει καταστρώσει και άλλα σχέδια για να μπορέσει να μαζέψει έσοδα από τις φετινές αποκρατικοποιήσεις.      
Σύμφωνα με το Πρόγραμμα Σταθερότητας ο στόχος που έχει τεθεί για φέτος προβλέπει εισπράξεις 2,5 δις. ευρώ, που για κάποια άλλα στελέχη θεωρείται αδύνατο να συγκεντρωθούν εκτός και αν το ελληνικό δημόσιο περιορίσει τις συμμετοχές που έχει σε κρατικές εταιρίες και οργανισμούς.                      
Αναλυτικότερα τα σχέδια της κυβέρνησης για τις αποκρατικοποιήσεις αφορούν:      
1.     Ιντερνετικό Στοίχημα.  Σχέδια για το Ιντερνετικό Στοίχημα κάνουν στην πλατεία Συντάγματος με το ελληνικό δημόσιο να προσβλέπει σε εισπράξεις έως και 1 δις. ευρώ από τις άδειες που θα μοιράσει ο ΟΠΑΠ αλλά και από τον φόρο επί των κερδών που θα τεθεί. Σύντομα η κυβέρνηση θα ξεκινήσει  επαφές με εταιρίες  στοιχημάτων του εξωτερικού  που έχουν την τεχνογνωσία για την συγκεκριμένη  αγορά, ο τζίρος της οποίας  φθάνει τα  5 δις. ευρώ.
2.    Λιμάνια: Την αξιοποίηση των περιφερειακών λιμανιών της χώρας προωθεί η κυβέρνηση. Το σχέδιο της σχετικής  πρότασης αφορά το λιμάνι του Ηρακλείου στην Κρήτη, της Καβάλας, της Πάτρας αλλά και του Λαυρίου για τα οποία η κυβέρνηση κάνει σχέδια για την παραχώρηση  της εκμετάλευσης σε ιδώτες  – επενδυτές ή σε κοινοπραξίες εταιριών.
3.    Περιφερειακά αεροδρόμια: Το Δημόσιο στοχεύει στην δημιουργία  εταιριών holding στις οποίες θα εισαχθούν οι συμμετοχές από τους ιδιώτες επενδυτές που θα αναλάβουν την εκμετάλευση των αεροδρομίων. Θα δημιουργείται ξεχωριστή holding εταιρία η οποία θα αντιπροσωπεύσει  κάθε ένα από τα περιφερειακά  αερoδρόμια της χώρας που θα βαίνουν  προς αξιοποίηση ( holding Κυκλάδων,  Δωδεκανήσου κλπ).       Να σημειωεθεί ότι τα συναρμόδια υπουργεία επιθυμούν την είσοδο ιδιωτών επενδυτών σε αρκετά αεροδρόμια της χώρας, με στόχο ιδιώτες να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό και παράλληλα να έχουν την εκμετάλλευση για σημαντικό χρονικό διάστημα. Ουσιαστικά έτσι η κυβέρνηση  ακολουθεί το μοντέλο άλλων ευρωπαϊκών χωρών, όπου περιφερειακά, αλλά και μητροπολιτικά αεροδρόμια είναι πολυμετοχικά και σε αυτά μετέχουν η τοπική αυτοδιοίκηση, τράπεζες και ιδιώτες.Με αυτό τον τρόπο, εκτιμάται ότι θα επιταχυνθεί η ανάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων και θα εξορθολογιστούν τα τέλη, με τη φιλοδοξία να μετατραπούν σε "πόλους" ανάπτυξης για την περιφέρεια, αλλά και να δημιουργήσουν θέσεις εργασίας μέσα στα ίδια τα αεροδρόμια.Τα περιφερειακά αεροδρόμια πρόκειται να ενταχτούν σε ομάδες, με βασικό κριτήριο την επιβατική κίνηση, την κίνηση αεροσκαφών και το εμπορευματικό έργο.
4.    ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Στρατηγικό εταίρο στη ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναζητεί η κυβέρνηση. Τα συναρμόδια υπουργεία, Οικονομίας και Υποδομών προσανατολίζονται στη διάθεση του 49% και του management της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας εκμετάλλευσης του σιδηροδρομικού δικτύου (επιβάτες και εμπορεύματα), ενώ για τον ΟΣΕ (θα συνεχίσει να διαχειρίζεται την υποδομή) μελετώνται άλλα εξυγιαντικά προγράμματα. Ωστόσο, η σχετική προσπάθεια μονάχα εύκολη δεν είναι, με δεδομένο ότι οι ετήσιες ζημιές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προσεγγίζουν τα 125 εκατ. ευρώ, ενώ οι συσσωρευμένες έχουν ξεπεράσει τα 700 εκατ. Η είσοδος ιδιωτών στις επιβατικές (ακούγεται έντονα ότι ενδέχεται να εισέλθουν οι Γάλλοι της SNCF), αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές του ΟΣΕ θα εξαρτηθεί (και) από τη κατάληξη του διαγωνισμού για το εμπορευματικό κέντρο του Θριασίου.
5.    ΟΣΕ: Μικρά εμπορικά κέντρα, χώρους αναψυχής ακόμα και…ξενοδοχεία  στους σιδηροδρομικούς σταθμούς Πειραιά, Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Λάρισας φιλοδοξεί να δημιουργήσει η ΓΑΙΑΟΣΕ, θυγατρική εταιρεία του ΟΣΕ, η οποία διαχειρίζεται την τεράστια ακίνητη περιουσία του οργανισμού. Η εκτίμηση της τρέχουσας εμπορικής αξίας των ακινήτων ιδιοκτησίας του ΟΣΕ ανέρχεται σε 4,6 δις. ευρώ (τα γεωτεμάχια ανέρχονται σε 3.600, συνολικού εμβαδού 89.000 στρεμμάτων και αξίας 4,2 δις. ευρώ, ενώ τα κτίρια υπολογίζονται σε 4.600, συνολικού εμβαδού 540.000 τ.μ. και αξίας 400 εκ. ευρώ), ωστόσο ελάχιστο ποσοστό αυτής μπορεί να αποβεί πραγματικά αξιοποιήσιμο (3%). Το πιο σημαντικό ακίνητο του ΟΣΕ προς αξιοποίηση είναι ο σιδηροδρομικός σταθμός του Πειραιά. Η ΓΑΙΑΟΣΕ πρόκειται να προκηρύξει διαγωνισμό για την επιλογή ιδιώτη επενδυτή, ο οποίος θα αναλάβει την ανακατασκευή και εκμετάλλευση του για περίοδο άνω των 20 ετών. Ο εν λόγω σιδηροδρομικός σταθμός αποτελεί τον τερματικό σταθμό του Προαστιακού στον Πειραιά, πλησίον του ΗΣΑΠ. Στις πολεοδομικά επιτρεπόμενες χρήσεις του ακινήτου, συνολικής επιφάνειας 13.492  τ.μ., με επιτρεπόμενη δόμηση γύρω στα 39.000 τ.μ. περιλαμβάνονται χώροι γραφείων, εμπορικά καταστήματα, εστιατόρια, κέντρα διασκέδασης-αναψυχής και χώροι στάθμευσης. ..

Μ. Χριστοδούλου
news@bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης