Τελευταία Νέα
Τραπεζικά νέα

Γιάννης Γραμματικός (Πειραιώς): H ενίσχυση του digital δεν σημαίνει κατάργηση του banking

Γιάννης Γραμματικός (Πειραιώς): H ενίσχυση του digital δεν σημαίνει κατάργηση του banking
Το μέρος της επαφής με τον πελάτη, η οποία αλλάζει μέσω της ψηφιοποίησης, είναι η μικρότερη πρόκληση καθώς για παράδειγμα, ήδη η Τράπεζα Πειραιώς έχει Web και mobile banking που δεν έχει να ζηλέψουν τίποτα από αυτά των υπόλοιπων ευρωπαϊκών τραπεζών, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γραμματικός

Η ψηφιοποίηση των τραπεζών θα επιτρέψει στους εργαζομένους τους να γίνουν περισσότερο αποδοτικοί και να εστιάσουν στο σημαντικότερο άξονα του banking που δεν είναι ο διαχειριστικός, αλλά αυτός της συμβουλευτικής και της παροχής εξειδικευμένης γνώσης και προσωποποιημένων λύσεων, τόνισε ο κ. Γιάννης Γραμματικός, Γενικός Διευθυντής Προϊόντων Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς στο Fin Forum 2022.
H ενίσχυση του digital δεν σημαίνει κατάργηση του banking καθώς το digital είναι ένας τρόπος λειτουργίας ενώ το banking είναι ένα σύνολο υπηρεσιών και προϊόντων που προσφέρονται μέσα από πλέγμα κανόνων, κανονιστικών & θεσμικών που ενισχύουν την ασφάλεια της οικονομίας και διασφαλίζουν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σημείωσε ο κ. Γραμματικός.
Το μέρος της επαφής με τον πελάτη, η οποία αλλάζει μέσω της ψηφιοποίησης, είναι η μικρότερη πρόκληση καθώς για παράδειγμα, ήδη η Τράπεζα Πειραιώς έχει Web και mobile banking που δεν έχει να ζηλέψουν τίποτα από αυτά των υπόλοιπων ευρωπαϊκών τραπεζών, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Γραμματικός, σημειώνοντας ότι η μεγάλη πρόκληση είναι η ψηφιοποιηση του μεσαίου και τελικού μέρους του supply chain, δηλαδή του λεγόμενου middle και back office.
Τα οφέλη αυτής της διαδικασίας που περιλαμβάνει αυτοματοποίηση διαδικασιών, μείωση του αριθμού των συστημάτων, υιοθέτηση τεχνολογιών cloud και ΑΙ, μεταξύ άλλων, θα απολαύσουν τόσο οι πελάτες όσο και οι υπάλληλοι της τράπεζας.
To banking θα εξακολουθήσει να υπάρχει, όπως και τα καταστήματα των τραπεζών, η φυσική παρουσία του πελάτη όμως δεν θα είναι διαρκής, θα είναι επιλεκτική και προσανατολισμένη σε διαλόγους αξίας, με φυσική παρουσία ή με χρήση της τεχνολογίας, τόνισε ο Γενικός Διευθυντής Προϊόντων Λιανικής Τραπεζικής της Τράπεζας Πειραιώς.
Ο περιορισμός του δικτύου των φυσικών καταστημάτων συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια, αντανακλώντας την ανάγκη των τραπεζών να δουλεύουν αποδοτικότερα αλλά και τα νέα συναλλακτικά ήθη των πελατών, οι οποίοι απαιτούν ευκολία, ταχύτητα, ασφάλεια αλλά και διασφάλιση της υγείας τους, όπως είδαμε πρόσφατα με τον covid19, είπε ο κ. Γραμματικός, ο οποίος εκτίμησε ότι η εγχώρια αγορά βρίσκεται κοντά στον κατάλληλο αριθμό τραπεζικών καταστημάτων ενώ το καίριο θέμα είναι όχι πόσα καταστήματα θα κλείσουν αλλά πως θα λειτουργούν αυτά που θα μείνουν.
Αναφερόμενος στο θέμα της ηλεκτρονικής απάτης, ο κ. Γραμματικός σημείωσε ότι το ηλεκτρονικό έγκλημα, όπως κάθε είδος εγκληματικής δραστηριότητας, εξελίσσεται διαρκώς χωρίς να έχει πατρίδα ή ωράριο. Αυτό έρχεται να το διαχειριστεί η συνδυαστική δύναμη του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, το οποίο αναπτύσσει και ανταλλάσσει γνώση σε πραγματικό χρόνο και βέλτιστες πρακτικές, συνεπικουρούμενο από τις αντίστοιχες διωκτικές αρχές αλλά και άλλες εταιρείες εξειδικευμένης γνώσης στο τομέα της ασφάλειας.
«To πρόβλημα εντοπίζεται, για άλλη μια φορά στον ανθρώπινο παράγοντα, ειδικά από την πλευρά των χρηστών της ηλεκτρονικής τραπεζικής. Όπως στα σπίτια μας, μια ακριβή, θωρακισμένη πόρτα, δεν επιτελεί το σκοπό της αν δεν την κλειδώνουμε, πόσο μάλλον αν αφήνουμε πάνω της τα κλειδιά, έτσι και η πρόσβαση στην ψηφιακή μας τράπεζα δεν είναι ασφαλής, αν δεν είμαστε διπλά και τριπλά προσεκτικοί με το πως, πότε και πού κάνουμε χρήση των προσωπικών μας κωδίκων πρόσβασης. Η Τράπεζα μας, δεν θα μας ζητήσει ποτέ τους κωδικούς πρόσβασης στην ηλεκτρονική μας τραπεζική ούτε θα επικοινωνήσει με εμάς, με τρόπο που θα μας δημιουργήσει τεχνηέντως ένα άγχος ώστε να αντιδράσουμε βιαστικά,  δίνοντάς τα. Στο βαθμό, που τηρούμε αυτό τον απλό κανόνα, ο τραπεζικός κόσμος στο Διαδίκτυο είναι καθόλα ασφαλής, τόσο για τα χρήματα μας όσο και για τα προσωπικά μας δεδομένα», υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι η βελτίωση των τεχνολογιών πρόγνωσης της απάτης, όπως επίσης και η διαρκής εκπαίδευση που όλες οι τράπεζες προσφέρουν διαρκώς, ισχυροποιούν καθημερινά την κουλτούρα που κάνει τους πελάτες περισσότερο επιφυλακτικούς και άρα, ασφαλείς.

www.bankingnews.gr 

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης