
Οι υπερβολικές παραγωγικές δυνατότητες ασκούν καθοδική πίεση στις τιμές και οδηγούν σε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών.
Ενώ το 2023 κατασκευάστηκαν περίπου 80 εκατομμύρια αυτοκίνητα, οι ταξινομήσεις έφτασαν μόλις τα 76 εκατομμύρια, αφήνοντας τέσσερα εκατομμύρια απούλητα οχήματα.
Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει σημαντικά τη ζήτηση, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα για τους κατασκευαστές σε όλο το χάρτη της βιομηχανίας. Η κατάσταση αυτή πιέζει τη βιομηχανία, καθώς οι υπερβολικές παραγωγικές δυνατότητες ασκούν καθοδική πίεση στις τιμές και οδηγούν σε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών.
Πώς επηρεάζονται οι αγορές;
Ευρώπη – Ισορροπία μόνο στα χαρτιά: Στην Ευρώπη, η παραγωγή και οι ταξινομήσεις φαίνεται να είναι σχεδόν ίσες αφού 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν το 2023, με αντίστοιχο αριθμό νέων ταξινομήσεων. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, κατασκευάστηκαν τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο τρία εκατομμύρια ταξινομήθηκαν. Από αυτά, μόλις το ένα τρίτο κατασκευάστηκε εντός της χώρας, ενώ τα υπόλοιπα προήλθαν από εισαγωγές. Αυτό σημαίνει ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Stellantis βασίζονται στον εξαγωγικό προσανατολισμό τους.
Ακόμη πιο ακραία είναι η κατάσταση στην Ιαπωνία, όπου η παραγωγή ανέρχεται σε οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο τέσσερα εκατομμύρια ταξινομούνται στη χώρα. Κατασκευαστές όπως η Toyota, η Honda και η Nissan εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές, όμως η διεθνής αγορά γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική.
Οι αυξανόμενοι δασμοί και οι εμπορικοί περιορισμοί καθιστούν δύσκολη την πώληση ιαπωνικών οχημάτων σε ξένες αγορές.
(διαβάστε περισσότερα)
Η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων έχει ξεπεράσει σημαντικά τη ζήτηση, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα για τους κατασκευαστές σε όλο το χάρτη της βιομηχανίας. Η κατάσταση αυτή πιέζει τη βιομηχανία, καθώς οι υπερβολικές παραγωγικές δυνατότητες ασκούν καθοδική πίεση στις τιμές και οδηγούν σε σκληρό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών.
Πώς επηρεάζονται οι αγορές;
Ευρώπη – Ισορροπία μόνο στα χαρτιά: Στην Ευρώπη, η παραγωγή και οι ταξινομήσεις φαίνεται να είναι σχεδόν ίσες αφού 13 εκατομμύρια αυτοκίνητα παρήχθησαν το 2023, με αντίστοιχο αριθμό νέων ταξινομήσεων. Ωστόσο, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
Στη Γερμανία, για παράδειγμα, κατασκευάστηκαν τέσσερα εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο τρία εκατομμύρια ταξινομήθηκαν. Από αυτά, μόλις το ένα τρίτο κατασκευάστηκε εντός της χώρας, ενώ τα υπόλοιπα προήλθαν από εισαγωγές. Αυτό σημαίνει ότι οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen και η Stellantis βασίζονται στον εξαγωγικό προσανατολισμό τους.
Ακόμη πιο ακραία είναι η κατάσταση στην Ιαπωνία, όπου η παραγωγή ανέρχεται σε οκτώ εκατομμύρια αυτοκίνητα, αλλά μόνο τέσσερα εκατομμύρια ταξινομούνται στη χώρα. Κατασκευαστές όπως η Toyota, η Honda και η Nissan εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις εξαγωγές, όμως η διεθνής αγορά γίνεται ολοένα και πιο ανταγωνιστική.
Οι αυξανόμενοι δασμοί και οι εμπορικοί περιορισμοί καθιστούν δύσκολη την πώληση ιαπωνικών οχημάτων σε ξένες αγορές.
(διαβάστε περισσότερα)
Σχόλια αναγνωστών