Τελευταία Νέα
Οικονομία

Γιατί πνέουν μένεα κατά του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη οι αλυσίδες super market και οι έμποροι

Γιατί πνέουν μένεα κατά του υπουργού Άδωνι Γεωργιάδη οι αλυσίδες super market και οι έμποροι
Oι εκπρόσωποι των αλυσίδων δεν επιθυμούν να έρθουν σε δημόσια αντιπαράθεση με τον υπουργό Ανάπτυξης
Σχετικά Άρθρα
Μηνύματα δυσαρέσκειας στέλνουν οι ιδιοκτήτες των αλυσίδων σούπερ προς κυβερνητική κατεύθυνση με ευήκοα ώτα, «ψέλνοντας» στην ουσία τον υπουργό Άδωνι Γεωργιάδη για τις πρωτοβουλίες να περιορίσει την ελεύθερη αγορά αφού έβαλε όρια στην τιμολόγηση των προϊόντων στο ράφι.

Ένα από τα θέματα που καίει τις αλυσίδες είναι το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για να προστεθεί στη συνέχεια το καλάθι του νοικοκυριού.
Από σήμερα στο μέτωπο των δυσαρεστημένων θα προστεθεί και ο εμπορικός κόσμος όταν η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γεωργιάδη και Παπαθανάση ρίχνουν τίτλους τέλους στις «μαϊμού» εκπτώσεις αφού αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού των ποσοστιαίων εκπτώσεων.

Το υπουργείο ορίζει ως σημείο αναφοράς της τιμής πριν από τις 30 ημέρες για να προσδιοριστεί με το επόμενο βήμα το ποσοστό της έκπτωσης.
Το υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων κάνει ένα ακόμη βήμα για την προστασία των καταναλωτών με τη νέα ιστοσελίδα kataggelies.mindev.gov.gr
Οι καταναλωτές θα είναι σε θέση να … δίνουν τους παραβάτες επώνυμα αλλά και ανώνυμα. Η νέα πλατφόρμα θα δέχεται παράπονα για τους servicers, για τις τράπεζες την ενέργεια, φάρμακα κλπ.
Πρόκειται για νέες κατηγορίες καθώς μέχρι πρότινος οι καταγγελίες στον τομέα της ενέργειας είναι αρμοδιότητα της ΡΑΕ.

Οι ιδιοκτήτες των αλυσίδων σούπερ μάρκετ βλέπουν ως αντίπαλο τον Άδωνι Γεωργιάδη

Ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης αποκάλυψε στην ενημέρωση με τους δημοσιογράφους, ότι τα σούπερ μάρκετ χάνουν από το καλάθι του νοικοκυριού διότι έχει αυξηθεί ο τζίρος λόγω ότι τα επιλέγουν οι καταναλωτές με συνέπεια να χρηματοδοτείται από τις πωλήσεις προϊόντων εκτός του καλαθιού.
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι δεν σας κρύβω ότι υπήρξαν και υπάρχουν πολλά παράπονα από τα σούπερ μάρκετ ότι πλέον το καλάθι τους κοστίζει πολλά λεφτά διότι επειδή ακριβώς έχει αυξήσει το μερίδιο στο τζίρο τους σε πολύ μεγάλο βαθμό εάν δεν πουλάνε στις τιμές του καλαθιού αλλά πουλάνε στις κανονικές τιμές θα είχαν πολύ σημαντική διαφορά στο τζίρο τους.
Σημειώστε ότι υπάρχουν αλυσίδες που στο καλάθι πουλάνε προϊόντα κάτω από το κόστος τους μόνο και μόνο για να μπορέσουν να παρουσιάσουν ένα καλάθι ανταγωνιστικό έναντι άλλων αλυσίδων.

Αποφεύγουν τη δημόσια αντιπαράθεση


Να σημειωθεί ότι οι εκπρόσωποι των αλυσίδων δεν επιθυμούν να έρθουν σε δημόσια αντιπαράθεση με τον υπουργό, διότι παραμένει σε ισχύ το πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους μέχρι τις 31 Μαρτίου 2003. Όλοι θεωρούν ότι θα παραταθεί λόγω της προεκλογικής περιόδου.
Είναι γεγονός ότι το μέτρο δεν μπορεί να διατηρηθεί σε ισχύ για μεγάλο χρονικό διάστημα διότι θα τεθεί θέμα Ελεύθερου Ανταγωνισμού.

Πάντως στελέχη αλυσίδων με καλές σχέσεις με τον Τύπο λένε ότι « Ο Άδωνις μόνο ζητάει και δεν ρωτάει. Διατάζει, κάνε εκείνο κάνε το άλλο. Η συζήτηση δεν παίρνει έκταση διότι δεν θέλουν να βγάλουν δημόσια αντιπολεμική εικόνα κατά του υπουργού.
Τέλος στις μαϊμού εκπτώσεις. Στο άρμα των δυσαρεστημένων και οι έμποροι.

Στο μέτωπο των δυσαρεστημένων θα προστεθεί και ο εμπορικός κόσμος, ο οποίος από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Γεωργιάδη- Παπαθαναση αντιμετωπίστηκε ως ένας κλάδος που συστηματικά εμπαίζει τους καταναλωτές στην περίοδο των εκπτώσεων.
Το υπουργείο περιμένει στη «γωνία» τους επιχειρηματίες για την ημέρα της black Friday ή στη cyber Monday διότι η «Μαύρη Παρασκευή» έχει αποδεχθεί χρυσοτόκος όρνιθα για τις επιχειρήσεις.

Φέτος η black Friday θα είναι στο στόχαστρο του υπουργείου. Στο ενδεχόμενο ένας καταναλωτής να κάνει καταγγελία για πλασματικές εκπτώσεις με τη ΔΙΜΕΑ να το επιβεβαιώνει θα επιβάλλεται πρόστιμο στην επιχείρηση στο 4% του συνολικού τζίρου της επιχείρησης. Για πρώτη φορά η εφαρμογή του μέτρου που πέρασε με το νόμο 4933/2022 , οι καταναλωτές θα πρέπει να θυμούνται ότι ως προγενέστερη τιμή, αυτή η τιμή που διαγράφεται στην έκπτωση είναι η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια του χρονικού διαστήματος όχι συντομότερου των 30 ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Άρα, ένας έμπορος ουσιαστικά δεν μπορεί να αυξήσει απότομα την τιμή και να τη μειώσει και να επικαλείται την αυξημένη τιμή αυτή ως τιμή εκκίνησης της έκπτωσης, με αποτέλεσμα αυτό να επιτρέπει στο κράτος αλλά και στον καταναλωτή να μπορεί να δει πραγματικές εκπτώσεις στο πεδίο. Αντίθεα οι επιχειρήσεις που κάνουν προσφορές ή δίνουν ένα συν ένα δώρο δεν υπόκειται στη ρύθμιση διότι έχουν ποσοστό έκπτωσης.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης