Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Commerzbank: Τι θα συμβεί εάν ο Donald Trump επανεκλεγεί Πρόεδρος των ΗΠΑ τον Νοέμβριο – Πιθανόν δεν θα επαναληφθεί το ράλι της Wall Street

Commerzbank: Τι θα συμβεί εάν ο Donald Trump επανεκλεγεί Πρόεδρος των ΗΠΑ τον Νοέμβριο – Πιθανόν δεν θα επαναληφθεί το ράλι της Wall Street
Ο Trump προηγείται στις δημοσκοπήσεις εδώ και αρκετούς μήνες, επί του παρόντος με περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες
Απαντήσεις στο πλήθος των ερωτημάτων που δέχεται η Commerzbank προσπαθεί να δώσει το τμήμα ανάλυσή της, σχετικά με το τι θα συμβεί εάν ο Donald Trump επανεκλεγεί Πρόεδρος των ΗΠΑ τον Νοέμβριο.
Άλλωστε, έχει γίνει όλο και πιο πιθανό ότι ο Donald Trump θα είναι ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων στις προεδρικές εκλογές το φθινόπωρο και ότι θα υπάρξει επανάληψη της μονομαχίας του 2020: Joe Biden εναντίον Donald Trump.
Ο Trump προηγείται στις δημοσκοπήσεις εδώ και αρκετούς μήνες, επί του παρόντος με περίπου 2 ποσοστιαίες μονάδες.
Ωστόσο, λόγω των ιδιαιτεροτήτων του εκλογικού συστήματος των ΗΠΑ, το οποίο ευνοεί ελαφρώς τις αγροτικές πολιτείες που κυριαρχούν οι Ρεπουμπλικάνοι, ο Biden χρειάζεται στην πραγματικότητα προβάδισμα περίπου 4 μονάδων στον εθνικό μέσο όρο για να υπερασπιστεί το αξίωμά του.
Οι χαμηλές επιδόσεις του Δημοκρατικού κόμματος στις δημοσκοπήσεις οφείλονται εν μέρει στη συνεχιζόμενη εισροή προσφύγων στα νότια σύνορα των ΗΠΑ και στο γεγονός ότι όλο και περισσότεροι Αμερικανοί απορρίπτουν τη συμμετοχή των ΗΠΑ σε «ξένες» συγκρούσεις.
Ειδικά οι νέοι ψηφοφόροι – που ψήφισαν υπέρ του Biden με σαφή πλειοψηφία το 2020 – επικρίνουν την πολιτική της αμερικανικής κυβέρνησης στη Μέση Ανατολή.
Μια νίκη Trump στις προεδρικές εκλογές στις 5 Νοεμβρίου είναι επομένως μια ξεχωριστή πιθανότητα.

1_46.png
Ποιος θα είναι ο υποψήφιος για Αντιπρόεδρος;

Καθώς η υποψηφιότητα Trump γίνεται ολοένα και πιο πιθανή, τα ερωτήματα επικεντρώνονται πλέον στο ποιον θα μπορούσε να διορίσει στη θέση του αντιπροέδρου.
Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι υποψήφιοι αντιπρόεδροι υποτίθεται ότι απευθύνουν έκκληση σε ομάδες ψηφοφόρων εντός και εκτός του κόμματός τους που ο υποψήφιος πρόεδρος είναι λιγότερο πιθανό να προσεγγίσει.
Αντίστοιχα, νεότεροι υποψήφιοι, γυναίκες και μέλη εθνοτικών μειονοτήτων ειδικότερα τίθενται στο παιχνίδι για αυτή τη θέση.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Predictit, οι στοιχηματικές αγορές κατατάσσουν τους υποψήφιους VP με φθίνουσα σειρά ως εξής:
-Kristi Noem: 52 ετών Κυβερνήτης της Νότιας Ντακότα
-Elise Stefanik: 39χρονο μέλος της Βουλής των Αντιπροσώπων από τη Νέα Υόρκη
-Tim Scott: 58χρονος γερουσιαστής από τη Νότια Καρολίνα και ο μόνος μαύρος Ρεπουμπλικανός στη Γερουσία
-Vivek Ramaswamy: 38χρονος επιχειρηματίας ινδικής καταγωγής από το Οχάιο
Μερικές φορές αναφέρεται και η Nikki Haley, η μόνη εναπομείνασα αντίπαλος του Trump στις προκριματικές εκλογές των Ρεπουμπλικανών.
Λόγω της προεκλογικής εκστρατείας, ωστόσο, δεν φαίνεται πολύ πιθανό ο Trump να επιλέξει τη Nikki Haley.

Τι διαφορετικό έχει αυτή τη φορά;

Η νίκη του Trump το 2016 μάλλον ήταν έκπληξη και για τον ίδιο.
Ως εκ τούτου, η προεδρία του ήταν ανεπαρκώς προετοιμασμένη και έγινε ακόμη πιο δύσκολη από το γεγονός ότι ο Trump απέλυσε τη «μεταβατική ομάδα» του (η οποία είναι υπεύθυνη ιδίως για την επιλογή προσωπικού για ηγετικές θέσεις στη νέα κυβέρνηση) αμέσως μετά τη νίκη του στις εκλογές.
Η εναλλαγή του προσωπικού παρέμεινε υψηλή καθ' όλη τη διάρκεια της θητείας του και ο συντονισμός της κυβερνητικής πολιτικής ήταν ανεπαρκής.
Αυτό απέσυρε λίγο τις πολιτικές του Trump.
Οι Ρεπουμπλικάνοι θέλουν να τα πάνε καλύτερα αυτή τη φορά.
Οργανώσεις και δεξαμενές σκέψης με στενούς δεσμούς με τους Ρεπουμπλικάνους εργάζονται για κάποιο χρονικό διάστημα πάνω στα περιγράμματα μιας νέας πολιτικής.
Το Heritage Foundation, για παράδειγμα, παρουσίασε μια ατζέντα 920 σελίδων.
Αυτή αναφέρει: «Η ιστορία διδάσκει ότι η εξουσία ενός Προέδρου να εφαρμόζει μια ατζέντα βρίσκεται στο αποκορύφωμά της κατά τις ημέρες έναρξης λειτουργίας της διοίκησης».
Προφανώς σχεδιάζεται μια αρχή για μια κυβέρνηση Trump ΙΙ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, δημιουργείται βάση δεδομένων υποψηφίων για κυβερνητικές θέσεις προκειμένου να υπάρχει διαθέσιμο το απαραίτητο προσωπικό.

Αναμένονται νέες φορολογικές περικοπές;

Οι φορολογικές περικοπές που εγκρίθηκαν το 2017 ήταν από τα μεγαλύτερα έργα κατά τη διάρκεια της θητείας του Trump.
Ενώ οι εταιρικοί φόροι μειώθηκαν μόνιμα, η μείωση του φόρου εισοδήματος λήγει στα τέλη του 2025.
Ο Trump έχει ήδη κρατήσει την προοπτική παράτασης.
Σύμφωνα με υπολογισμούς του Γραφείου Προϋπολογισμού του Κογκρέσου (CBO), αυτό θα αύξανε το έλλειμμα του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού των ΗΠΑ κατά μέσο όρο κατά 0,7% του ΑΕΠ έως το 2033.
Από μόνο του, ωστόσο, αυτό δεν αποτελεί θεμελιώδη αλλαγή πορείας στη δημοσιονομική πολιτική, καθώς ο Πρόεδρος Biden πιθανότατα θα διατηρήσει επίσης τις περισσότερες φορολογικές περικοπές, μόνο για τα ιδιαίτερα υψηλά εισοδήματα (από 400 χιλιάδες δολάρια) που θα φορολογούνταν βαρύτερα.
Αυτό δείχνει για άλλη μια φορά ότι ακόμη και οι «προσωρινές» φοροελαφρύνσεις έχουν την τάση να γίνονται μόνιμες.
Το δημοσιονομικό έλλειμμα τα δύο τελευταία δημοσιονομικά έτη 2022 και 2023 (το οικονομικό έτος των ΗΠΑ λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου) ήταν ήδη ασυνήθιστα υψηλό γύρω στο 6% ενόψει μιας οικονομίας με μέγιστη απασχόληση.
Ούτε οι Δημοκρατικοί ούτε οι Ρεπουμπλικάνοι έχουν επιδείξει μέτριες δημοσιονομικές πολιτικές.
Η παράταση των φορολογικών περικοπών είναι απίθανο να δώσει ώθηση στην ανάπτυξη, καθώς αυτό απλώς θα διαιωνίσει το status quo.
Ο θετικός άνεμος για την οικονομία θα μπορούσε να αναμένεται μόνο σε περίπτωση πρόσθετων φορολογικών περικοπών, αλλά αυτές είναι απίθανες σε μεγάλη κλίμακα.
Ακόμη και χωρίς νέες φορολογικές περικοπές ή προγράμματα δαπανών, ο λόγος του εθνικού χρέους είναι πιθανό να αυξηθεί πάνω από το προηγούμενο ρεκόρ στο τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου (106% του ΑΕΠ) τα επόμενα χρόνια.
Δεν προβλέπονται αποφασιστικά αντίμετρα προς το παρόν.

Μια λιγότερο «πράσινη» βιομηχανική πολιτική;

Ο Trump πιθανότατα θα αποχωρούσε από τη Συμφωνία του Παρισιού για το κλίμα, όπως έκανε το 2017.
Σίγουρα θα καταργούσε επίσης τους κανονισμούς κατά της παραγωγής και χρήσης ορυκτών καυσίμων, όπως έκανε στην πρώτη του θητεία.
Ο βαθμός στον οποίο αυτό θα έχει πραγματικά οικονομικό αντίκτυπο μένει να φανεί.
Ακόμη και στην πρώτη του θητεία, ορισμένα από αυτά τα μέτρα δεν οριστικοποιήθηκαν.
Σε τελική ανάλυση, σχεδόν καμία εταιρεία δεν κατασκευάζει ένα εργοστάσιο ηλεκτροπαραγωγής με καύση άνθρακα, για παράδειγμα, και επομένως βασίζεται σε μια πολιτική που θα μπορούσε να αλλάξει ριζικά ξανά μετά από μόλις τέσσερα χρόνια.
Ωστόσο, μια άλλη νίκη Trump θα μπορούσε να οδηγήσει πολλούς στο συμπέρασμα ότι οι πολιτικές του Trump δεν είναι τελικά ένα προσωρινό φαινόμενο.
Όσον αφορά τη βιομηχανική πολιτική, ο Biden και ο Trump έχουν πολύ παρόμοιες απόψεις και ο Trump θα εμπλακεί επίσης στη βιομηχανική πολιτική.
Το «Made in America», άλλωστε, είναι η κατευθυντήρια αρχή και για τα δύο μέρη.

Τι σημαίνει αυτό για τη νομοθεσία για τη βιομηχανική πολιτική που θέσπισε ο Πρόεδρος Biden;

Ο νόμος CHIPS προωθεί την ανάπτυξη και την επέκταση της βιομηχανίας ημιαγωγών των ΗΠΑ, η οποία έχει αναγνωριστεί ως στρατηγικός τομέας.
Ως πρόεδρος, ο Trump ζήτησε επίσης την ανάπτυξη μιας εγχώριας βιομηχανίας ημιαγωγών.
Ως εκ τούτου, δεν αναμένονται περικοπές εδώ.
Ο νόμος για τη μείωση του πληθωρισμού (IRA), ο οποίος έχει έντονη «πράσινη» γεύση και προωθεί τις επενδύσεις σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, για παράδειγμα, είναι πιο αμφιλεγόμενος.
Ωστόσο, πολλές πολιτείες που διοικούνται από Ρεπουμπλικάνους επωφελούνται επίσης από αυτή την πράξη.
Επομένως, η πλήρης κατάργηση δεν είναι ρεαλιστική.
Αυτό έχει ήδη αποδειχθεί από το γεγονός ότι η περσινή προσπάθεια των Ρεπουμπλικανών να καταργήσουν τις φορολογικές εκπτώσεις για την καθαρή ενέργεια, που ήταν μέρος του IRA, απέτυχε λόγω της αντίστασης των Ρεπουμπλικανών Αντιπροσώπων από την Αϊόβα.
Αυτό το γεωργικό κράτος είναι σημαντικός δικαιούχος των επιδοτήσεων για τα βιοκαύσιμα.
Παρ' όλες τις ομοιότητες, υπάρχουν επίσης διαφορές μεταξύ Trump και Biden όσον αφορά τη βιομηχανική πολιτική.
Το τελευταίο έχει δώσει πολύ μεγαλύτερη έμφαση στις πτυχές της περιβαλλοντικής πολιτικής.
Επιπλέον, η βιομηχανική πολιτική υπό τον Biden προσεγγίστηκε πολύ πιο συστηματικά και με πολύ μεγαλύτερους πόρους.

Θα προσπαθήσει ο Trump να φέρει τη Fed υπό τον έλεγχό του;

Η εμπειρία της Fed με τον Donald Trump στην πρώτη του θητεία ήταν ανάμεικτη.
Από τη μία πλευρά, ο διορισμός του Powell ως προέδρου του διοικητικού συμβουλίου της Fed ήταν μια σταθερή επιλογή, όπως και οι νεοσύστατοι διοικητές (π.χ. Waller και Clarida).
Από την άλλη πλευρά, ο Trump είχε γίνει ανοιχτά επικριτικός προς τη Fed.
Αυτό ήταν σε έντονη αντίθεση με άλλους προέδρους.
Τουλάχιστον από την προεδρία του Bill Clinton τη δεκαετία του 1990, είχαν επιδείξει μεγάλη δημόσια αυτοσυγκράτηση ως προς αυτό.
Προς το τέλος της θητείας του, ο Trump προσπάθησε να περάσει την Judy Shelton, εκπρόσωπο μιας ριζικά διαφορετικής –και πιο επεκτατικής– νομισματικής πολιτικής, ως διοικητή της Fed, αλλά αυτό απέτυχε λόγω της αντίστασης της Γερουσίας.
Στη δεύτερη θητεία του, ο Trump θα μπορούσε να προσπαθήσει να επηρεάσει τη Fed πιο έντονα υπέρ του.
Προς το παρόν, καμία θέση στο διοικητικό συμβούλιο της Fed δεν είναι κενή.
Ωστόσο, η θητείας μίας από τις 14 θέσεις λήγει κάθε δύο χρόνια, την επόμενη φορά στις 31 Ιανουαρίου 2026, και τα μέλη του ΔΣ συχνά δεν ολοκληρώνουν τη θητεία τους (εάν ένα μέλος του ΔΣ παραιτηθεί, ο διάδοχός του ορίζεται μόνο μέχρι το τέλος της θητείας του προκατόχου τους).
Επιπλέον, η δεύτερη τετραετής θητεία του Powell ως Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου λήγει τον Μάιο του 2026.
Ο Trump είπε πρόσφατα σε τηλεοπτική συνέντευξη ότι δεν θα πρότεινε τον Powell για άλλη θητεία ως Πρόεδρος της Fed, ενώ υπαινίχθηκε ότι ο Powell ήθελε να βοηθήσει τους Δημοκρατικούς μειώνοντας τα επιτόκια.
Ο Trump θα μπορούσε έτσι να εγκαταστήσει μια νέα ηγεσία της Fed.
Ωστόσο, η Γερουσία πρέπει να επιβεβαιώσει αυτούς τους διορισμούς.
Εάν οι Δημοκρατικοί διατηρήσουν την πλειοψηφία στη Γερουσία, το περιθώριο ελιγμών του θα είναι περιορισμένο.
Και ακόμη και μεταξύ των Ρεπουμπλικανών, δεν είναι βέβαιο ότι όλοι οι γερουσιαστές του κόμματος θα έδιναν την ευλογία τους σε έναν αμφιλεγόμενο διορισμό.
Σε τελική ανάλυση, η Fed έχει κερδίσει καλή φήμη για την επιτυχή καταπολέμηση του πληθωρισμού και πιθανώς την επίτευξη μιας ήπιας προσγείωσης για την οικονομία.
Τελευταίο αλλά εξίσου σημαντικό, ο Jerome Powell έδινε πάντα μεγάλη σημασία στις καλές επαφές και στις καλές σχέσεις με τη Γερουσία.
Συνολικά, φαίνεται επομένως λιγότερο πιθανό ο Trump να είναι σε θέση να βάλει τη Fed σε πλαίσιο.

Τι συμβαίνει με τους εμπορικούς πολέμους;

Σύμφωνα με δικές του δηλώσεις, ο Donald Trump λατρεύει τους δασμούς.
Οι αυξήσεις των δασμών, ειδικά στο εμπόριο με την Κίνα, ήταν ένα αγαπημένο εργαλείο εμπορικής πολιτικής κατά την πρώτη του θητεία.
Ο Joe Biden ουσιαστικά διατήρησε αυτούς τους δασμούς.
Ο Trump έχει ήδη ανακοινώσει περαιτέρω αυξήσεις δασμών για δεύτερη θητεία.
Θεωρεί ότι οι δασμοί 60% και άνω είναι κατάλληλοι για κινεζικά προϊόντα (ο πρώτος γύρος δασμών του Trump μετά το 2016 αύξησε τους δασμούς στις εισαγωγές από την Κίνα έως και 25%).
Για τους άλλους εμπορικούς εταίρους των ΗΠΑ, ο Trump θέλει να εισαγάγει ένα καθολικό «βασικό δασμό» 10%.
Οι διαφωνίες και τα αντίμετρα θα ήταν αναπόφευκτα.
Τελικά, οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικάνοι έχουν παρόμοια άποψη για βασικά ζητήματα εξωτερικού εμπορίου: και οι δύο έχουν αναπτύξει μια αποστροφή για το ελεύθερο εμπόριο.
Αυτό θα έδινε μόνο αθέμιτα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα στους ανταγωνιστές των ΗΠΑ, ιδίως στην Κίνα.
Αυτό έχει υπονομεύσει τη βιομηχανική βάση των ΗΠΑ, η οποία είναι ιδιαίτερα επικίνδυνη από την άποψη της πολιτικής ασφάλειας.
Επιπλέον, οι αμερικανοί εργαζόμενοι έχουν πληρώσει το τίμημα για τις λανθασμένες πολιτικές των προέδρων Clinton, Bush και Obama.
Επομένως, ο αυξημένος προστατευτισμός αποτελεί συναίνεση, όπως γνώρισαν και οι Ευρωπαίοι στις δύσκολες διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση Biden.
Η κύρια αλλαγή υπό τον Trump θα ήταν μάλλον ο τόνος και όχι η ουσία της πολιτικής.

Νέα κατεύθυνση για την εξωτερική πολιτική;

Υπάρχουν πολύ μεγαλύτερες διαφορές όσον αφορά την εξωτερική πολιτική.
Ο Biden, ο οποίος έμαθε το εμπόριο της εξωτερικής του πολιτικής κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου, ακολουθεί την παράδοση των ΗΠΑ μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο: οι ΗΠΑ πρέπει να παραμείνουν δεσμευμένες στον κόσμο, και ιδιαίτερα στην Ευρώπη.
Έχει ρόλο εγγυητή για την, τουλάχιστον εν μέρει, βασισμένη σε κανόνες παγκόσμια τάξη που εμφανίστηκε μετά το 1945.
Ωστόσο, οι έρευνες δείχνουν ότι πολλοί Αμερικανοί δεν είναι πλέον έτοιμοι να επωμιστούν το κόστος αυτού του ηγετικού ρόλου.
Οι ΗΠΑ θα προτιμούσαν να επικεντρωθούν στον νούμερο ένα αμφισβητία – την Κίνα.
Ο Trump βλέπει το ΝΑΤΟ (τη θεσμική εγγύηση του δεσμού με την Ευρώπη, ας πούμε έτσι) ως ενόχληση και τουλάχιστον θα πίεζε σκληρά τους Ευρωπαίους να εξασφαλίσουν τη δική τους ασφάλεια πρώτα και κύρια.
Ωστόσο, οι ΗΠΑ δεν αναμένεται να αποχωρήσουν από το ΝΑΤΟ.
Τουλάχιστον, αυτό θα απαιτούσε την έγκριση της Γερουσίας σύμφωνα με έναν νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα.
Ωστόσο, ο σκοπός του ΝΑΤΟ θα τεθεί ήδη υπό αμφισβήτηση εάν ο Trump εγείρει αμφιβολίες ότι οι ΗΠΑ θα παρέμβουν αυτόματα υπέρ της Ευρώπης σε περίπτωση κρίσης.
Σε κάθε περίπτωση, οι Ευρωπαίοι θα έπρεπε να επενδύσουν πολύ περισσότερα στην άμυνα και πιθανώς να επωμιστούν το βάρος της υποστήριξης της Ουκρανίας ουσιαστικά μόνοι τους.

Θα κάνει το δολάριο δυνατό ξανά;

Το «δολάριο Trump» είναι πιθανό να είναι ισχυρό – τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.
Τα εμπόδια του ξένου ανταγωνισμού, η απορρύθμιση, οι χαμηλοί φόροι για τις εταιρείες και τους πλούσιους: η πολιτική ατζέντα του Trump είναι πιθανό να αυξήσει την κερδοφορία του κεφαλαίου που επενδύεται στις ΗΠΑ από πολλές απόψεις.
Και αυτό θα πρέπει να κάνει το δολάριο πιο επιθυμητό, δηλαδή πιο πολύτιμο.
Μακροπρόθεσμα, ωστόσο, η στεγανοποίηση θα μπορούσε να οδηγήσει σε απώλεια αποτελεσματικότητας και, συνεπώς, σε ασθενέστερο δολάριο.
Η προοπτική ενός ισχυρού δολαρίου Trump θα μπορούσε επίσης να απογοητεύσει εάν ο Trump δεν αρκεστεί στο να επικρίνει δημόσια τη Fed, όπως έκανε στην πρώτη θητεία του, αλλά ουσιαστικά παρέμβει στις εργασίες της.
Αυτό θα ήταν σαφώς αρνητικό για το δολάριο.

Άλλο ένα ράλι στο χρηματιστήριο;

Τον Νοέμβριο του 2016, τα χρηματιστήρια αντέδρασαν θετικά στην εκλογική νίκη του Donald Trump, καθώς ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ υποσχέθηκε μεταξύ άλλων στις εταιρείες χαμηλότερους φόρους και λιγότερες ρυθμίσεις.
Ωστόσο, ορισμένοι παράγοντες υποδηλώνουν ότι τα χρηματιστήρια δεν θα υποδέχονταν έναν νικητή των εκλογών Trump με παρόμοια ευφορία.
Για παράδειγμα, οι αποτιμήσεις των μετοχών το 2024 είναι σημαντικά υψηλότερες από ό,τι το 2016, όταν οι επενδυτές πλήρωσαν αναλογία τιμής/κέρδους (αναλογία P/E) 17 για τον S&P 500 και 18 για τον Nasdaq, ενώ ο τρέχων δείκτης S&P 500 P/E είναι 20 και ο δείκτης Nasdaq P/E είναι 25.
Επιπλέον, υπήρχε υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας και νευρικότητας στη χρηματιστηριακή αγορά το 2016 ενόψει των προεδρικών εκλογών και η υπονοούμενη αστάθεια VIX για τον S&P 500 ήταν τακτικά πάνω από το 20.
Η Commerzbank βλέπει το τρέχον επίπεδο VIX του 13 ως ένα σημάδι ότι πολλοί επενδυτές είναι αρκετά ετοιμασμένοι για τη νίκη του Trump στις εκλογές το 2024.
Άλλωστε, μόνο αργότερα στην προεδρία του ο Trump προκάλεσε σημαντικές πισωγυρίσματα στα χρηματιστήρια, ιδιαίτερα με έναν εμπορικό πόλεμο κατά της Κίνας.
Αυτή τη φορά, ωστόσο, η εμπορική πολιτική θα μπορούσε να είναι στην ατζέντα του Donald Trump πολύ νωρίτερα.
Ως εκ τούτου, αναμένεται ότι μια πιθανή νίκη των εκλογών Trump το 2024 δεν θα έχει τόσο ισχυρό αντίκτυπο στα χρηματιστήρια όπως το 2016.
Ταυτόχρονα, δεν πρέπει να υπερεκτιμάται η επιρροή ενός προέδρου στα χρηματιστήρια.
Σχεδόν κάθε πρόεδρος από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο έχει δει τις μετοχές να αυξάνονται.
Μια ματιά στους τελευταίους προέδρους δείχνει ότι οι τιμές των μετοχών έχουν αυξηθεί σημαντικά υπό τόσο διαφορετικούς προέδρους όπως ο Obama, ο Trump και ο Biden.
Το γεγονός ότι έπεσαν κατά τη διάρκεια της προεδρίας του George Bush– παρά τις σημαντικές φορολογικές περικοπές – δεν ήταν αντανάκλαση κακής πολιτικής, αλλά συνέπεια της έκρηξης της φούσκας στην πρώτη θητεία του και της Μεγάλης Οικονομικής Κρίσης στη δεύτερη.

Συμπέρασμα

Μια νίκη στις εκλογές του Donald Trump θα άλλαζε την πολιτική των ΗΠΑ και τη διεθνή.
Ωστόσο, με βάση την προηγούμενη εμπειρία με την αστάθεια του Trump και το πολιτικό του στυλ που βασίζεται στις συναλλαγές, όλες οι προβλέψεις σχετικά με τις πιθανές πολιτικές του θα πρέπει να αντιμετωπίζονται με μεγάλη προσοχή.
Επιπλέον, ο βαθμός στον οποίο θα μπορέσει να προωθήσει τις ιδέες του εξαρτάται από τις εκλογές για τη Γερουσία και τη Βουλή των Αντιπροσώπων, τουλάχιστον για εκείνα τα θέματα όπου εξαρτάται από την έγκριση του Κογκρέσου.
Στα δύο πρώτα χρόνια της θητείας του, ο Trump είχε την πλειοψηφία και στα δύο κοινοβούλια, γι' αυτό και μπόρεσε να μειώσει τους φόρους.
Ωστόσο, η πλειοψηφία στη Γερουσία ήταν ισχνή, πράγμα που σημαίνει ότι το σχέδιό του να ανατρέψει τη μεταρρύθμιση της υγειονομικής περίθαλψης ("Obamacare") που εφάρμοσε ο προκάτοχός του Obama απέτυχε λόγω τριών διαφωνούντων από τις τάξεις του.
Αντίθετα, ο Trump δεν είναι ούτε ο εμπνευστής ούτε ο μοναδικός εκπρόσωπος ορισμένων από τις πολιτικές που σχετίζονται με το όνομά του, όπως μια προστατευτική βιομηχανική πολιτική και μια αντι-κινεζική στάση, αλλά υπάρχει μεγάλη ομοιότητα εδώ με τον Joe Biden.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης